2023-02-10, 07:54
Citat:
Ursprungligen postat av otello
För att det i skrivande stund inte finns någonting att kritisera Ukrina för. Din granne blir våldtagen, du väljer att kritisera henne.

Ett dumt inlägg. Som att anta att det regnar bara för att man blir blöt.

Du vet att det alltid finns två sidor i ett krig eller hur? Hur vet du att du tänker rätt när du bara blir matad av propaganda av den ena sidan?
Citera
2023-02-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag är en tänkande individ med IQ långt över medel. Alla kan se att Ryssland bär det full ansvaret för detta vidriga och onödiga krig. Har du funderat på hur det kommer sig att du och dina försvinnande få meningsfränder tillhör en utskrattad och överbevisad minoritet?

Du må vara en tänkande individ, precis som resten av oss, men det är inom en strikt box av tillåtna tankar. Nej alla kan inte se det. DU tror att alla kan se det. Men nu talar jag inte om något moraliskt ansvar eller vem som har rätt eller fel. Jag talar om att få den andra sidans perspektiv på saken.

Det vore oroväckande om jag är allt mer isolerad i denna ståndpunkt. Alla som påstår att ena sidan är ond och den andra är god, censurerar och amplifierar viss information är vår fiende. Någon försöker fördumma samhällets förståelse för sin omvärld. Det påverkar även våra politiker såklart.

Jag gissar att du aldrig har läst, studerat eller ens tänkt på hur en konflikt fungerar.
Citera
2023-02-10, 13:27
Medlem
nerdnerds avatar
Kan det vara så enkelt som att vissa bara har lite svårare än andra med att hålla sig till Topic?

Ta t ex den här tråden, som ju INTE handlar om ifall Ukraina eller Ryssland har mest rätt eller mest fel, eller om rysktalande personers situation i Donbass, eller om Bidens ev kopplingar till Ukraina. Ändå tas ju just sånt upp i tråden.

Topic är varför man inte får kritisera Ukraina på FB, och då naturligtvis även om det verkligen är så på FB. Om man nu faktiskt vill kritisera Ukraina bör man ju göra det i en tråd där det är relevant för Topic.

Att argumentera emot den ena eller andra sidan är inte heller något försök till censur. Att påstå att den ena sidans ledare är ond är inte ett försök till censur. Håller man inte med någon som påstår att kriget är den onde stalinisten Putins fel, kan man ju säga emot. Och det görs ju också. På FB finns det MASSOR med kritik mot Ukraina och dess president, om anklagelser om korruption och om hur rysktalande har behandlats och om "kuppen" 2014 osv osv, vilket ju är jättekonstigt om det faktiskt vore så att sådan kritik censureras. Att fler inlägg är på Ukrainas sida än på Rysslands sida, beror troligen på att fler medlemmar är på Ukrainas sida, och att alla ju har samma rätt att uttrycka sin mening när den är relevant för Topic.
Citera
2023-02-10, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Kan det vara så enkelt som att vissa bara har lite svårare än andra med att hålla sig till Topic?

Gå inte i fällan! är min varning. NATO-trollen håller sig inte till topic någonstans. Vi rysslands-vänner följer med ned i den gropen och det är klippt.

NATOs medlöpare ska man således inte föra några "diskussioner" med.
Citera
2023-02-10, 20:48
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Topic är varför man inte får kritisera Ukraina på FB, och då naturligtvis även om det verkligen är så på FB. Om man nu faktiskt vill kritisera Ukraina bör man ju göra det i en tråd där det är relevant för Topic.

Att argumentera emot den ena eller andra sidan är inte heller något försök till censur. Att påstå att den ena sidans ledare är ond är inte ett försök till censur. Håller man inte med någon som påstår att kriget är den onde stalinisten Putins fel, kan man ju säga emot. Och det görs ju också. På FB finns det MASSOR med kritik mot Ukraina och dess president, om anklagelser om korruption och om hur rysktalande har behandlats och om "kuppen" 2014 osv osv, vilket ju är jättekonstigt om det faktiskt vore så att sådan kritik censureras. Att fler inlägg är på Ukrainas sida än på Rysslands sida, beror troligen på att fler medlemmar är på Ukrainas sida, och att alla ju har samma rätt att uttrycka sin mening när den är relevant för Topic.

Ja, vad är det egentligen som talar för censur? Jag har då inte sett något sådant exempel.

Jag tror mer att detta handlar om att Putinisterna här möts av motargument, något de inte är vana vid i den snäva umgängeskrets de har IRL, där de tillsammans med sina likasinnade sitter i någon sketen förortslägenhet och grupprunkar till den senaste propagandan från ryssland. De blir butthurt och kränkta, helt enkelt.

Men att man får ha och yttra dessa åsikter är alldeles uppenbart och Flashback fyller därmed helt och fullt sitt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in