2025-11-13, 06:52
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du är läskunnig så innehåller kolfria stål kol.

Om du är läskunnig, så skrev jag senast:
Citat:
Så det kan väl därmed sägas vara klarlagt att kolfritt, eller åtminstone mer eller mindre kolfritt, stål existerar?
.
Vart vill du komma och varför?
Varför inte fokusera på inslagen och merparten av vad jag skrev?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2025-11-13 kl. 06:55.
Citera
2025-11-19, 19:44
Medlem
Treschows avatar
Om dessa förbannade knäppgökar med vanföreställningar insåg hur mycket resurser, tid och pengar som gick åt att bearbeta, handlägga och arbeta med dessa, så skulle dom förhoppningsvis lägga av. Men så kommer aldrig fallet bli. Det är knappast hjälp av myndigheter dessa knäppgökar behöver, utan vadderad cell och tung medicinering. Ägna hela sitt liv åt absolut ingenting.

Klipp dig och skaffa dig ett jobb, för i helvete!

Stensös senaste rätthaveristbrev till Polismyndigheten.

Citat:
Mejl till IMY
Ämne: Formellt klagomål – Polismyndighetens oproportionerliga och olovliga massövervakning i låg brottslighets-områden i Stockholms innerstad och södra stadsdelar

Hej,
Jag lämnar härmed ett formellt klagomål enligt artikel 77 GDPR och 5 kap. 1 § brottsdatalagen mot Polismyndighetens storskaliga och olovliga massövervakning av medborgare i Stockholms innerstad och södra stadsdelar.
Sedan den 1 april 2025 har Polisen kraftigt utökat användningen av fasta kameror och mobila kameravagnar med höga master som systematiskt flyttas runt och ”trålar” stora delar av Södermalm och övriga innerstaden. Dessa områden har enligt Polisens egna brottsstatistik (BRÅ och polisens årsredovisningar) bland den lägsta anmälda brottsligheten i hela Stockholms län. Trots detta utsätts invånarna för en av landets absolut tätaste kamerabevakningar – en insats som uppenbart saknar proportionalitet och nödvändighet.
Kamerorna filmar dygnet runt och riktas bland annat in på skolgårdar, skolområden och kyrkolokaler (där masterhöjden gör att de filmar rakt in i kyrkorum och församlingshem som används för anonyma stödgrupper för missbruk och beroende). Berörda skolor och församlingar har inte informerats.
Den insamlade informationen är inte begränsad till bilder utan matas in i Polisens analysplattformar (bl.a. Palantir Technologies PNRR-projekt) och kan kombineras med mobiltelefoners IMEI/IMSI, fordons-GPS, ANPR-data, betalkorts- och korttransaktioner samt annan digital spårning – vilket skapar automatiserad kartläggning av oskyldiga medborgares rörelsemönster och privatliv.
Jag anser att behandlingen är olaglig och strider mot:

Förbudet mot generell och urskillningslös massövervakning (EU-domstolens praxis, bl.a. C-623/17, C-511/18, C-746/18).
Proportionalitets- och nödvändighetsprincipen (brottsdatalagen 2 kap. 5 § och GDPR art. 5) – särskilt allvarligt när bevakningen är som tätast i områden med låg brottslighet.
Särskilt skydd för barn, religionsutövning och känsliga personuppgifter.
Ändamålsbegränsning och uppgiftsminimering.

Jag begär att IMY omedelbart:

inleder egeninitierad tillsyn av Polismyndighetens kamerabevakning och Palantir-samarbete,
granskar samtliga intresseavvägningar och hur Polisen kan motivera den extrema bevakningstätheten i låg brottslighets-områden,
särskilt utreder effekterna på barn, kyrklig verksamhet och den sammanvägda massövervakningen,
vid behov förelägger Polismyndigheten att omedelbart upphöra med eller kraftigt begränsa behandlingen och radera olovligt insamlat material.

Med vänlig hälsning
Martin Stensö
Citera
2025-11-24, 10:42
Medlem
Här pratar konspirationsteoretikern om huruvida Sverige är satt under förvaltning eller inte. Känns retoriken igen? Mm, helt säkert, alltså. Så kan det vara, när topplocket spricker.

Plötsligt får han ett behov av att hämta en elefant men varför?
Bakom den upplysta jordgloben syns en giraff men varför?
Vilka signalvärden vill kreatören förmedla?

Det går att tolka videon som ett desperat rop på hjälp, i stil med:
- jag behöver personlig förvaltning, per omgående!.

Redan videons rubrik är ganska avslöjande:
"Palantir Runs the Swedish Police – And Nobody Is Allowed to Talk About It".
Fast undantaget är denna konspirationsteoretiker, som tillåts att tala helt öppet och fritt?
Så brukar det ibland låta:
- men det här får man inte lov att säga!
men ändå sägs det.

Vart vill han egentligen komma med sina resonemang, förutom att tigga pengar?
Är hans hjärna kapad eller hackad?

- Det é så'n terror, så det finns ju inte!
Hur ska han ha det?
Finns den eller inte?
Återigen litar han på en "AI", trots att den kan svara fel, att det är han själv som ger ledande "input", o.s.v.

Han antyder att han ber om förvaltning men är inte intresserad när samma "AI" tänks ge honom en lektion.
Vad säger det?
Jo, det säger att han fick ett för honom oväntat svar, som kanske gick emot hans förutfattade mening.
Han krumbuktar sig in absurdum.

