2022-08-17, 15:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Något hål i kroppen borde det nog ha funnits, man kan ju knappast gripa folk lite spontant i omgivningen så fort en gubbe självslocknar pga något internt haveri. En entusiastisk klättertur med bössa och termos i sommarvärmen är ett utmärkt scenario för en hjärtattack vilket skulle göra det ännu märkligare att plocka fram handbojorna så tidigt.

Kan ha ramlat från tornet eller från stegen och slagit huvudet i en sten. Då kan det bli ganska blodigt.
Citera
2022-08-17, 15:47
Medlem
Han har fått duktigt med stryk visade det sig, den nya huvudmisstänkte är ett vildsvin. Artikeln i ts är uppdaterad.

Den hade jag inte gissat mig till.
Citera
2022-08-17, 16:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Han har fått duktigt med stryk visade det sig, den nya huvudmisstänkte är ett vildsvin. Artikeln i ts är uppdaterad.

Rätt snabbt jobbat av polisen att få fram det. När en kvinna dog av en älgattack tog det polisen ett halvår att avskriva mord med hjälp av typ gräsklippare. Polisen kanske lärt sig att vilt kan skada och skada.

Kan ju varit bidragande saker också med underliggande sjukdom eller rent otur att han snubblat och smällt i huvudet. Men skönt ändå för de som blev misstänkta för mord direkt att polisen var snabb här.
Citera
2022-08-17, 16:08
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

Agerade vildsvinen i självförsvar tro?
Citera
2022-08-17, 16:09
Medlem
Nu måste det skogsvilda vildsvinet avlivas, så det inte kan skada andra människor.
Citera
Medlem
Finns filmer på YouTube när folk attackeras av vildsvin, dom flyger som trasdockor.Vet inte om svinen bits också.
Citera
Medlem
Så GM är ett vildsvin.

Minns att det var otroligt mycket vildsvin där jag växte upp och man hörde om en och annan attack ibland men utan större skador.

Han måste blivit överrumplad. Utan att vara beredd med sitt vapen eller annat försvar.

Hann kanske upp i tornet men med för svåra skador.

Har man inte radio med sig ute som jägare? Kan ingenting
Citera
2022-08-17, 16:24
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/upp...od-i-jakttorn/
Citera
2022-08-17, 16:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Är det första människan som dödats av ett vildsvin i Sverige? Har bara hört att vildsvin dödat hundar tidigare.
Citera
2022-08-17, 16:28
Medlem
Jag har sett en i mitt jaktlag få halva magen uppriven av en vildsvinsbete. De kan göra fruktansvärd skada.
Citera
2022-08-17, 16:28
Medlem
Min spontana gissning är suicid. Bockpremiär igår. Ute på pass med bössa i hand. Kanske haft lite motgångar på sistone och får en spontan ingivelse. Pipan under hakan och fingret på avtryckaren. PANG!
Citera
2022-08-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det första människan som dödats av ett vildsvin i Sverige? Har bara hört att vildsvin dödat hundar tidigare.

Jägare kallar de ju grisar och jag kan inte tänka mig att det är första grisen som dödat en person i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in