2022-08-18, 03:13
Medlem
Riksidiotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Därför att jag vill byta och de känns osäker att det inte går att överföra till mitt nya konto airdrop funkar inte . Går väldigt långsamt … jag kommer byta ifrån betala för deras moln tjänst till en annan. Och nej jag driver inte det finns alltid bättre lösningar när man inte är nöjd med något ..

Normala människor brukar ha sina bilder på ett minneskort som går att flytta mellan telefoner och ansluta till en dator/surfplatta/kamera.

Brukar vara det enklaste.

Så sätt i ett minneskort i din telefon och se om det går att överföra bilderna dit.
Citera
2022-08-18, 05:28
Medlem
Citat:
Därför att jag vill byta och de känns osäker att det inte går att överföra till mitt nya konto airdrop funkar inte . Går väldigt långsamt … jag kommer byta ifrån betala för deras moln tjänst till en annan. Och nej jag driver inte det finns alltid bättre lösningar när man inte är nöjd med något ..

Ja det var ju inte mycket till mer info du gav där, då du missade att svara på nästan alla frågor jag ställde dig, så uppenbart är du inte så intresserad av att få nån hjälp….?

Faktum är att du nojar bara för att du inte har kunskap om hur det fungerar.

Och faktum är att Apple och iCloud är bland det säkraste enklaste och tryggaste du kan använda. Och det är gjort för att vara enkelt och smidigt.

Hade du t ex använda iCloud och aktiverat iCloud Bilder på din gamla mobil (om det nu är/var en iPhone…?) så hade du lekandes lätt kunnat ladda ner alla dina bilder från iCloud till din dator, och sen lätt laddat över dessa till din nya mobil (om det är en iPhone…?) även om det kan ta en stund beroende på hur många och stora bildfiler det handlar om. Men det sköter sig själv bara du startat överföringen så man behöver inte sitta och vänta utan kan fortsätta med livet som vanligt medan det jobbar på.

Jag har själv ca 90 000 stora bildfiler som jag flyttat från gamla till nya iPhone på det viset helt utan problem.

Men vill du krångla till det helt i onödan med att blanda i andra utomstående tjänster etc (vilket sällan brukar bli smidigare eller säkrare) och krångla med att byta AppleID så får du väl göra det….

Varför du ska byta AppleID verkar märkligt det med, du kan ju själv modellera det som du vill ha det, och byta lösenord etc så du behåller vad du vill av det gamla och gör om det så det passar dig som du vill ha det nu, utan att du därför måste byta till ett annat AppleID

Men som sagt, vi vet ju idag inte ens om det är iPhone och Mac du pratar om, du startat tråden i Mac-forumet, för du ger ju för tusan i princip ingen vettig info alls mer än gnäller….
Citera
2022-08-18, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksidioten
Normala människor brukar ha sina bilder på ett minneskort som går att flytta mellan telefoner och ansluta till en dator/surfplatta/kamera.

Brukar vara det enklaste.

Så sätt i ett minneskort i din telefon och se om det går att överföra bilderna dit.

Väldigt många normala människor har på senare år gått över till att föra över bilder trådlöst till molntjänster då det har flera fördelar. Dessutom har iPhone (ja om nu TS en pratar om iPhone…) aldrig haft flyttbara minneskort.
Citera
2022-08-18, 19:00
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
... Varför har du ett nytt konto?
Citera
2022-08-18, 21:34
Medlem
För jag vill inte jag vill ha nytt . Airdrop tar 100 bilder 15 minuter och testar mega nu men kommer ju ta år för mig få ner varje verkar liksom ta 3 minuter. Hur kan det vara så dåligt. iPhone PRO 12 och 13 snälla dessa telefoner borde klara mer ….
Citera
2022-08-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Väldigt många normala människor har på senare år gått över till att föra över bilder trådlöst till molntjänster då det har flera fördelar. Dessutom har iPhone (ja om nu TS en pratar om iPhone…) aldrig haft flyttbara minneskort.

