2022-08-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
Det finns gott om exempel där en person kan fällas för mord trots att personen inte har avfyrat något vapen/brukat något våld. Men de fall som jag tänker på då är när en person har överlämnat ett vapen till den personen som sedan skjuter. T.ex. här (FB) Gatuköksmordet. Mauricio Deugenio Riccio skjuten på Lönngatan (Malmö)

Sen beror det ju såklart på vad som finns på övervakningsfilm och vittnesmål från 15-åringen för att polacken skall kunna åtalas för mord

Idag knullar dom alla specielt om du är gäng kriminell och beter dig på detta viset där oskyldiga drabbas, dom måste punkt markera och det kommer bara bli värre för alla , och jag är nästan 100% säker på att dna från polacken fanns på själva vapnet, son 15 åringen mördade med
Citera
2022-08-30, 20:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sentom
Det finns gott om vederhäftiga studier som visar sambandet mellan brottslighet och klasstillhörighet. Överrepresentationen från de lägsta samhällsskikten är enorm.

Ja, men det är STOR skillnad på korrelation och kausalitet. Det är därför som t.ex. Amir Sariaslans syskonstudier är väldigt intressant, där man jämför syskon som växer upp i olika socioekonomiska miljöer och hur liten påverkan det har på brottsbenägenheten. Detsamma med studier på personer som flyttar från ett fattigt område till ett rikt eller vice versa, där man också kan konstatera att det inte finns en speciellt hög kausalitet mellan kriminalitet och den relativa fattigheten i bostadsområdet. Den studien visar också att det är ärftligt att bosätta sig i ett relativt sett fattigt område. I Sverige står det för ungefär 50% och på Irland uppåt 65%.
Citera
2022-08-30, 21:07
Medlem
Är det inte lite för ”romantiskt” att flera kriminella har tröttnat på BO och tillsammans planerat detta?

Visst att de tjänar på att han har dött… men ju fler kockar desto svårare att planera detta..

Jag får ändå uppfattningen om att detta har planerats av någon som tänkt efter lite och som inte vill åka fast för detta.
Citera
2022-08-30, 21:12
Medlem
Kommer 15-åringen att få info om att polacken har häktats, får hans advokat uppge det?
Citera
2022-08-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Är det inte lite för ”romantiskt” att flera kriminella har tröttnat på BO och tillsammans planerat detta?

Visst att de tjänar på att han har dött… men ju fler kockar desto svårare att planera detta..

Jag får ändå uppfattningen om att detta har planerats av någon som tänkt efter lite och som inte vill åka fast för detta.
Nu när det kom fram att det va polacken som häktades börja man tänka om lite faktiskt. Två helt okända gärningsmän gripna. Det är inte vanligt i Malmö att man plockar folk utifrån.
Du har rätt det är riskabelt med så många inblandade, men jag tror dock att det är en del faktiskt.
Men detta är organiserat högt uppifrån och planerat under lång tid med största sannolikhet.
Det är vad jag tror i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kommer 15-åringen att få info om att polacken har häktats, får hans advokat uppge det?

15åringen kommer att förhöras gällande hans ”förhållande” till den Polska personen.

Någon form av koppling har ju Polisen redan sammanställt annars vore det märkligt att häkta honom för medhjälp till mord.

Polsken kan ha/skulle ha kanske agerat som chaufför men misslyckats alternativt lämnat över pistolen till 15åringen.

Mest intresserad utav hur en Polsk medborgare kan vara direkt inkopplad till Gängmord i Malmö?

Har Satudarah MC en klubb i Polen? Eller är det en annan gruppering i Malmö som har kopplingar till Polska nätverk?
Citera
Medlem
Någon som har koll på när begravningen är ?
Citera
2022-08-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nu när det kom fram att det va polacken som häktades börja man tänka om lite faktiskt. Två helt okända gärningsmän gripna. Det är inte vanligt i Malmö att man plockar folk utifrån.
Du har rätt det är riskabelt med så många inblandade, men jag tror dock att det är en del faktiskt.
Men detta är organiserat högt uppifrån och planerat under lång tid med största sannolikhet.
Det är vad jag tror i alla fall.

Det folk har fortfarande inte förstått att allt har handlat om pengar🤦‍♂️ och inga jävla hämnder här , folk har sålt han för pengar, det har lagts flera miljoner i potten varför jo jag ska förklara kortfattat, några miljoner på hans huvud är lite pengar gemfört vad man kommer tjäna i längden på att ta över hans marknad många störde sig på honom och kände sig hotade rejält men våga ej göra mycket mer en och betala bort han fort som fan, dom som ligger bakom detta är inte små fiskar och dom håller dig så långt borta från detta här att det blir omöjligt att hitta dom det kan jag lova er
Citera
2022-08-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandefakta
Gjorde precis en iakttagelse av Nicola G på en bensin mack utanför Landskrona, han var med tre andra som såg ut som som dom var någon typ av maskering i en bil jag uppfatade som en ny rs4. Någon so vet mer eller sett han?

Pratas även om att man iakttagit honom i Helsingborg med sin tjej. Förmodar att han är ute ur fängelset en lång tid tillbaka.
Citera
2022-08-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzomalia
Det folk har fortfarande inte förstått att allt har handlat om pengar🤦‍♂️ och inga jävla hämnder här , folk har sålt han för pengar, det har lagts flera miljoner i potten varför jo jag ska förklara kortfattat, några miljoner på hans huvud är lite pengar gemfört vad man kommer tjäna i längden på att ta över hans marknad många störde sig på honom och kände sig hotade rejält men våga ej göra mycket mer en och betala bort han fort som fan, dom som ligger bakom detta är inte små fiskar och dom håller dig så långt borta från detta här att det blir omöjligt att hitta dom det kan jag lova er

Låter rimligt
Men hur fick de Info för att kunna planera det?
Den personen måste ha gjort en stor vinst också när BO försvinner.
Nytt samarbete?
Citera
2022-08-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskepagen
Pratas även om att man iakttagit honom i Helsingborg med sin tjej. Förmodar att han är ute ur fängelset en lång tid tillbaka.

Ja säkert han håller sig gömd och osynlig, därför både ha och om@r el flytta till hbg när det blev för het hela malmö vet om det, finns ju personer som vill åt honom
Citera
2022-08-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
15åringen kommer att förhöras gällande hans ”förhållande” till den Polska personen.

Någon form av koppling har ju Polisen redan sammanställt annars vore det märkligt att häkta honom för medhjälp till mord.

Polsken kan ha/skulle ha kanske agerat som chaufför men misslyckats alternativt lämnat över pistolen till 15åringen.

Mest intresserad utav hur en Polsk medborgare kan vara direkt inkopplad till Gängmord i Malmö?

Har Satudarah MC en klubb i Polen? Eller är det en annan gruppering i Malmö som har kopplingar till Polska nätverk?

Ja visst måste det finnas någon form av konkret koppling mellan polacken och mordet, iaf tydligen tillräcklig för häktning.
Men av någon form av förhörstaktiska skäl vill kanske inte polisen informera 15-åringen om vad som hänt i fallet, men kan då 15-åringens advokat informera om det?

Tror inte att man skall fästa någon betydelse vid att polacken är polack, bara en kriminell i mängden. Men har givetvis ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in