2022-08-23, 20:18
Medlem
Skulle mensskydd mot förmodan bli statligt finansierade kommer folk troligtvis bli upprörda över att de inte får välja själva hur subventionen kommer att gå till.
När staten står för kalaset blir det säkerligen något uppköpt lager från 50-talet eller dylikt.

Det kan du ju hälsa din tös.
Citera
2022-08-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Nej det är klart att det är skitsvårt att lösa. Vill man ha rödgrön politik men minimalt med migration så finns det inget parti i Sveriges riksdag som kan tillgodose detta. Man får väl göra en avvägning helt enkelt av vad som är viktigast för en. Eller starta ett eget parti.

Och om båda frågorna är lika viktiga för en och man inte har lust att starta ett parti, så får man rösta blankt. Visa att man är glad i demokrati, men att det inte finns något parti i nuläget som man vill ge sin röst.
Citera
2022-08-23, 23:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Kan någon tala om för mig med vilken rätt den ena halvan av befolkningen kan kräva att den andra halvan ska betala för deras personliga hygienartiklar?
Citera
2022-08-24, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kan någon tala om för mig med vilken rätt den ena halvan av befolkningen kan kräva att den andra halvan ska betala för deras personliga hygienartiklar?

Lugn nu. Det är bara TS flickvän som vill ha gratis mensskydd. Jag har aldrig hört någon annan kvinna ens tala om det. Möjligtvis någon som har velat att barn ska ha gratis mensskydd, typ i skolan.
Citera
2022-08-25, 12:56
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Pengar är bara bullshit.
Inte fan arbetas de fram pengar eller genereras fram genom arbete, de skapas genom räntor och växer ifrån ingenstans som förflyttas.

Sen när blev halm eller trasor gratis ?
Är du helt tappad eller?
Om jag hittar på en mobiltelefon och hela världen vill ha en, har jag skapat ett värde som dessutom ger mervärde åt dem som köper den.
Jag blir snorrik.
Du kan inte ta ränta på ingenting. Först måste det finnas en krona, annars kan du inte ta tio öre från den. Du kan flytta pengar hur mycket, långt och ofta som helst utan att de ökar ett öre.
Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in