Varför blandar du in C? Jag skrev att C tillsammans med SD var sämst för Sverige generellt. SD vill fortsätta sälja ut Sverige tillsammans med övriga högern. Skola, vård, naturtillgångar (gruvbrytning och Östersjön). Vi ska vara stolta över våra nordiska rovdjur, men det vill Sverigevännerna helst utrota. Det är en del av den svenska identiteten. Det är inget nationalistisk över det SD försöker genomdriva. De är ett enfrågeparti som pissar på allt annat som är svenskt och nog helst vill att vi blir ett litet mini-USA. En regering där C ingår är lika värdelös som en med SD. Det skrev jag klart och tydligt.
Om SD skulle få sämre stöd är det bra för en nationalist. Vill man att vi ska bli mer som Ungern eller USA då kan man rösta på SD men kom inte och säg att det är nationalistiskt. Det är BS.
såssarna har haft åtta år på sig att förändra samhället. uppenbarligen är S makten framför allt. inget annat.
Denna tråd är om valet, så släng in en förklaring till varför du postade detta, angåennde valet.
Tror de allra flesta förstår varför. Speciellt med tanke på vilket parti tråden åsyftar. Kan väl vara intressant att jämföra med valresultatet? Se vilka kommuner som röstar på olika partier exempelvis.
Tror de allra flesta förstår varför. Speciellt med tanke på vilket parti tråden åsyftar. Kan väl vara intressant att jämföra med valresultatet? Se vilka kommuner som röstar på olika partier exempelvis.
Jag förstår och du förstår. Dock är inte alltid modd så snäll. men låt gå.
Kan du kanske koppla ihop det med valresultatet i dessa orter förra valet?
Dessa undersökningar ska man ta med en stor skopa salt.
Saxat från Expressen idag:
” SVT/Novus: SD drar ifrån M i opinionen
Sverigedemokraterna får 21,5 procent enligt nya siffror från SVT/Novus. Moderaterna ligger på 17,4 procent, vilket gör SD till det största oppositionspartiet. För en dryg vecka sedan uppmärksammades en mätning från samma institut där partierna var lika stora. Båda samlade då 18,6 procent av väljarna.
Men det skapade ingen oro hos M-ledaren som av Aftonbladet fick frågan om han kan tänka sig att sitta i en regering ledd av Jimmie Åkesson.
– Det är inte aktuellt överhuvudtaget, i de allra flesta mätningar ligger vi bra till, svarade han.
Den nya mätningen baseras på 1 500 intervjuer och är baserad på undersökningarna från de tre föregående dagarna.
Mellan blocken är det mycket jämnt. Magdalena Anderssons regeringsunderlag samlar 49,6 procent och Ulf Kristerssons dito 49,3 procent.”
Svenska folket har tröttnat på S. Det ser man nu i div kommentatorsfält både här o där. Antar de till slut kände sig för kölhalade. Högern kommer att vinna årets val. Om de ska får ihop en regering är en annan sak.
Svenska folket har tröttnat på S. Det ser man nu i div kommentatorsfält både här o där. Antar de till slut kände sig för kölhalade. Högern kommer att vinna årets val. Om de ska får ihop en regering är en annan sak.
Om högern ska vinna valet måste de bli mycket mer skickliga att få ihop laget. Att stå som enad grupp med högt förtroende, där har man deras utmaning. Kan man göra det, så kommer man vinna valet.
Det är väl just det som kommer leda till att vi får en svag S regering. Svensk parlamentarism i sitt esse.
I Sverige styr sossar i olika kulörer.
Dessa undersökningar ska man ta med en stor skopa salt.
Saxat från Expressen idag:
” SVT/Novus: SD drar ifrån M i opinionen
Sverigedemokraterna får 21,5 procent enligt nya siffror från SVT/Novus. Moderaterna ligger på 17,4 procent, vilket gör SD till det största oppositionspartiet. För en dryg vecka sedan uppmärksammades en mätning från samma institut där partierna var lika stora. Båda samlade då 18,6 procent av väljarna.
Men det skapade ingen oro hos M-ledaren som av Aftonbladet fick frågan om han kan tänka sig att sitta i en regering ledd av Jimmie Åkesson.
– Det är inte aktuellt överhuvudtaget, i de allra flesta mätningar ligger vi bra till, svarade han.
Den nya mätningen baseras på 1 500 intervjuer och är baserad på undersökningarna från de tre föregående dagarna.
Mellan blocken är det mycket jämnt. Magdalena Anderssons regeringsunderlag samlar 49,6 procent och Ulf Kristerssons dito 49,3 procent.”
Va?
Expressen har en jätterubrik på sin första (web-)sida:
Citat:
JUST NU: Jättesiffra
för SD i ny mätning
DIREKTRAPPORT: Fyra procentenheter större än M enligt SVT/Novus
Jag klickar på länken men där finns ingen information om någon opinionsmätning.
Där finns inte heller några jättesiffror.
Där är M större än SD.
Var är jättesiffrorna?
EDIT:
Nu ser jag en bra bit ner på Expressen-länk-sidan att det står:
Citat:
Åkesson om regeringsfrågan: Omöjligt att svara på
Jimmie Åkesson pressas om regeringsfrågan, efter beskedet om att Sverigedemokraterna i en ny opinionsundersökning från SVT/Novus fått 21,5 procent, och därmed drar ifrån M med drygt 4 procent. SD har gett olika besked om huruvida de skulle släppa fram en regering där Liberalerna sitter.
Åkesson säger till P3 att man vill låta väljarna "säga sitt" först.
– Jag har sagt att Sverige borde ha en majoritetsregering, säger Åkesson.
Han får frågan om inte väljarna förtjänar att veta hur SD ställer sig till regeringsfrågan.
– Jag säger inte att frågan är oviktig, men jag säger att det är omöjligt att svara på, säger Åkesson.
Men dom siffrorna stämmer ju inte alls med vad som står på SVT:s sida.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2022-08-22 kl. 08:53.