2022-08-20, 19:49
Medlem
jnilssons avatar
Inte så förvånande då 7-klövern närmat sig SD och SD närmat sig 7-klövern. "Det enda oppositionspartiet" existerar inte i lika hög grad längre.

Och svenskens vilja till att slänga ut makthavare för deras misstag sträcker sig som bekant bara till att en moderat minister inte betalt TV-avgiften.
Citera
2022-08-20, 19:52
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Inte så förvånande då 7-klövern närmat sig SD och SD närmat sig 7-klövern. "Det enda oppositionspartiet" existerar inte i lika hög grad längre.

Och svenskens vilja till att slänga ut makthavare för deras misstag sträcker sig som bekant bara till att en moderat minister inte betalt TV-avgiften.
Kanske dvärgen mini-Ulf inte var den förlösare vi alla önskat.
Fet-Jimmie är bara glad att vara kvar kvar i rampljuset och han är glad om ingen mer än häxan Annie Lööf skäller på honom.
Senast redigerad av Rimbert 2022-08-20 kl. 20:04.
Citera
2022-08-20, 19:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Därför väljer de som kan att flytta för klimatets skull. Vi som har råd, vi som har möjligheter.

Ingen kan bli arg. Ingen kan bli upprörd över att vissa väljer ett bättre liv. O som exilsvensk får jag precis som turks enskarna som flyttat hem rösta i riksdagsvalet.

Jag o många med mig beundrar de som stannar. Ett handhjärts o ett lycka till.

Så alla västeuropéer ska flytta till Polen och amerikaner till Mexiko tycker du?

Om du nu skiter i Sverige, varför tänker du då rösta? Jag tänker aldrig flytta från Sverige, jag ska göra min plikt och rädda det som mina förfäder byggde.
Citera
2022-08-20, 19:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Så är det! Och man märker tydligt hur andra länder är så mycket bättre än Sverige.
Svenska medborgare blir typ hjärntvättade av att de bor i världens bästa land.

Tänk att betala drygt 52% i skatter!

52% är i underkant.

Arbetsgivaravgift (som S vägrar att ska redovisas för löntagaren) men är defacto en del av länen.

Sedan skatter på själva lönen.
Kommunal o statlig.

O när arbetaren sedan handlar så är en 5e del av priset skatt.
Förutom på bensin, disel, brännolja, el, alkohol, tobak etc, där extra punktskatter är inlagda.

Tror nog att närmsre 75% går i skatt.
Citera
2022-08-20, 19:59
Medlem
Larasofts avatar
Jag tror att, förutom att fler partier vill ha stramare migration, så beror avstannad tillväxt på att SD inte är tydliga med att de vill sitta i regering. Då kan man lika gärna rösta på moderaterna.

En annan orsak kan vara att SD inte är emot vinster i välfärden och inte tydligt betonar bibehållna nivåer i a-kassa och sjukförsäkring under valrörelsen. Återigen kan man lika gärna rösta på moderaterna.
Citera
2022-08-20, 20:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Föga förvånande men ändå. SD svängde i frågorna rörande EU och NATO och nu får de betala priset. Allt enligt förväntan.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/
Följde länken men det fanns ingen info om opinionsundersökning öht eller hur den förhöll sig till undersökningar de senare åren.

Har jag missat nåt i trådstarten? Annars hur kan denna tråd ligga på topplistan.
Citera
2022-08-20, 20:04
Medlem
Svärjes avatar
Har röstat SD i 20 år. Men inte nu längre pga deras bisarra trafik- och miljöpolitik.
Citera
2022-08-20, 20:09
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Har röstat SD i 20 år. Men inte nu längre pga deras bisarra trafik- och miljöpolitik.

Tänker definitivt inte försöka övertyga dig om att rösta SD. Men menar du att deras trafik- och miljöpolitik har varit mindre bisarr tidigare? Vad är det som har ändrats nyligen?
Citera
2022-08-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
S skulle ju även deportera, hur många var det nu? 80,000? Vad hände där? De har väl inte verkställt en enda hittills.

S och M snackar sin jävla skit.
Det kommer inte att funka för SD heller. För att deportera krävs mottagare!
Citera
2022-08-20, 20:14
Medlem
Jag tänker inte rösta på SD nu när de har anpassat sig och blivit ett vanligt parti bland andra.
Citera
2022-08-20, 20:17
Medlem
vanartads avatar
Begriper uppriktigt sagt inte just varför invandringskritiska väljer att rösta på SD, då de suttit i Riksdagen i snart 12 år utan att egentligen lycktes strypa massinvandringen. Det börjar kännas som om SD börjar bli allt för bekväma med att låta svenska skattebetalare betala dem groteskt höga löner i förhållande till sagda riksdagspolitikers utbildning/begåvning/resultatförmåga. Rädsla att säga något 'otäckt', och därmed kanske bli av med sin Riksdagsplats. tycks ha lagt en effektiv sordin på debatten.

Just därför behövs AfS och MED som en blåslampa i röven på SD.

Ett AfS i Riksdagen skulle innebära kommunicerande kärl mellan AfS/MED och SD. Skulle SD luta sig tillbaka så rusar rösterna över till AfS/MED och vice versa.

Som det är nu finns det inget invandringskritiskt parti i Riksdagen förutom SD.

Således rösta på AfS eller MED om ni vill ha en faktisk förändring av den förda politiken!
Citera
2022-08-20, 20:22
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tänker definitivt inte försöka övertyga dig om att rösta SD. Men menar du att deras trafik- och miljöpolitik har varit mindre bisarr tidigare? Vad är det som har ändrats nyligen?
Nej, de koncentrerade sig på huvudfrågorna tidigare, alltså islam, invandring, kriminalpolitik osv. När de började engagera sig i andra frågor skar det sig ordentligt. Hade de varit neutrala i miljöfrågan hade jag förmodligen fortsatt rösta på dem. Jag är ju fortfarande invandringskritiker (ej ukrainska flyktingar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in