Citat:
Ursprungligen postat av
Seasick-Steve
Skit i att gå dit, och låt dom försöka få tag på dig. Se till att sätta telefonen på att blockera alla inkommande samtal som inte redan ligger i dina kontaktlistor, på detta sättet kan ingen ringa dig från dolt nummer, okänt nummer eller en icke inlagd kontakt.
Håll dig undan så länge du kan, dom har bara en viss tid för att delge dig misstanke om brott, och väcka åtal, sen preskriberas brottet. Är det ingen allvarligt du gjort, går du fri efter ett år.
Öppna aldrig dörren om det ringer på, och du inte väntar besök.
Om du väl blir inhämtad till förhör och dom får tag på dig, så svarar du bara "ingen kommentar" på alla frågor, och INNAN du gör det ber du om en försvarare, du kan begära vilken som helst, men det är inte säkert att du får den du begär, så ha 5 namn på duktiga försvarare att langa fram till fåntrattarna. GODKÄNN INTE att Tingsrätten utser en försvarare åt dig, då får du bara någon sopa.
Att svara "ingen kommentar" kan verka misstänksamt, men det är INGET dom kan vända emot dig om du har en trovärdig berättelse i rätten. Det är där du ska lägga fram allt, och du kommer ha tid på dig att slipa fram något.
SÄG INTE ETT SKIT UNDER FÖRHÖRET.
För några år sedan ringde en konstapel och frågade om jag ville ställa upp som vittne i ett misshandelsmål som jag sett från mitt fönster typ ett år eller mer innan.
Jag avböjde och sa att jag var för långt ifrån för att se några detaljer !
Detta är det enda jag kan komma på som är polisrelaterat !