Varför ligger hans fokus på Sverige och familjen Wallenberg?
- Vi är en marionett, inte vi folket utan systemet. Och de, som är högst upp är mest marionetter.
Mm, helt säkert?

Mot slutet säger han att han, efter sin sändning, är väldigt övertygad.
Det kallas själv-radikalisering?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2025-11-24 kl. 11:41.
Citera
2025-11-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Om dessa förbannade knäppgökar med vanföreställningar insåg hur mycket resurser, tid och pengar som gick åt att bearbeta, handlägga och arbeta med dessa, så skulle dom förhoppningsvis lägga av. Men så kommer aldrig fallet bli. Det är knappast hjälp av myndigheter dessa knäppgökar behöver, utan vadderad cell och tung medicinering. Ägna hela sitt liv åt absolut ingenting.

Klipp dig och skaffa dig ett jobb, för i helvete!

Stensös senaste rätthaveristbrev till Polismyndigheten.

Varför bryr du dig ens?
Oftast verkar du bry dig om tveksamma tv-serier.
Citera
2025-11-24, 12:13
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Varför bryr du dig ens?
Oftast verkar du bry dig om tveksamma tv-serier.
Tycker du om rättshaverister?
Citera
2025-11-24, 12:41
Medlem
vargirektums avatar
Citat:

Om dom gör roliga klipp, ja
Citera
2025-11-26, 08:59
Medlem
Citat:
Varsågod att först besvara min fråga.
Citera
2025-11-26, 18:43
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Varsågod att först besvara min fråga.
Varför jag bryr mig? Jo, av den anledning att jag vet att sådana individer likt Stensö tar upp människors och myndigheters tid genom att mejla, ringa och ifrågasätta allting, särskilt saker och ting som är helt taget ur luften och enbart försiggår i deras egna huvuden. Alla som har, eller känner någon som har, jobbat på myndighet förstår vad jag talar om. Ändlösa resurser går ofta åt till just sådana här individer, som tror sig ha rätt om allting, men överbevisas ofta, men ger fortfarande inte upp. Som ett evigt kretslopp.

Det är enbart foliehattar, konspirationsteoretiker och andra knäppgökar som håller med, tyr sig till och hyllar sådana här individer. Resterande förstår snabbt att man ska hålla sig långt borta. Vad finns det att tycka om och hylla? Hade detta varit tidigt 1900-tal hade det inneburit mentalsjukhus om man höll på på samma vis.
Senast redigerad av Treschow 2025-11-26 kl. 18:49.
Citera
2025-12-03, 08:55
Medlem
Citat:
Varför jag bryr mig? Jo, av den anledning att jag vet att sådana individer likt Stensö tar upp människors och myndigheters tid genom att mejla, ringa och ifrågasätta allting, särskilt saker och ting som är helt taget ur luften och enbart försiggår i deras egna huvuden. Alla som har, eller känner någon som har, jobbat på myndighet förstår vad jag talar om. Ändlösa resurser går ofta åt till just sådana här individer, som tror sig ha rätt om allting, men överbevisas ofta, men ger fortfarande inte upp. Som ett evigt kretslopp.

Det är enbart foliehattar, konspirationsteoretiker och andra knäppgökar som håller med, tyr sig till och hyllar sådana här individer. Resterande förstår snabbt att man ska hålla sig långt borta. Vad finns det att tycka om och hylla? Hade detta varit tidigt 1900-tal hade det inneburit mentalsjukhus om man höll på på samma vis.

Citat:
särskilt saker och ting som är helt taget ur luften och enbart försiggår i deras egna huvuden.
Såsom vilka saker och ting?
Citat:
Alla som har, eller känner någon som har, jobbat på myndighet förstår vad jag talar om.
Källa på det?
Försvarar du myndigheter?
Citat:
Ändlösa resurser går ofta åt till just sådana här individer, som tror sig ha rätt om allting, men överbevisas ofta, men ger fortfarande inte upp. Som ett evigt kretslopp.
Källa på det?
Citat:
Vem hyllar vad här och vem förstår?
Drömmer du dig tillbaka till tidigt 1900-tal och vill att det återuppstår och består?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2025-12-03 kl. 08:57.
Citera
2025-12-06, 10:09
Medlem
Det märkligaste med denna video är att han alltid "råkar" vara på "rätt" plats.
Nästan som om allt vore planerat, kanske sedan ett hundratal år tillbaka?
En kanske diplomatbil, just nedanför hans fönster, en kvinna med en papperskasse, en man, etc.
"Volvo XC60
PAA34F - YV1UZ06S6R1915954
Fordonet kan tillhöra Polisen!"?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2025-12-06 kl. 10:13.
Citera
2025-12-08, 10:41
Medlem
Här, så väcks återigen tankar om det, som han ibland säger om "skrämsel", d.v.s. att något, vad det nu än är, skrämmer honom. Är det inte framförallt han själv, som bidrar till skrämsel och som skrämmer upp sig själv, eller låtsas göra det?

Han antyder även i början att han kanske hade iscensatt skönsången vid någons grav.
Vad säger det i sig och att han visste vems grav det handlade om, förutsatt att den uppgiften stämmer?
Han bara råkade gå förbi där just då och filma, ungefär som vanligt, alltså?
Just när något tycktes spontant hända.
Citera
2025-12-18, 14:58
Medlem
Han är helt störd!!
Påstår att han blir förföljd av civila polishelikoptrar.
Han har även trakasserat gatuarbetare vid vägbyggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in