2022-08-19, 17:56
Medlem
TS har förmodligen gjort så många olika brott att om han ska själv berätta så är det kanske något som polisen inte känner till. Men om TS föredrar att polisen ska hämta honom på jobbet, skolan, hemma eller liknande så okej för det. Om polisen ringer till dig så vet de redan ditt nummer, då hjälper det inte om du ringer från ett hemligt. Dessutom får de likväl upp detta med.
Citera
2022-08-19, 17:58
Bannlyst
Skit i att gå dit, och låt dom försöka få tag på dig. Se till att sätta telefonen på att blockera alla inkommande samtal som inte redan ligger i dina kontaktlistor, på detta sättet kan ingen ringa dig från dolt nummer, okänt nummer eller en icke inlagd kontakt.

Håll dig undan så länge du kan, dom har bara en viss tid för att delge dig misstanke om brott, och väcka åtal, sen preskriberas brottet. Är det ingen allvarligt du gjort, går du fri efter ett år.

Öppna aldrig dörren om det ringer på, och du inte väntar besök.

Om du väl blir inhämtad till förhör och dom får tag på dig, så svarar du bara "ingen kommentar" på alla frågor, och INNAN du gör det ber du om en försvarare, du kan begära vilken som helst, men det är inte säkert att du får den du begär, så ha 5 namn på duktiga försvarare att langa fram till fåntrattarna. GODKÄNN INTE att Tingsrätten utser en försvarare åt dig, då får du bara någon sopa.

Att svara "ingen kommentar" kan verka misstänksamt, men det är INGET dom kan vända emot dig om du har en trovärdig berättelse i rätten. Det är där du ska lägga fram allt, och du kommer ha tid på dig att slipa fram något.

SÄG INTE ETT SKIT UNDER FÖRHÖRET.
Senast redigerad av Seasick-Steve 2022-08-19 kl. 18:02.
Citera
2022-08-19, 17:59
Medlem
Du är misstänkt för brott.
De berättar inte för att de inte vill ge dig tid att hitta alibi, och nån bra historia att ljugs om din tjackis
Citera
2022-08-19, 17:59
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Be dom skicka en kallelse då du är osäker om de är riktiga poliser, i kallelsen står det varför du ska förhöras.

Det låter mer som att polisen ej har nog för att kalla in dig, men försöker få dig in på ett "samtal" där de vill att du snackar dig till ett riktigt förhör.
Och hur skulle detta påverka resultatet? Du verkar tro att TS har flera misstankar mot sig och måste få få veta vilken det handlar om.

TS kommer att hamna i förhörsrummet om han inte är en blatte som kan fly till hemlandet som saknar utlämningsavtal...
Citera
2022-08-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Skit i att gå dit, och låt dom försöka få tag på dig. Se till att sätta telefonen på att blockera alla inkommande samtal som inte redan ligger i dina kontaktlistor, på detta sättet kan ingen ringa dig från dolt nummer, okänt nummer eller en icke inlagd kontakt.

Håll dig undan så länge du kan, dom har bara en viss tid för att delge dig misstanke om brott, och väcka åtal, sen preskriberas brottet. Är det ingen allvarligt du gjort, går du fri efter ett år.

Öppna aldrig dörren om det ringer på, och du inte väntar besök.

Om du väl blir inhämtad till förhör och dom får tag på dig, så svarar du bara "ingen kommentar" på alla frågor, och INNAN du gör det ber du om en försvarare, du kan begära vilken som helst, men det är inte säkert att du får den du begär, så ha 5 namn på duktiga försvarare att langa fram till fåntrattarna. GODKÄNN INTE att Tingsrätten utser en försvarare åt dig, då får du bara någon sopa.

Att svara "ingen kommentar" kan verka misstänksamt, men det är INGET dom kan vända emot dig om du har en trovärdig berättelse i rätten. Det är där du ska lägga fram allt, och du kommer ha tid på dig att slipa fram något.

SÄG INTE ETT SKIT UNDER FÖRHÖRET.

För några år sedan ringde en konstapel och frågade om jag ville ställa upp som vittne i ett misshandelsmål som jag sett från mitt fönster typ ett år eller mer innan.

Jag avböjde och sa att jag var för långt ifrån för att se några detaljer !

Detta är det enda jag kan komma på som är polisrelaterat !
Citera
2022-08-19, 18:45
Medlem
Tarrous avatar
Du är misstänkt för brott (t.ex stöld eller droger). Hade det gällt t.ex våldtäkt skulle Polisen hämtat dig utan föregående kallelse.
Citera
2022-08-19, 18:46
Medlem
Är väl bättre att veta vad det gäller och bara gå dit än att leva med ovisshet? Du behöver ju inte svara på någon fråga om du inte vill.
Citera
2022-08-19, 19:30
Bannlyst
Du ska aldrig svara på någon fråga, polisens uppgift är att sätta dit dig på alla sätt.
Citera
2022-08-19, 19:53
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Eftersom du inte vill träffa Farbror Blå så antar jag att du vet vad saken gäller. Annars hade det väl inte varit några problem med att gå dit, och dessutom borde du vara nyfiken på vad det handlar om. Polismöten hör ju inte till vardagen precis.
Citera
2022-08-19, 20:30
Det är säkert nåt åsiktsbrott. Det är det enda Maggan beordrar polisen att utreda.
Citera
2022-08-19, 21:23
Medlem
1. Du har gjort något dumt och borde tryckas dit.
2. Du har inte gjort något men eventuellt är misstänkt eller liknande och kan rentvå dig/få utredningen att gå vidare.
3. Du kan sitta på information som är av betydelse som kan trycka dit någon som borde tryckas dit.

För fan, infinn dig på plats bara och ta en för samhället.
Citera
2022-08-19, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andersimalmo
Definiera småkriminell ?

Jag är inte mer kriminell än gemene man skulle jag säga !
Har kanske skrivit något argt på nätet någon gång !
Men din starka känsla är felaktig och jag vet uppriktigt INTE vad det rör sig om !

Jag gillar INTE polisen eller regimen för att de är totalt inkompetenta !
I USA heter det "Serve and Protect" men här är det mer Stoppa och Bötfäll !

Säkert något du skrivit på nätet om massinvandringen som kränkt regimen, blir allt vanligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in