2022-08-20, 17:47
Medlem
elbels avatar
skicka en krona då och då
Citera
2022-08-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Nope, han skrev att hon var otrogen och sen slängde han ut henne.

Väldigt snällt av hans mor att ge honom ett hus, om hon har såna pengar kan ju hon slänga pengar på ludret. Men ganska illojalt att hjälpa en sån människa när hon betett sig på det viset.

Läste du hela ts?

Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat.

Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa.

Är det inte lite långsökt att både göra slut och fortsätta kräva trohet?

Jag tycker nog ts mamma har en mer korrekt definition på vad otrohet är än vad ts själv har.

Jag tycker mer det låter som den nya tjejen är mer luder om hon inte kan hålla till godo med att dom fått ett hus för 5,7 miljoner och en man som drar in 120.000:- utan att gå i taket över att ts vill vara solidarisk mot en människa som betytt mycket för honom, som han delat åtta år med och kanske även har ett visst ansvar för att hennes ekonomiska situation ser ut som den gör och att han vill skänka en för honom ganska obetydlig summa.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-20 kl. 22:37.
Citera
2022-08-21, 02:29
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hon var en trogen och bra tjej fram till att ts bestämde att dom inte skulle vara tillsammans längre

Hur ts kan få det till otrohet att hon därefter skaffar en ny man övergår mitt förstånd.

Ts har tagit emot ett hus för 5,7 miljoner av mamman enligt en tidigare tråd. Han tjänar dessutom 120.000:-/ månad.

Därav är det förståeligt att mamma:

A) Lägger sig i hans privatekonomi.

B) Anser att han kan avvara en förhållandevis liten del till en fin och bra tjej som han fick att flytta till Sverige och gav honom åtta fina år.

Mamman kunde ha sålt huset och skickat 5.000.000:- till tjejen om hon velat utan att ts hade kunnat göra ett skit åt saken. Och framförallt hade ts nya tjej inte haft något som helst med det att göra.
Oavsett så var det 8 år sedan och han är inte skyldig henne ett öre. Om den spåniga morsan vill ge henne pengar så kan hon göra det själv.
Citera
2022-08-21, 03:15
Medlem
Inte ett öre ska hon ha!
Citera
2022-08-21, 03:22
Medlem
EastAreaPapists avatar
Jag orkar inte läsa hela tråden, men det beror ju helt på om €5. 000 är riktiga pengar för dig. Du har inget moraliskt ansvar, men jag hade lätt skickat de pengarna till min ex-fru om hon bad om det. Jag hade inte skickat €50.000.
Citera
2022-08-21, 03:26
Medlem
Vilken jäkla toffel som övh överväger det där.

Det kommer du ångra stenhårt om du skickar.

Hon har dig lindat runt ett finger och vet om det.
Citera
2022-08-21, 11:30
Medlem
Merwinnas avatar
Du ska naturligtvis inte skicka några pengar till ett ex, och särskilt inte om relationen tog slut för att HON var otrogen. Hon får stå sitt kast. Hon är inte längre ditt problem.

Och du ska inte berätta privata saker för din mamma. Det är ingen annan än din fru som har med dem att göra, nuförtiden. Kom ihåg det i fortsättningen.

Bryt alla kontaktmöjligheter som ditt ex har till dig. Om hon skickar ett fysiskt brev: öppna det inte. Korsa över din adress, skriv "åter avsändaren" och lägg på lådan.
Citera
2022-10-09, 08:53
Medlem
Lyssna inte på kvinnor bara
Citera
2022-10-10, 02:24
Avslutad
Skulle inte skickat ett öre
Citera
2022-10-10, 02:39
Medlem
Awkwardmans avatar
Snälla ts. Tänk inte tanken. Du kommer inte bara bli fattigare. Du kommer dras med skammen och en fru som ser dig ur en ny mindre smickrande vinkel.

Har du, om man får fråga någon autistdiagnos? Du utrycker dig som en normalgåvad men ändå ställer du ens frågan.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in