• 1
  • 2
2022-08-16, 22:23
Medlem
Vill ha annat konto och det går bara segt står stilla får ta typ 100 i taget . Snälla hur gör jag ….
Citera
2022-08-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Vill ha annat konto och det går bara segt står stilla får ta typ 100 i taget . Snälla hur gör jag ….

”Snälla” på dig själv du….

Du ger på tok för lite info om det hela.

Vad för telefon handlar det om
Och vad och hur exakt är det du försöker göra? Med kabel eller trådlöst?
Har du ett AppleID, eller vad menar du med ”Vill ha ett annat konto”?

Om det är en iPhone så borde du använda iCloud och ha en säkerhetskopia av din iPhone där, samt ha iCloud Bilder aktiverat. Då är det normalt busenkelt att flyta över allt från en iPhone till en ny iPhone.
Citera
2022-08-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Om det är en iPhone så borde du använda iCloud och ha en säkerhetskopia av din iPhone där, samt ha iCloud Bilder aktiverat. Då är det normalt busenkelt att flyta över allt från en iPhone till en ny iPhone.
Håller med ovanstående talare. Ge oss lite mer information så kan vi kanske hjälpa dig.
Citera
2022-08-17, 11:26
Medlem
Citat:

iPhone till iPhone vill inte logga in på gamla kontot med nya telefonen samt försökte med familjedelning . Det enda som går enligt kundtjänst var airdrop. Men det går riktigt segt och det går inte göra med hela album utan måste kryssa för alla och bara 100 i taget annat hänger de sig .. sitter du på något förslag ?

Vill överföra viss data men inte all data och vill ha ett nytt konto . Vill inte koppla gammalt konto till nya .. riktigt dåligt med senaste telefonen.
Citera
2022-08-17, 11:39
Medlem
Citat:
iPhone till iPhone vill inte logga in på gamla kontot med nya telefonen samt försökte med familjedelning . Det enda som går enligt kundtjänst var airdrop. Men det går riktigt segt och det går inte göra med hela album utan måste kryssa för alla och bara 100 i taget annat hänger de sig .. sitter du på något förslag ?

Vill överföra viss data men inte all data och vill ha ett nytt konto . Vill inte koppla gammalt konto till nya .. riktigt dåligt med senaste telefonen.
Haha helvete vad du krånglar. Innan jag ens såg ditt användarnamn tänkte jag att du antagligen är tjej.

Gör såhär istället: Ladda upp alla bilder till en av följande tjänster:
Google Photos
MEGA
Dropbox
OneDrive

Sen har du dem där och kan ladda ner dem därifrån direkt till din mobil. Med Google Photos kan du kolla på bilderna på mobilen istället utan att ladda ner dem.
Citera
2022-08-17, 11:40
Medlem
Du kan kanske prova dela ett helt album?
Citera
2022-08-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Du kan kanske prova dela ett helt album?

Det funkar inte för mig ?
Citera
2022-08-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Haha helvete vad du krånglar. Innan jag ens såg ditt användarnamn tänkte jag att du antagligen är tjej.

Gör såhär istället: Ladda upp alla bilder till en av följande tjänster:
Google Photos
MEGA
Dropbox
OneDrive

Sen har du dem där och kan ladda ner dem därifrån direkt till din mobil. Med Google Photos kan du kolla på bilderna på mobilen istället utan att ladda ner dem.

Betalar man för det då .. kanske mycket bättre en icloud lagring känns väldigt osäkert… skall testa detta …
Citera
2022-08-17, 14:08
Medlem
Citat:
Betalar man för det då .. kanske mycket bättre en icloud lagring känns väldigt osäkert… skall testa detta …
Nej du betalar inte, du får gratis utrymme hos Google på x antal gigabyte. Du kan välja att komprimera bilderna så tar de mindre plats.

MEGA har generös gratis utrymme också vad jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Grattis, du har just upptäckt hur smidigt saker och ting är i Apple-världen. Du vill överföra några filer från en telefon till en annan, men blir tillsagd av Mac-maffian att du krånglar till det, efter det absolut "enklaste" vore att ladda upp filerna på internet och ladda ner dem till en ny telefon.

Det är ungefär som att du skulle vilja flytta saker från din soffa till din säng, och får höra att det enklaste vore att skicka grejerna till ett hyrförråd någonstans, och skicka efter dem därifrån. Helt logiskt, och väldigt "enkelt".
Nu har jag varken Mac eller Iphone men mitt förslag är grundat i att om hennes telefon går sönder är alla hennes bilder borta för alltid. Att ladda upp dem till molnet löser det problemet.
Citera
2022-08-17, 17:05
Medlem
Citat:

Varför i hela friden skulle iCloud kännas ”väldigt osäkert”…? Driver du med oss…?

Och varför vill du inte lägga in med ditt gamla AppleID…? Att inte göra det är ju bara att det är du själv som skapar problemen…Men inloggning med ditt gamla AppleID så har du ju allt serverat i princip.
Citera
2022-08-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
MEGA har generös gratis utrymme också vad jag vet.
Att ladda upp dem till molnet löser det problemet.
Jepp, Mega är gratis upp till 50GB, har använt det sedan dom startade utan problem.
Citera
2022-08-17, 23:26
Medlem
Citat:
Varför i hela friden skulle iCloud kännas ”väldigt osäkert”…? Driver du med oss…?

Och varför vill du inte lägga in med ditt gamla AppleID…? Att inte göra det är ju bara att det är du själv som skapar problemen…Men inloggning med ditt gamla AppleID så har du ju allt serverat i princip.

Därför att jag vill byta och de känns osäker att det inte går att överföra till mitt nya konto airdrop funkar inte . Går väldigt långsamt … jag kommer byta ifrån betala för deras moln tjänst till en annan. Och nej jag driver inte det finns alltid bättre lösningar när man inte är nöjd med något ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in