• 1
  • 2
2022-08-17, 08:03
Bannlyst
Hade vi haft ett feministisk samhälle i dagens Sverige om vi inte haft massinvandringen?

.... satt och lyssnade på radion och imorgon ska feministisk initiativ prata. Då tänkte jag mig själv det - sic. dom (kvinnorna) får ställa sig frågan. Är massinvandringen så värdefull att sic. dom kan tänka sig att avstå ett feministisk samhälle och istället ha ett massinvandrarsamhälle utan jämställdhet mellan könen förutom vi svenskar som sic. dom bestämt sig för att genomföra genusdoktrinen på?
Citera
2022-08-17, 08:06
Medlem
beheadeds avatar
Ingen tar feminism eller feminister seriöst längre. Så varför bry sig?
Citera
2022-08-17, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Ingen tar feminism eller feminister seriöst längre. Så varför bry sig?
Skulle vara en intressant fråga att ställa till FI.

men jag antar att dom bara skulle rabbla om intersektionalitet.
Citera
2022-08-17, 08:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Hade vi haft ett feministisk samhälle i dagens Sverige om vi inte haft massinvandringen?

.... satt och lyssnade på radion och imorgon ska feministisk initiativ prata. Då tänkte jag mig själv det - sic. dom (kvinnorna) får ställa sig frågan. Är massinvandringen så värdefull att sic. dom kan tänka sig att avstå ett feministisk samhälle och istället ha ett massinvandrarsamhälle utan jämställdhet mellan könen förutom vi svenskar som sic. dom bestämt sig för att genomföra genusdoktrinen på?
Jag tror du formulerar det fel. De vill inte ha massinvandring, de vill ha ett multikulturellt samhälle vad gäller hudfärg, men värderingarna ska vara strikt kulturmarxistiska. När alla har en gemensam hudfärg och ett språk som man kan skriva raplåtar till, så behövs inte islam längre, utan alla kommer leva ihop som en stor jehovas vittnes-plansch. enhörningarna kommer också återvända till jorden.
Citera
2022-08-17, 08:41
Kvinnlig rösträtt och sånt hade vi långt innan massinvandringen drog igång på 60-talet. Så ja. Vi hade fortfarande haft Feminism i Sverige. Och det är väl egentligen ingen som tycker det är fel i sig att ge kvinnor rättigheter (så vida du inte är muslim eller rysstroll dvs). Problemet ligger snarare i vad både män och kvinnor hjärntvättats till att rösta på och för genom åren.

Både grönhårig radikal rabies Feminism och vulgär "anti-feminism", incels, MGTOW skit och annat lågpannat kvinnohat i allmänhet är en PSYOP för att destabilisera västvärlden.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-08-17 kl. 08:43.
Citera
2022-08-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tror du formulerar det fel. De vill inte ha massinvandring, de vill ha ett multikulturellt samhälle vad gäller hudfärg, men värderingarna ska vara strikt kulturmarxistiska. När alla har en gemensam hudfärg och ett språk som man kan skriva raplåtar till, så behövs inte islam längre, utan alla kommer leva ihop som en stor jehovas vittnes-plansch. enhörningarna kommer också återvända till jorden.

JAA! Det kommer att bli fantastiskt, hoppas jag får en egen enhörning.

Rymdkramar på er alla
Citera
2022-08-17, 13:12
Medlem
Citat:
Hade vi haft ett feministisk samhälle i dagens Sverige om vi inte haft massinvandringen? ...

Frågan är väl denna:
Hade vi haft massinvandringen i dagens Sverige om vi inte haft ett feministisk samhälle?
Citera
2022-08-17, 13:51
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Frågan är väl denna:
Hade vi haft massinvandringen i dagens Sverige om vi inte haft ett feministisk samhälle?

Nej alltså utan en”feministisk regering” och feministiska politiker så hade vi inte haft massinvandring för då hade vi förmodligen haft vettiga politiker istället som inte springer runt och kallar sig för feminister
Citera
2022-08-17, 14:22
Medlem
Bananboxens avatar
Vänstern har längre historik än massinvandring till Sverige men de hade haft mindre makt helt klart.
Citera
2022-08-17, 14:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Vi har inget feministiskt samhälle. Det är en klick medelklasstöntar som tror på feminism, om det råkar vara årets grej. Du gör det vanliga misstaget att tro att några värdegrundsdokument speglar hur samhället ser ut eller fungerar.
Citera
2022-10-12, 08:47
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vi har inget feministiskt samhälle. Det är en klick medelklasstöntar som tror på feminism, om det råkar vara årets grej. Du gör det vanliga misstaget att tro att några värdegrundsdokument speglar hur samhället ser ut eller fungerar.

Det stämmer inte alls, det beror på vilken sektor vi pratar om. Vården styrs helt och hållet av kvinnor i princip. Fler kvinnor utbildar sig och får mer och mer makt.
Citera
2022-10-12, 10:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Det stämmer inte alls, det beror på vilken sektor vi pratar om. Vården styrs helt och hållet av kvinnor i princip. Fler kvinnor utbildar sig och får mer och mer makt.

Det är klart att vården styrs av kvinnor, när det nästan bara är kvinnor som jobbar där.
Och är det verkligen ett tecken på att samhället är feministiskt, när kvinnor utbildar sig?
Med din logik är det kommunism när arbetare lär sig läsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in