2023-08-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullandcocain
vart kan du läsa i FUP att den misstänkta har en miljon kronor på sitt konto ?

Stod i stämningsansökan.

Han kanske fick ett arv?
Citera
2023-08-02, 14:23
Medlem
Känner grabben sen innan.
Han gick alltid runt i vinterjacka på 30 gradersväder eftersom det var hans avlidnas pappas jacka.
Så arvet var förmodligen från hans pappa.
Han har alltid varit lite " bråkig " så hans mamma var alltid ute efter han och letade efter han.
Förmodligen så sitter han LVU eller HVB i malmö och utförde mordet efter det.
Har inte sett killen sen 1 år tillbaka mordet skedde så han bodde nog där ett tag innan.
Så han har förmodligen flyttat från Göteborg till Malmö och senare utfört mordet.
Citera
2023-08-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themessiahh
Han gick alltid runt i vinterjacka på 30 gradersväder eftersom det var hans avlidnas pappas jacka.
Han har alltid varit lite " bråkig " så hans mamma var alltid ute efter han och letade efter han.
Har inte sett killen sen 1 år tillbaka mordet skedde så han bodde nog där ett tag innan.
Så han har förmodligen flyttat från Göteborg till Malmö och senare utfört mordet.

Okej så du känner honom sedan tidigare och säger att pengarna förmodligen är arv från pappan.
Varför utför denna killen mordet på en tung människa som S? Om det inte vore för pengar? Du som känner honom, va tror du, är anledningen?
Dessutom så bodde han väl på HVB hem i Göteborg fram till mordet?
Citera
2023-08-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Okej så du känner honom sedan tidigare och säger att pengarna förmodligen är arv från pappan.
Varför utför denna killen mordet på en tung människa som S? Om det inte vore för pengar? Du som känner honom, va tror du, är anledningen?
Dessutom så bodde han väl på HVB hem i Göteborg fram till mordet?
Ha sa förmodligen, stämmer som du sa att han var placerad i gbg, arvet är kanske pengar han inte har tillgång till. rekryterad av äldre som tog platsen i hans liv som hans pappa en gång hade?
Citera
2023-08-02, 18:02
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Var fick han kontakt med tungt kriminella?
Och varför utförde han mordet?
Citera
2023-08-02, 19:34
Medlem
Visste ej om att han var placerad i Gbg för hvb,
sett hans mamma springa efter han flera gånger eftersom han dragit hemifrån.
Han var en liten kille som ville bli kriminell bara, killen lyckades inte i göteborg och försökte väll bli det i malmö istället.
Han var en " skum " typ i Göteborg.
Mina spekulationer är att de försökte använda killen för att försöka få en plats i den kriminella världen och på så sätt låta han utföra ett mord.
Han hade definitivt inte något emot killen som blev skjuten så det är förmodligen något som bett han göra det.
Arvet har jag ingen aning om förutom att jag tror att det är från hans pappa.
De hade inte så mycket pengar heller och hans mamma var ganska obrydd om vad han gjorde ute.
Han var hela tiden ute efter att hänga med de kriminella i göteborg men ingen ville eftersom han var så " skum "
Citera
2023-08-02, 20:17
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Visste ej om att han var placerad i Gbg för hvb,
sett hans mamma springa efter han flera gånger eftersom han dragit hemifrån.
Han var en liten kille som ville bli kriminell bara, killen lyckades inte i göteborg och försökte väll bli det i malmö istället.
Han var en " skum " typ i Göteborg.
Mina spekulationer är att de försökte använda killen för att försöka få en plats i den kriminella världen och på så sätt låta han utföra ett mord.
Han hade definitivt inte något emot killen som blev skjuten så det är förmodligen något som bett han göra det.
Arvet har jag ingen aning om förutom att jag tror att det är från hans pappa.
De hade inte så mycket pengar heller och hans mamma var ganska obrydd om vad han gjorde ute.
Han var hela tiden ute efter att hänga med de kriminella i göteborg men ingen ville eftersom han var så " skum "

"Skum" på vilket sätt?
Citera
2023-08-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
"Skum" på vilket sätt?
Bror skytten är jätte ointressant, det intressanta kommer vara att se hur hans liga sålde han
Citera
2023-08-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
"Skum" på vilket sätt?

Kom fram till mig o mina vänner flertalet gånger och frågade om vi ville ha cigg eller snus osv.
Var alltid på folk och försökte tränga sig in mellan folk och försökte bli vänner med de.
Citera
2023-08-03, 00:26
Medlem
dem mest intressanta delarna e inte med i denna FUP,hoppas resten släpps asap!en himla massa onödiga vittnesförhör bara
Citera
2023-08-03, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nu vet jag inte hur den där polacken ser ut men kan det vara han?
Man är ju verkligen nyfiken på polackens roll i det hela! Misstänker att det kanske har med vapnet att göra, och kanske hålla lite koll på tonåringen.
Ganska säker på att polacken hade skuld till de inblandade, så den skulle betalas av på ett eller annat sätt.
Även Shahin kände/kände till vem polacken är.
Citera
2023-08-03, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ariana sa att han alltid brukade ha väst, i stort sätt alla andra vittnade om att shahin aldrig går klädd i väst och fruktsr inte någon. Vem som talar sanning vet vi inte.

Gällande medlingen så ställdes frågan till mardin. Han skulle möta upp shahin på emporia för att han skulle medla mellan mardin och en annan, mardin berättade aldrig vem. Det intressanta är, kan detta ha varit något hittepå från mardin för att locka dit shahin?
Det var ingen medling i den bemärkelsen. I själva verket gillade Shahin inte Mardin ngt vidare. Ariana ville ha Shahins ”godkännande” för att de två skulle gifta sig. Och det skulle diskuteras och redas ut Mardins och Shahins problem med varandra. Så att allt var grönt ljus innan S åkte tbx till Turkiet dagen efter. (Det var planen iaf)
Ingen annan medling skulle förekomma på Emporia den dagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in