2022-08-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
S vill minska invandringen likamycket som SD gör, bara att de inte vill visa det öppet så mycket för de inte vill framstå som rasister.
Och vad vill stödpartierna till S? Sist när S skulle strama åt invandringen (2021) lade de fram ett förslag, sedan fick MP vattna ur det och sedan röstade S, V, C och MP igenom det urvattnade förslaget som införde alla möjliga kryphål och klausuler. Samma sak när det gäller ökade krav för medborgarskap, MP har satt sig på tvären så att S har vara skjutit på det i fyra år nu.
Citera
2022-08-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al4h2
Tror snarare det handlar om att M och KD börjar att "ta över" invadrings- och integrationsfrågorna mer och mer.

Precis så. Allt går enligt plan.
Alltihop går ut på att förminska Sd. När detta väl är gjort så återuppstår alliansen.
Citera
2022-08-20, 00:11
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
SD bidrar till förfallet med att inte vilja reformera dagens narkotikapolitik då narkotikan är gängens maktmedel.

S vill minska invandringen likamycket som SD gör, bara att de inte vill visa det öppet så mycket för de inte vill framstå som rasister.

Om du tycker att invandringen är Sveriges enda problem så är du mest troligen en rasist. Jag som bor i mångkulturellt område upplever inga svårigheter med invandrarna, tvärtom är de trevliga.

De som hamnar i väpnade konflikter eller dylik kriminalitet är alltid involverade i narkotika världen, återigen vill SD inte förbättra detta då de inte vill reformera dagens narkotikapolitik.

Man behöver inte rösta SD för att vilja ha mindre invandring. Detta är nonsens.
Håller med om narkotikapolitiken, där är SD efter men i övrigt har du helt fel.

S ljuger. I år kommer det komma hit fler invandrare än det någonsin gjort på ett år tidigare trots att S sagt att invandingen ska minska. Dessutom bryr sig inte S om integration och annat som SD gör.

Jaha så dina grannar representerar alla invandrare? Det här är ett problem när folk ska rösta. Man lever i sin egna bubbla. Jag röstar för vad som är bäst för Sverige, inte vad som är bäst för mig personligen (även om ett bra Sverige såklart är bra för mig) Vill man ha mindre invandring är det definitivt SD som gäller bland de större partierna. S har ljugit i flera år och kommer fortsätta göra det. Att rösta på S är som att gå till personen som slagit upp hål så din båt sjunker och sen fråga om de kan lappa ihop det med små plåster.

https://www.fokus.se/aktuellt/2022-blir-ett-rekordar-for-invandringen/
Citera
2022-08-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Det stämmer att Sentio låg närmast valresultatet 2010 och 2014. Men Sentio var värdelöst inför valet 2018. Sentio gav SD siffror på 25-30%. Själv gissade jag på 23%. Det slutade på 17,54 %.

För dem som har svårt för att följa alla opinionsmätningar. Så rekommenderar jag val.digital. Där kan man få ett medelvärde eller jämföra de olika opinionsmätningarna, mm.

Detta vet säkerligen du. Men jag tänker mest på dem som inte har samma koll.
Citera
2022-08-20, 00:17
Medlem
Blondinss avatar
Inget ovanligt att det svänger hit och dit bland alla partier i sådana här mätningar, nu mars inpå val.
Citera
2022-08-20, 00:22
Avslutad
Citat:
SD bidrar till förfallet med att inte vilja reformera dagens narkotikapolitik då narkotikan är gängens maktmedel.

Om du tycker att invandringen är Sveriges enda problem så är du mest troligen en rasist. Jag som bor i mångkulturellt område upplever inga svårigheter med invandrarna, tvärtom är de trevliga.

De som hamnar i väpnade konflikter eller dylik kriminalitet är alltid involverade i narkotika världen, återigen vill SD inte förbättra detta då de inte vill reformera dagens narkotikapolitik.

Man behöver inte rösta SD för att vilja ha mindre invandring. Detta är nonsens.

Jag baserar inte problemen med invandringen på om min granne achmed är trevlig eller inte.

Jag kollar på statistik.
Statistiken visar att en majoritet som sitter i fängelse är invandrare.
Majoriteten av överfallsvåldtäkter sker av invandrare.
Majoriteten av dödskjutningar sker av invandrare.
Vi har riktigt stora problem med utanförskapsområden.
Etc etc

Detta för mig tyder på att vi har haft en för stor invandring. Då vi har misslyckats med integration etc

Så det viktigaste nu är att få stopp på invandringen och få ordning i sverige igen.

Vi kan inte ta emot fler nu om vi ska kunna lösa dom problemen vi har.
Kalla mig rasist jag bryr mig inte längre.
Jag vill få ordning i sverige, och det betyder ordning för alla som bor här nu oavsett om det är habibi eller olle.

Majoriteten vill att sverige ska vara tryggt och säkert
Citera
2022-08-20, 00:26
Medlem
Smugumins avatar
Härliga nyheter, Sverige behöver en stark vänster och en så liten andel pajasrasister som möjligt!
Citera
2022-08-20, 00:30
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Härliga nyheter, Sverige behöver en stark vänster och en så liten andel pajasrasister som möjligt!

Jobbigt läge då eftersom vänstern har det kämpigt. Men om du räknar in S så är det inte katastrof, ännu.
Citera
2022-08-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin

Vad fint. Eftersom vänstern aldrig någonsin skapat välstånd i ett enda land finns inte medel att bygga välfärd för när du, Noshi och era kommunistkompisar är klara.
Citera
2022-08-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jobbigt läge då eftersom vänstern har det kämpigt. Men om du räknar in S så är det inte katastrof, ännu.
På vilket sätt kämpigt? Tror de kommer ha ett bra valår. Vet flera som kommer rösta på dom för första gången.

Hade de ändrat invandringsfrågan och sagt att de vill ha en mindre, mer realistisk invandring så hade de kunnat få ännu mer %.

Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad fint. Eftersom vänstern aldrig någonsin skapat välstånd i ett enda land finns inte medel att bygga välfärd för när du, Noshi och era kommunistkompisar är klara.
Är BS enligt de människor jag pratat med som levt under kommunismens tid om det är det du vill säga med vänstern. Idag är vänstern mycket mer än kommunism dessutom. Jag tror på en mycket bättre framtid, därför jag röstar på V..
Citera
2022-08-20, 00:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
På vilket sätt kämpigt? Tror de kommer ha ett bra valår. Vet flera som kommer rösta på dom för första gången.

Hade de ändrat invandringsfrågan och sagt att de vill ha en mindre, mer realistisk invandring så hade de kunnat få ännu mer %.

Vänstern har inga bra siffror. Långt sämre än SD.
Citera
2022-08-20, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vänstern har inga bra siffror. Långt sämre än SD.
Ja men många som röstar på SD vet knappast deras politik. Vet många som missnöjesröstar på dom, bara i protest. Och många röstar enbart för invandringsfrågan medan invandringen lär knappast bli mindre med SD än med S samtidigt som mycket annat blir sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in