Citat:
Ursprungligen postat av
wuseman
Kod:
C:\Users\w>doskey np=notepad.exe
C:\Users\w>doskey /MACROS:ALL
[cmd.exe]
np=notepad.exe
Vill du ha en hemlig kombination typ menar du? Menar du exakt pixel p skrmen, varfr inte anvnda HJD / BREDD p skrmen istllet?
Anvnder du dig av cmd.exe eller skrev du bara CMD? Har du provat Windows Terminal? Det r mycket lttare att konfigurera dr.
Men det r klart det r mjligt, men behver veta mer i detalj s jag kan visa exakta exempel fr just nu r detaljerna vldigt oklara annars r det du som skrattar t mig, vem vet!
Ja det kanske r hemligt eller ngot, ja precis, hjd och bredd r vl kanske s datorn siktar in sig s den vet exakt vart den ska klicka nr jag trycker p knappen man gjort bind p.
Jag jobbar i ett system som r vldigt musbaserat, och det gr att min musarm lider s otroligt mycket med reumatismen jag har osv... men jag tror att det enkelt skulle g att lsa med ngra snabba "binds" p tangentbordet s datorn kan hjlpa mig att klicka p vissa stllen jag normalt behver klicka p ibland flera tusen gnger om dagen via tangentbordet. Fr om jag bara behver jobba via tangentbordet kommer mina armar inte lida av det.
Och varfr jag anvnder cmd eller cmd.exe... det r fr att det r det enda jag knner till. Ni vet har man bara en hammare s kommer man till slut frska hammra in en skruv ngonstans, och det kanske r precis vad jag hller p att frska gra?