2024-09-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroaren
Hittade tråden av en slump och mitt enkla bidrag är angående M's stadsvandringsvideor på youtube, uppskattar speciellt promenader genom stan, med M småpratandes om vad som händer - väldigt avkopplande.

Om du bara vill ha intetsägande och avslappnande prat i öronen så kan jag rekommendera godtycklig ljudbok
Citera
2024-09-22, 05:19
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik1982
Det var inget jättesexigt, men som utvecklare har man såklart, förutom ren IP, koll på exempelvis affärsstrategier och kommande produkter.

En del var egentligen inte hemligare än att vi ville ha kontroll och kunna styra när och hur en ny produkt släpptes - men i en mindre stad är det fascinerande hur rykten sprids och det ibland verkar som om lokaltidningen har mer koll än vi som jobbade med sakerna.
Citat:
Det var inget jättesexigt
Ungefär som objektet?
Citat:
som utvecklare har man såklart, förutom ren IP, koll på exempelvis affärsstrategier och kommande produkter.
Vad betyder "ren IP" och vems "affärsstrategier och kommande produkter"?
Citat:
En del var egentligen inte hemligare än att vi ville ha kontroll och kunna styra när och hur en ny produkt släpptes - men i en mindre stad är det fascinerande hur rykten sprids och det ibland verkar som om lokaltidningen har mer koll än vi som jobbade med sakerna.
Vilka är "vi", vilken mindre stad, vilka rykten och saker?
Citera
2024-09-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Ungefär som objektet?

Vad betyder "ren IP" och vems "affärsstrategier och kommande produkter"?

Vilka är "vi", vilken mindre stad, vilka rykten och saker?
IP = Intellectual Property

Dina övriga frågor har jag ingen anledning att svara på.
Citera
2024-09-24, 02:48
Medlem
Citat:
IP = Intellectual Property

Dina övriga frågor har jag ingen anledning att svara på.
Vems "Intellectual Property" och hur är det relevant här?
Mina frågor föranleddes av dina påståenden.
Hört talas om: "har man sagt A, ska man säga B"?
Citera
2024-09-24, 03:22
Medlem
Vad vill han säga med t.ex. denna video, utöver att han tydligen har rätt att ta del av vissa fakturor i sin helhet, såvida inte domen överklagas, vilket gissningsvis kommer att göras?
Vad vill han i förlängningen uppnå och varför blanda in "allmänheten", i sina, högst säregna, (konst?)projekt?
Varifrån får han uppslagen? Är de möjligtvis beställda, i linje med diverse ägarstyrda direktiv?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-09-24 kl. 03:28.
Citera
2024-09-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Vems "Intellectual Property" och hur är det relevant här?
Mina frågor föranleddes av dina påståenden.
Hört talas om: "har man sagt A, ska man säga B"?

Jag beskrev problemen med att hålla saker hemliga även i mindre skala - baserat på mina erfarenheter. Det vore ju då synnerligen korkat (och t.o.m. förbjudet) att avslöja hemligheterna här.
Citera
2024-09-26, 09:54
Medlem
Citat:
Jag beskrev problemen med att hålla saker hemliga även i mindre skala - baserat på mina erfarenheter. Det vore ju då synnerligen korkat (och t.o.m. förbjudet) att avslöja hemligheterna här.

Vilken är kopplingen till den här tråden?
Citera
2024-09-27, 08:27
Medlem
Säga vad man vill men här är han ganska underhållande. Eller skrämmande.
När kommer det "redan planerade", obligatoriska, cementerade, implementerade, införlivande och uppiggande RFID-chipet?
Är det redan här, sedan alltför länge?
Kritik mot mätarna ifråga, d.v.s. apparaterna: de kan väl kan registrera precis vilka ljud som helst dygnet runt!?
Kritik mot det påstådda i videon: det rörde väl sig om frivilliga "testobjekt", som kanske fick betalt, snarare än om alla människor?
Citera
2024-09-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Månlandningarna var givetvis en jättebluff.
Vad tar du det på? Hur lätt är det få 10,000 människor att avstå från att avslöja en sån bluff tror du?
Citera
2024-10-06, 08:24
Medlem
Här har väl ändå tappat det helt, igen?
Han tar t.ex. upp att han (retoriskt) undrar över vem det är som bestämmer över ditten och datten, att det finns nya agenter, påstår idiotiskt att helikoptrars rotorblad orsakar överljudssmällar, ondgör sig över någon, nickande psykiatriker i SVT, klagar över något virus, och undrar över varför polisen flög helikoptrar vid minnesceremonin för M/S Estonias offer. Samt påstår att:
- De har blivit tvingade att börja berätta sanningen om det som har hänt. Tvingade av främmande makt ...
utan att specificera.
Överlag verkar han ha stora problem med just helikoptrar.
Det är ett av flera genomgående teman.
Samt att han är en "C. Norberg light"-produkt.
Vad säger hans psykiatriker om detta?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-10-06 kl. 08:33.
Citera
2024-10-15, 08:49
Medlem
I senaste videon söker han övertyga en stackars polis om att "strategisk förträngning" är ett vedertaget begrepp.
Gissa från vem det härrör.
Han nämner även, än en gång, terrordådet på Drottninggatan, 7/4 2017, i samma andetag som övning.
Vem har intresse av att göra så?

Samt nämner "Anna Odell". Kanske ingår han i hennes konstprojekt, tvärtom eller både och? Är de rentav kurskollegor från Konstfack, vänner eller annat?

Psykisk ohälsa, "ocd", m.m. tycks hursomhelst vara förenande faktorer och triggerpunkter.
Ordet "aktör" nämns i videon. Finns det goda, välmenande aktörer, med goda intentioner, och onda, illasinnade och manipulativa, med onda intentioner, sådana aktörer, som allra minst vill lyssna utan helst vill fultolka och medvetet missförstå? Kanske betalda av främmande makt, Dramaten eller någon obskyr fond?

Funnes det någon tävling i låtsasoro, d.v.s. skådespelad och själv-regisserad oro, så vore M. S. direktkvalificerad.
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-10-15 kl. 08:55.
Citera
2024-10-15, 15:45
Medlem
Rodjas avatar
Jag har blivit så trött på flera av de här tomtarna på senaste året.
Jag var nyfiken på dem i början, men sen är det skrämselpropaganda med vatten, "skaffa vattenfilter", och än det ena och än det andra...
Jag såg dem inte som tomtar i början, utan är nyfiken osv, men det finns gränser.
Men ibland har han haft några tankar om nånting, så allt har inte varit dåligt......
Men då räknas man väl inte till de "vakna" , trots att jag har varit vaken i flera decennier 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in