2022-08-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Är du så här korkad eller spelar du bara? Har du ens läst din egen källa? För framtida trådstarter kan det vara en fördel.

Är det inte dags att folk härinne lär sig hur det fungerar i riksdagen?

Okej? Vad hindrar riksdagen från att förlänga den åtgärden, eller gud förbjude, sänker bränsleskatten!?
Citera
2022-08-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Erehan
De är Moderaternas fel att du inte kan matte. Skolan ska inte vara privat.
Dieseln kostar 20kr (1.94EUR)
Gått upp från 16kr. Samma procent som Sverige. Är de Tysklands fel eller vårt fel?

https://www.mylpg.eu/stations/germany/prices/

I Polen kostar diesel 7,1 zloty, vilket är runt 15kr. Varför kan diesel kosta 15kr i Polen och i Sverige 25kr?

Svaret är sossar och skatter.

https://www.globalpetrolprices.com/Poland/diesel_prices/
Citera
2022-08-21, 17:18
Medlem
De kunde lika gärna höja med 10kr, inte en enda sosse skulle reagera. Dels för att de är totalt indoktrinerade och alltid gör som makten säger och dels för att de allra flesta sossar går på bidrag eller är statligt anställda.
Citera
2022-08-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Spelar nog ingen roll vilket parti man röstar på de vill ju allihop regera tillsammans och låtsas bråka och smutskasta varann jag tror det hade varit bättre att ingen röstade alls på dessa dårar
Demokratin är en teater för en lättlurad publik. Inget annat. Det finns ingen osämja i riksdagen, vägen de ska följa är redan spikad. En röst på valfritt riksdagsparti är en röst på dödsstöten mot Sverige.
Citera
2022-08-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Tror ärligt att sossarna inte har makt att styra oljeproducerande länders priser, tror inte heller de har makt över kriget i Ukraina även om somliga tycks anse så då vi har ett stundande riksdagsval runt hörnet.

Vad har högerns motbud varit? Moderaterna har väl med Uffe i spetsen sagt att de står för en planekonomi där politiker ska subventionera främst priser konsumenter betalar för sin energi? Varför ska staten subventionera sånt folk faktiskt själva kan råda över men inte skenande matpriser? Är det verkligen en mänsklig rättighet att kunna köra bil även om man inte har råd?
Det är få kommuner som inte erbjuder en fungerande kollektivtrafik även om den i många fall skulle kunna utvecklas.

Nu bor jag i Sthlm och gissningsvis har vi landets mest turtäta kollektivtrafik så jag är väl bortskämd. Har dock stor erfarenhet av landsbygd så jag vet att det inte fungerar 100 överallt. Ser dock ökade matpriser som ett större problem.

Har i tidigare trådar skrivit om en campingrunda jag gjorde. Har du koll på vad ett paket korvbröd kostar? Har du koll på vad vanlig jävla grillkorv kostar om den innehåller kött? Självklart kan man köpa Dennis grillkorvar men då ska man ju vara medveten om att det är en nästintill vegetarisk produkt man har på grillpinnen.

Jag är inte emot statliga subventioner generellt men tycker att det i de flesta fall bör prövas. Vari ligger det rimliga i att t.ex min egna syster med sin kåk på dryga 400kvm får tillbaka pengar hon spenderar på el medans jag som endast lever på 80kvm förväntas betala för mig själv? Det blir lite knasigt…

Ingen kräver några subventioner. Det enda som folk kräver är att bränsleskatterna sänks. Skattesänkningar är inga subventioner.

Crude ligger på 90 dollar idag jämfört med 120 i vintras. Så oljepriset är lågt.
Citera
2022-08-21, 17:23
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
75+ Ska inte köra bil, då finns det subventionerad färdtjänst.

Hela mitt svar kom inte med.. Men tex min gamla chef som jobbade till han var 72 och har gjort en höftleds operation så han kan inte cykla och bor utanför samhället.. Har kan få vänta 2h innan färdtjänst kommer så de är inte att lita på. Klart det finns friska människor som kan cykla fast de är äldre M3n vi har snö och vinter med i detta land klart man måste kunna frakta sig
Citera
2022-08-21, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
I Polen kostar diesel 7,1 zloty, vilket är runt 15kr. Varför kan diesel kosta 15kr i Polen och i Sverige 25kr?

Svaret är sossar och skatter.

https://www.globalpetrolprices.com/Poland/diesel_prices/

Skämtar du? Vi har samma BNP fast det finns typ 40 miljoner polacker. Polen skulle haverera om de hade 24kr
Citera
2022-08-21, 17:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Okej? Vad hindrar riksdagen från att förlänga den åtgärden, eller gud förbjude, sänker bränsleskatten!?

Man behöver inte vara god förän till nästa val.
Sverige går nu in i en ekonomisk avkylning som lär bli historisk.
Så Sverige har inte råd.
Vart pengarna tar vägen som arbetats ihop av de strävsamma tvistar de lärda.
Somliga skyller på de gammla.
Andra på invandrargrupper.
En del på de lata, svagbegåvade o srbetslösa.
Men moder Svea har ont om cash.
Citera
2022-08-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Erehan
Skämtar du? Vi har samma BNP fast det finns typ 40 miljoner polacker. Polen skulle haverera om de hade 24kr

Vilket innebär att dieselpriser på 24kr inte är en naturlag.

Det är sossar och skatter.
Citera
2022-08-21, 17:28
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Demokratin är en teater för en lättlurad publik. Inget annat. Det finns ingen osämja i riksdagen, vägen de ska följa är redan spikad. En röst på valfritt riksdagsparti är en röst på dödsstöten mot Sverige.

Ja jG håller med fattade jag tidigt när de började svamla med SD i riksdan i slutet på 90 talet. Jag har inte röstat sen dess..

Röstar man har man inget att klaga på tycker jag då man godkänner detta sjuka system. Även om moderaterna tar över rodret kommer de föra samma politik som är nu som alla skyller på att det är miljöpartiet eller sossarnas fel.. Sanningen är att det är allas fel som går och röstar på dessa idioter som bara förstör vårat fina land
Citera
2022-08-21, 17:31
Medlem
En sak man måste fråga sig....varför kommer det aldrig kritiska frågor om energiskatterna från våra journalister ????? är alla rödgröna eller ???
Citera
2022-08-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Damberg hade mycket väl kunnat påskynda ett möte för att förlänga (den lilla) sänkningen. Men tror att viljan att få in skatt är högre. Val snart - uppmana alla ni känner att rösta och att rösta klokt.
Riksdagen öppnar inte förrän i slutet av september. Skulle vara ansvarslöst att kalla in alla riksdagsledamöter bara för denna fråga. Kan mycket väl bli så att det fattas ett nytt beslut så fort vi har en ny regering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in