2022-08-16, 11:12
Medlem
lunarluddes avatar
Någon som testat swedsnus snussatser där man bara tillsätter vatten? Verkar följa med någon påse man ska knåda(?) snuset med. Finns 10 dosor för 239:- och 20 dosor för 399:- och 40 dosor för 799:-

https://swedsnus.nu/lossnus-express
Nu när snussatserna man stoppade i ugnen försvann pga skatten så hade det här varit perfekt om det blir någolunda bra iallafall, då det blir dyrt när jag snusar rätt mycket.
Citera
2022-08-16, 11:15
Medlem
lunarluddes avatar
Råkade sätta tråden i fel ämne såg jag nu mod får gärna flytta tråden till tobak.
Citera
2022-08-16, 11:32
Medlem
har provat det här och jag är nöjd,liknar Ettan
https://www.snusbolaget.se/swedsnus/...ald-los-2-pack
Citera
2022-08-16, 11:43
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wempa65

Tillsätter man bara vatten och vispar med elvispen? Måste man ha den där snuspåsen för att krama det?
Citera
2022-08-16, 11:51
Medlem
JackTheRangers avatar
Det underlättar att köra med krampåsen men det behövs inte. Går även att trycka till snuset när du packar det i dosan. Det står vattenrekommendationer på botten av burken man får med, men jag brukar tillsätta lite extra. Brukar räcka med några matskedar annars blir snuset väldigt blött. Efter det är bara att gå löst med elvispen i några minuter och sedan in i kylen för bästa resultat.
Citera
2022-08-16, 12:10
Medlem
jag har blandat med en sked bara i burken som det kom i.Sen låter jag snuset vara och fyller på i dosa vid behov.
Senast redigerad av wempa65 2022-08-16 kl. 12:12. Anledning: tillägg
Citera
2022-08-16, 12:17
Medlem
Testade nåt liknande för nåt år sedan, tyckte det va skitäckligt.
Citera
2022-08-16, 12:49
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Tillsätter man bara vatten och vispar med elvispen? Måste man ha den där snuspåsen för att krama det?

Bara vatten och elvisp. Du behöver inte använda påsen, blir röda lacket konsistens om du gör det.
Citera
2022-08-16, 12:58
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTheRanger
Det underlättar att köra med krampåsen men det behövs inte. Går även att trycka till snuset när du packar det i dosan. Det står vattenrekommendationer på botten av burken man får med, men jag brukar tillsätta lite extra. Brukar räcka med några matskedar annars blir snuset väldigt blött. Efter det är bara att gå löst med elvispen i några minuter och sedan in i kylen för bästa resultat.

Jag köpte de för några veckor sedan och hade i alldeles för mycket vatten hehe. Så det gäller att ta det piano med vattnet.

Så fick hälla upp snuset i dosorna och låta det torka några dagar. Men nu är det helt ok.

Nästa sats skall jag köpa med smak är tanken. Vill ha Knox-lös konsistensen, tycker den är trevlig!

Körde med elvisp i en stor bunke samt att jag knådade satsen med händerna ( vinylhanskar på)
Citera
2022-08-16, 20:26
Medlem
Mr_finkels avatar
Express snuset är kalas
7,5-8dl vatten och 1dl av deras Arom så tycker jag att det blir bäst, det är väll vanlig glycerin med smak färdigblandat.
Kör vatten och aromen i assistenten först, slå sedan i tobaken medans den rör, låt blanda ca 1min sen i burken och in i kylen över natten, det är det som funkat bäst för mig och jag har nog gjort 50 sådana satser hitintills.
Citera
2022-08-16, 21:59
det är riktigt fint snus för pengen! Ett tips är att köpa Gummi arabicum om du vill ha det mer fast.. knåda längre om du vill ha mer finkornigt.
Citera
2022-08-25, 09:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wempa65
Hoppas du har rätt om att blend no.7 liknar Ettan, beställde en liten sats för att testa.
Det medföljer någon sorts bergamottsmak som jag ej avser använda, så nu hoppas jag på att tobaken är så pass bra att smaksättning är överflödigt, för någon annan arom beställde jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in