2022-08-18, 23:18
Bannlyst
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?
Citera
2022-08-18, 23:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaHolmes
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?
Din tjej, ditt problem.
Jag har inte gratis rakprylar och det där är också personlig hygien.
Hon har två val. Antingen köper hon vad hon behöver, eller så är hon utan.

Jag tänker i alla fall inte bidra med mina skattepengar för hennes mensskydd.

Eller tror hon att skattepengar växer på träd, på något sätt?
Vad är hon för något? Kunglig?
Citera
2022-08-18, 23:25
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaHolmes
Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd.
Undrar vem som är mest pantad
Suck
Citera
2022-08-18, 23:25
Medlem
KlappMungons avatar
Ge henne en menskopp i födelsedagspresent. Vill hon lyxmensa så får hon väl slanta upp själv.
Citera
2022-08-18, 23:26
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Din tjej, ditt problem.
Jag har inte gratis rakprylar och det där är också personlig hygien.
Hon har två val. Antingen köper hon vad hon behöver, eller så är hon utan.

Jag tänker i alla fall inte bidra med mina skattepengar för hennes mensskydd.

Eller tror hon att skattepengar växer på träd, på något sätt?
Vad är hon för något? Kunglig?

Skattepengar växer iofs ifrån ingenstans.
Och att du rakar dig har ingenting med att det är blod på bussar osv.
Citera
2022-08-18, 23:29
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Skattepengar växer iofs ifrån ingenstans.
Och att du rakar dig har ingenting med att det är blod på bussar osv.
Nej, skattepengar är stöld från folket under hot om hårda straff.
Man kan undvika blod på bussar genom att köra ner en redig ruska halm eller trasor i trosorna.
Jag skiter oavsett i vilket.
Citera
2022-08-18, 23:30
Medlem
peterZiipens avatar
Din tjej har ju dock rätt...
Citera
2022-08-18, 23:31
Medlem
sommarlovs avatar
Gör henne gravid, om och om igen, hon kan vara föräldraledig fram till pensionen.
Och slipper mens nästan helt!
Citera
2022-08-18, 23:38
Medlem
Heauxms avatar
Jag tycker att mensskydd borde vara billigare ändå. Vi väljer inte att ha mens och om vi inte har skydd då kommer det att kladdas överallt, lukta och ligga blod skorpor på bänkar och stolar etc.
Någon nämnde skägg. Men hur vidrigt är det att ha lite skäggväxt? Det kan bli bakterieodling men inte på 3 cm
Citera
2022-08-18, 23:40
Medlem
vooms avatar
Män behöver mer mat. Vem ska betala för det?
Citera
2022-08-18, 23:41
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nej, skattepengar är stöld från folket under hot om hårda straff.
Man kan undvika blod på bussar genom att köra ner en redig ruska halm eller trasor i trosorna.
Jag skiter oavsett i vilket.

Pengar är bara bullshit.
Inte fan arbetas de fram pengar eller genereras fram genom arbete, de skapas genom räntor och växer ifrån ingenstans som förflyttas.

Sen när blev halm eller trasor gratis ?
Citera
2022-08-18, 23:49
Medlem
Hallsakaefts avatar
När fängelsestraffen mellan män och kvinnor blir lika för samma brott då kan jag tänka att betala för mensskydd.

Och som en tidigare i tråden har skrivit, Män behöver äta större mängd mat dagligen. 500-1000 Kcal. Så vi kan ta motsvarande kostnad för mensprylarna som matcheckar varje månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in