2022-08-20, 22:37
Medlem
Om hon hade livshotande skador varför ute redan idag? Eller ville hon snabbt hem till Norge o sjukvården där? Var väl livrädd att stanna i Malmö
Eller har de så fullt på SUS att tom skjutna i magen på repa sig hemma
Citera
2022-08-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kriminologen
”Sverige har flest dödskjutningar per capita i Europa, varför det ser ut så är svårt att svara på. Troligen är det en kombination av många olika faktorer, enligt Gerell.
– Det kan bero på politiska beslut som har tagits för flera år sedan, globala förändringar, flyktingströmmar och en politisk oförmåga att hantera situationen när det väl har exploderat, säger han.
– Min chef skrev en rapport om det här på 90-talet och polisen har larmat om det här i 20 år. Alldeles för lite har skett.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...nder-hela-2021

Gerell har ingen aning Varför Sverige sticker ut trots 20 års studier i ämnet.

För mycket araber och somalier i ett land som inte ställer några krav, korta straff, permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap. Ingen eller minimal risk för utvisning.

Det borde Gerell fatta.

Vadå globala förändringar? Vad sägs om nationellt vansinne?
Citera
2022-08-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DierotePille
Har precis börjat läsa tråden från start och ställer mig också denna fråga

Träffad av kulor i urinrör och rectum?

sett mycket skriverier om just detta om att han pissat ner sig och skitit ner sig ... E ju faktiskt så att när en människa dör avlider så släpper musklerna i kroppen och därav kroppsvätskor och avföring kommer ut.. sen Kan jag tycka personligen att det e helt okey att förnedra det svinet i det yttersta han förtjänar inte mindre ... e just sådana svin som förstör vårt fina Sverige !!!!
Citera
2022-08-20, 22:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om hon hade livshotande skador varför ute redan idag? Eller ville hon snabbt hem till Norge o sjukvården där? Var väl livrädd att stanna i Malmö
Eller har de så fullt på SUS att tom skjutna i magen på repa sig hemma

Är kvinnan som blev skjuten från Norge?
Citera
2022-08-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Gerell har ingen aning Varför Sverige sticker ut trots 20 års studier i ämnet.

För mycket araber och somalier i ett land som inte ställer några krav, korta straff, permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap. Ingen eller minimal risk för utvisning.

Det borde Gerell fatta.

Vadå globala förändringar? Vad sägs om nationellt vansinne?
Tycker kriminologerna är kassa o borde bytas ut. Hoppas en ny generation kommer som kan göra nytta
Citera
2022-08-20, 22:40
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack. Det var den första bekräftelsen jag har sett avseende var "Turisten" kommer ifrån.
Det lär väl snart dyka upp artiklar i pressen från "det andra nordiska landet".

Norska enligt expressen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är kvinnan som blev skjuten från Norge?
Ja det har jag hört
Citera
Medlem
Blodbokens avatar
Har någon av er noterat att varje gång det skett ett mord i Sverige och poliserna på plats blir filmade så skrattar de och skojar med varandra mitt i allt. Precis som om de saknar totalt intresse, empati och sympati. Man ser sällan det i andra länder. Då är poliserna sammanbitna. Se Rapport 22-08-20 kl 19.30 för poliser som garvar som om de vunnit på lotto. Visst blev vi av med ett litet svin men många andra drabbades.
Citera
2022-08-20, 22:41
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kriminologen
”Sverige har flest dödskjutningar per capita i Europa, varför det ser ut så är svårt att svara på. Troligen är det en kombination av många olika faktorer, enligt Gerell.
– Det kan bero på politiska beslut som har tagits för flera år sedan, globala förändringar, flyktingströmmar och en politisk oförmåga att hantera situationen när det väl har exploderat, säger han.
– Min chef skrev en rapport om det här på 90-talet och polisen har larmat om det här i 20 år. Alldeles för lite har skett.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...nder-hela-2021

Det här vill dom att vi ska tro på, att ingen vet varför och att det är svårförklarligt även för experter och kriminologer som håller på med data & statistik osv.

Men låt mig som okunnig medborgare då ge er svaren, invasionen av muslimer (3 miljoner i landet nu) och deras knarkförsäljning som uppgick senast till mellan 7-10 miljarder per år.

Hur svårt ska det vara? Det gäller att bara vara lite politiskt inkorrekt så kan man svara på frågan.
Citera
2022-08-20, 22:42
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja det har jag hört

Aj då!
Hittar inget om det i tidningarna än som bekräftar det. Men vi får se.
Citera
2022-08-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, det är så SJUKT pinsamt att höra Katrin Stjernfeldt Jammeh yra om att det är dags att klippa av svansen på gängkriminaliteten eller hur hon nu uttryckte det. HELT galet, sossarna har haft SÅ många år på sig att försöka reda ut roten till gängkriminaliteten och TOTALT misslyckats. Fy fan säger jag bara.
Det är ju inga dagisbarn man har att göra med, utan tungt kriminella, med lösa jävla nätverk som är helt omöjliga att hålla koll på. Sinnessjuka människor. Det finns inte ETT ENDA parti som kan lösa detta problem på bara några mandatperioder. Tror man det är man bra naiv. Det krävs djupgående insatser under lång tid och där alla tar sitt ansvar. Men vi är ju världsmästare på att skylla på varann i det här landet, så det lär inte hända nåt. Men som väl är finns det dom som gör sitt bästa för att det ska ske en ändring.
Citera
2022-08-20, 22:43
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Norska enligt expressen

”Politiet har bekreftet til TV4 at kvinnen er en turist. Utenriksdepartementet har tidligere opplyst til VG at kvinnen ikke er norsk statsborger.”

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...senter-i-malmo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in