Ja men samtligt ringde prata med icloud och dom sa om tex en faktura för köpt minne inte kan dras ifrån kan din data komma att försvinna. Hur säkert är det tex. Du överlåter data och du har svårt få över den till andra ställen om du vill byta. När det är privat data skall det kunna vara lätt att flytta den. Det borde finnas stick istället till telefonen att ladda data. Om nu Apple skall göra något nytt … känns som deras telefoner inte kan göra något nytt dom senaste åren….
Citera
2022-08-18, 22:00
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ja men samtligt ringde prata med icloud och dom sa om tex en faktura för köpt minne inte kan dras ifrån kan din data komma att försvinna. Hur säkert är det tex. Du överlåter data och du har svårt få över den till andra ställen om du vill byta. När det är privat data skall det kunna vara lätt att flytta den. Det borde finnas stick istället till telefonen att ladda data. Om nu Apple skall göra något nytt … känns som deras telefoner inte kan göra något nytt dom senaste åren….
Jösses. ”Ringde. Prata med iCloud”

Du har trettio dagar på dig att ladda hem dina bilder om du inte betalar innan någonting raderas.
Citera
2022-08-18, 22:05
Medlem
Citat:
För jag vill inte jag vill ha nytt . Airdrop tar 100 bilder 15 minuter och testar mega nu men kommer ju ta år för mig få ner varje verkar liksom ta 3 minuter. Hur kan det vara så dåligt. iPhone PRO 12 och 13 snälla dessa telefoner borde klara mer ….

Vad sjutton svamlar du om…? Du har ju sagt att du vill ha nytt konto, nu säger du att du inte vill ha nytt konto….?

Airdrop tar inte 15 min för 100 bilder för mig, men visst kan det ta en del tid om man ska ha över en massa bilder. Det är ju inte tänkt för att mosa över massvis med stora filer utan för snabba enkel överföring av mer vardaglig karaktär.

Citat:

Du yrar i nattmössan… Självklart har du ett egenansvar att se till att betala för tjänsten som iCloud erbjuder. Och om du missar att betala så kan det resultera i att dina data raderas, det är väl självklart? Eller trodde du att de skulle få ligga kvar gratis hur länge som helst…?

Däremot så raderar inte Apple nåt direkt utan du får såklart flera påminnelser etc innan det tillslut blir raderat. Och nog fan borde en vuxen person klara av att betala t ex 29kr/mån….?

Det är heller inte svårt att ladda upp och ner bilder på iCloud och jag har förklarat detta för dig redan, du kan göra det från valfri dator bara du loggar in med ditt AppleID och har bilderna upplastade på iCloud.

Fortfarande har jag inte hört nån vettig förklaring till varför du inte vill köra med ditt gamla AppleID…?

Varför ska man kludda med kabel när det kan göras trådlöst…? Och ja vill man så kan man koppla sin iPhone till dator och föra över data.

Och fortfarande har du inte svarat på de frågor jag ställde om vad för mobil du pratar om, och vilken dator….
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-08-18 kl. 22:09.
Citera
2022-08-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jösses. ”Ringde. Prata med iCloud”

Du har trettio dagar på dig att ladda hem dina bilder om du inte betalar innan någonting raderas.

Daa ja vadå? Låt mig och låt mig byta konto eller hitta andra alternativ skall det ta 15 minuter med airdrop … nej tack .
Citera
2022-08-18, 23:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
För mycket pondus för svenskalektionerna?

Om du vill ha snabbaste sättet att flytta mängder av filer mellan två telefoner, använd en dator emellan som du kopplar från USB till Lightningporten. Alltså först telefon nr 1 - kopiera från mobilen till hårddisken. Sedan telefon nr 2 - kopiera från hårddisken till mobilen.
Senast redigerad av Enterprise 2022-08-18 kl. 23:31.
Citera
2022-08-19, 00:22
Medlem
systems avatar
Originalrubrik:
Jag kan inte få in mina bilder data till ny telefon
För det första, vad ihelvete betyder ovanstående?

Nu, några timmar senare har jag sett konversationer mellan dig, TS, och andra som försöker hjälpa.

Allt verkar ändå obegripligt.

Kan du förklara vad du önskar göra och varför?
Citera
2022-08-19, 04:29
Medlem
Nog för att jag brukar kunna tolka vad människor menar genom text men det här är ju nästintill obegripligt.

Har jag tolkat det rätt?

Du har/hade en iphone 12, kopplat till ett appleid och icloud dit du laddat data och foton?

Nu har du en iphone 13 som du vill koppla till ett annat icloudkonto.

Du har problem att flytta data/foton från icloud till.... vilken telefon då?

Har du en dator?

Ett par tips, försök att använda fler ord när du skriver svar, och försök använda punkt och frågetecken på rätt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in