2022-08-19, 23:26
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du är övertygad om att det är så?

Exakt hur artikel 5 fungerar är oklart. Storbritannien kunde inte använda den när Argentina anföll men USA kunde använda den för att anfalla Afghanistan och Irak efter att ett gäng saudiaraber kapat och felparkerat några flygplan.
När våra politiker förhandlar fram något som är oklart så får vi anta det värsta.
Citera
2022-08-19, 23:29
Avslutad
SD är slut. jag kan förstå han tröttnat snacka invandring efter 20 år.

Men istället får vi förslag som att byta namn på kriminalvården till straffverket. Är han efterbliven?
Citera
2022-08-19, 23:29
Medlem
Att folk i Sverige fortfarande försöker motverka lägre invandring är helt otroligt.
Jag är mållös...
Wow.
Citera
2022-08-19, 23:31
Medlem
cerns avatar
Alltid innan valen:

SAMTLIGA PARTIER BACKAR MEDANS SOCIALDEMOKRATERNA ÖKAR KRAFTIGT

Har vi inte sett detta tidigare?
Citera
2022-08-19, 23:35
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Föga förvånande men ändå. SD svängde i frågorna rörande EU och NATO och nu får de betala priset. Allt enligt förväntan.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/

Baserat på 1,6k människor. Det bor runt 10 miljoner i Sverige. Sedan tror jag att det är mindre troligt att högern är och skriver upp sig för dessa formulär
Citera
2022-08-19, 23:38
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Det var inte expressen undersökning. Expressen bara reciterar svds undersökning

Undersökningen är utförd av SIFO, åt SVD.
Medier gör sällan själva undersökningar.
Citera
2022-08-19, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Jag tänkte rösta SD förut men har nog aldrig sett ett parti svänga så mycket som SD! :P Det är faktiskt riktigt omoraliskt och fegt gjort av dom. Hur kan man påstå sig själv vara emot globalisering och sen bara vända och säga att man är för den? Bye bye Sd!

Sant.
Bättre att sossarna får styra fyra å till.
Vi behöver fler invandrare, mord, bilbränder och våldtäkter. Samt nedläggning av kärnkraft.

Va kan gå galet
Citera
2022-08-19, 23:48
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Jag tänkte rösta SD förut men har nog aldrig sett ett parti svänga så mycket som SD! :P Det är faktiskt riktigt omoraliskt och fegt gjort av dom. Hur kan man påstå sig själv vara emot globalisering och sen bara vända och säga att man är för den? Bye bye Sd!
Hur menar du svänga? Vem ska du rösta på då? AfS och fullständigt slänga bort dina röst. En röst på AfS är en röst på S/MP - så viktigt är det att ge det blågula blocket i stöd i detta ödesval.
Citera
2022-08-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Sant.
Bättre att sossarna får styra fyra å till.
Vi behöver fler invandrare, mord, bilbränder och våldtäkter. Samt nedläggning av kärnkraft.

Va kan gå galet
SD bidrar till förfallet med att inte vilja reformera dagens narkotikapolitik då narkotikan är gängens maktmedel.

S vill minska invandringen likamycket som SD gör, bara att de inte vill visa det öppet så mycket för de inte vill framstå som rasister.

Om du tycker att invandringen är Sveriges enda problem så är du mest troligen en rasist. Jag som bor i mångkulturellt område upplever inga svårigheter med invandrarna, tvärtom är de trevliga.

De som hamnar i väpnade konflikter eller dylik kriminalitet är alltid involverade i narkotika världen, återigen vill SD inte förbättra detta då de inte vill reformera dagens narkotikapolitik.

Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Att folk i Sverige fortfarande försöker motverka lägre invandring är helt otroligt.
Jag är mållös...
Wow.
Man behöver inte rösta SD för att vilja ha mindre invandring. Detta är nonsens.
Citera
2022-08-19, 23:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Var själv någorlunda inbiten på SD men övergav tanken på dem direkt de svängde i dessa två stora avgörande frågor. Jag hoppas de halkar ned på 8% eller lägre som straff. Som krydda på moset vore det givetvis roligt om AfS gör 10% eller så
När både M, KD och SD tävlar om invandringskritik finns där mycket litet uttrymme till extrema AfS. Väldigt "low energy" från dem i år. Att rösta på AfS är en som en röst på S/MP det hoppas jag du förstår, när det blågula blocket går miste om röster.
Citera
2022-08-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Tor inte på skiten. Det är för helvete expressen.... 🤣

Alltid såhär innan valet för att väljare ska tveka!!!

Sd 2022 🇸🇪🇸🇪🇸🇪

Exakt så är de, de går inte att lita på ngn i dessa tider, alla har sin egen agenda.
Citera
2022-08-19, 23:57
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
SvD/Sifo är det mest missvisande av alla . De brukar överskatta Mp (man trodde de skulle få 6,2% i förra valet...sämst av alla) och underskatta SD. Vänta tills Sentio är klar med sina undersökningar, de brukar ligga närmst valutgången

Det stämmer att Sentio låg närmast valresultatet 2010 och 2014. Men Sentio var värdelöst inför valet 2018. Sentio gav SD siffror på 25-30%. Själv gissade jag på 23%. Det slutade på 17,54 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in