Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejmedpondus
Därför att jag vill byta och de känns osäker att det inte går att överföra till mitt nya konto airdrop funkar inte . Går väldigt långsamt … jag kommer byta ifrån betala för deras moln tjänst till en annan. Och nej jag driver inte det finns alltid bättre lösningar när man inte är nöjd med något ..
Ja det var ju inte mycket till mer info du gav där, då du missade att svara på nästan alla frågor jag ställde dig, så uppenbart är du inte så intresserad av att få nån hjälp….?
Faktum är att du nojar bara för att du inte har kunskap om hur det fungerar.
Och faktum är att Apple och iCloud är bland det säkraste enklaste och tryggaste du kan använda. Och det är gjort för att vara enkelt och smidigt.
Hade du t ex använda iCloud och aktiverat iCloud Bilder på din gamla mobil (om det nu är/var en iPhone…?) så hade du lekandes lätt kunnat ladda ner alla dina bilder från iCloud till din dator, och sen lätt laddat över dessa till din nya mobil (om det är en iPhone…?) även om det kan ta en stund beroende på hur många och stora bildfiler det handlar om. Men det sköter sig själv bara du startat överföringen så man behöver inte sitta och vänta utan kan fortsätta med livet som vanligt medan det jobbar på.
Jag har själv ca 90 000 stora bildfiler som jag flyttat från gamla till nya iPhone på det viset helt utan problem.
Men vill du krångla till det helt i onödan med att blanda i andra utomstående tjänster etc (vilket sällan brukar bli smidigare eller säkrare) och krångla med att byta AppleID så får du väl göra det….
Varför du ska byta AppleID verkar märkligt det med, du kan ju själv modellera det som du vill ha det, och byta lösenord etc så du behåller vad du vill av det gamla och gör om det så det passar dig som du vill ha det nu, utan att du därför måste byta till ett annat AppleID
Men som sagt, vi vet ju idag inte ens om det är iPhone och Mac du pratar om, du startat tråden i Mac-forumet, för du ger ju för tusan i princip ingen vettig info alls mer än gnäller….