2022-08-16, 10:40
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Så fort man kritiserar eller snackar nedlåtande om något som har med Ukraina o göra så får man autisternas riksförbund efter sig här på Flashback.

Igår hade en autistisk individ läst igenom min posthistorik och kommit fram till att jag "hejar på Ryssland". Och detta förmodligen för att jag skrev att Ukrainas president var korrupt.

Men det är ju inget rykte eller någonting falskt. Korruptionen i Ukraina har i många år varit stor. Men nu när vi matas med bilder där ukrainska barn hysteriskt gråter över sin mördade babushka så får man helt plötsligt inte lyfta sådant som vart känt i många år.

Ni som sysslar med den här typen av posthorande, hur tänker ni egentligen? Varför tillåter ni inte att man kritiserar ert älskade Ukraina?
Citera
2022-08-16, 10:51
Medlem
Autismpowers avatar
Jadu jag håller iaf med dig!

Medial hjärntvätt och påverkansoperationer då Flashback ändå är en faktor i opinionen skulle jag tro.

Propaganda funkar tyvärr.
Citera
2022-08-16, 10:52
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSvartPenis
Varför tillåter ni inte att man kritiserar ert älskade Ukraina?
I ditt inlägg så skriver du att du har kritiserat Ukraina (dess president). Så uppenbar får du kritisera Ukraina här.

Men det får jag ju inte skriva.
Citera
2022-08-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Jadu jag håller iaf med dig!
Alla autister är olika verkar det som.
Citera
2022-08-16, 10:56
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Alla autister är olika verkar det som.
Ja men autist används som skällsord. Klart vi är olika finns många som inte har någon rättskänsla och skyddar korruption och lögner även bland oss för egot är fragilt och det känns bäst så för stunden för de som gör så.

https://www.psychologicalscience.org...t-systems.html

Citat:
When someone comes to justify the status quo, they also come to see it as what should be.
”Det ska vara så”

Varför människor försvarar korruption är något jag funderar mycket på. Jag hatar den svaghet och brist på rättskänsla allmänheten visar upp, man mår fan illa!!

Eftersom jag inte tolererar sånt här mer så gör sig folk av med mig. Alla skyller bara ifrån sig.

I verkliga livet har jag inte mött någon som vågar stå upp mot mig när jag kritiserar korruptionen i Ukraina btw. det har endast skett på internet. Typ vänstertomtar som gillar My little pony känner ett behov av att släta över korruptionen så att de tom. måste försvara nazistmiliser för att media får dem att göra det, herregud

https://www.thenation.com/article/po...spending-bill/
Senast redigerad av Autismpower 2022-08-16 kl. 11:06.
Citera
2022-08-16, 11:03
Medlem
Whitewidow1s avatar
Det sker ett massivt propaganda krig mot Ryssland där vi matas av disinformation som är riktat mot Ryssland och dess regim, den gemene svensken har inte tillräckligt starkt mentalt skydd mot detta maskineri av propaganda därav har vi detta hysteriska och helt fanatiska samhällsklimat. Det är bättre att inte bli för emotionellt påverkad av det, de är en produkt av massive krigspropaganda och de kan endast ses som nyttiga idioter.
Citera
2022-08-16, 11:08
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
I ditt inlägg så skriver du att du har kritiserat Ukraina (dess president). Så uppenbar får du kritisera Ukraina här.

Men det får jag ju inte skriva.
Nu ska jag förklara lite tydlare, så att en sån som du också kan delta i debatten:

Att inte få göra någonting, i det här sammanhanget, betyder nödvändigtvis inte att det inte är tillåtet att göra det.

Att det verkar som man inte får, i det här sammanhanget, betyder att även om man gör det man inte borde få göra, så ska man räkna med en svartvitt dialog där du antingen är det ena eller det andra. Har du tur så belönas du även med en massa PM när du loggar in på Flashback nästa gång.

Att objektivt få kritisera någon eller någonting som rör Ukraina och den pågående konflikten finns inte på kartan. Enligt de individer jag syftar på är du antingen det ena eller det andra, trots att du själv kanske inte riktigt har tagit ställning till någonting i konflikten.

Förstod du nu vad jag menade med att det verkar som att man inte får kritisera Ukraina på Flashback?
Citera
2022-08-16, 11:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Så fort man kritiserar eller snackar nedlåtande om något som har med Ukraina o göra så får man autisternas riksförbund efter sig här på Flashback.

Igår hade en autistisk individ läst igenom min posthistorik och kommit fram till att jag "hejar på Ryssland". Och detta förmodligen för att jag skrev att Ukrainas president var korrupt.

Men det är ju inget rykte eller någonting falskt. Korruptionen i Ukraina har i många år varit stor. Men nu när vi matas med bilder där ukrainska barn hysteriskt gråter över sin mördade babushka så får man helt plötsligt inte lyfta sådant som vart känt i många år.

Ni som sysslar med den här typen av posthorande, hur tänker ni egentligen? Varför tillåter ni inte att man kritiserar ert älskade Ukraina?

Man får såklart kritisera Ukraina hur mycket man vill. Det var redan innan kriget ett fattigt och dysfunktionellt land. Men att det nu är krig är 100% Rysslands fel. Det kan man inte kritisera Ukraina för.
Citera
2022-08-16, 11:12
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Förstod du nu vad jag menade med att det verkar som att man inte får kritisera Ukraina på Flashback?
Näe, faktiskt inte, eftersom du uppenbart får kritisera Ukraina här i forumet.

Att du sedan stöter på människor som inte gillar det du skriver är en helt annan sak. Tack och lov är inte det här ett forum där alla kliar alla på ryggen.
Citera
2022-08-16, 11:27
Medlem
Epimaness avatar
Det handlar inte om Ukraina, utan om Ryssland; även så att USA gärna vill fortsätta vara världens odiskutabla ledare och då passar det inte med ett för starkt EU, bland annat.

Med andra ord, om du kritiserar Ukraina så blir propagandan om att vi skall utsätta oss för kostsamma sanktioner och riskera krig mot ryssen mindre aptitliga om det är för att skydda ett korrupt skitland där stormaktsintressen fått råda.

Finns ju de här på flashback som inte backar för kärnvapenkrig, bara för att.

Om inte ryssen hade varit inblandad så hade intresset varit lågt. Om säg Vitryssland tjafsat och Zelinsky gjort något motdrag och det hela eskalerat till krig ja då hade intresset varit i stil med Azerbajdzjan vs Armenien. Ok, lite mer då det går gasledningar som går via Ukraina.
Citera
2022-08-16, 11:28
Medlem
nedboys avatar
Nu vet jag inte om jag läst just ditt inlägg, men jag har läst massvis med inlägg som bygger på fake news som hävdar att presidenten är korrupt. Alla vet att han tog över ett korrupt land (som ironiskt nog delade korruptionen med Ryssland) och har arbetat för att reda ut korruptionen för att få bort den. Han har hyllats runt om i världen för att han lyckats så bra i det arbetet.

Då tror jag att de flesta inkl moderatorerna ständigt får se dessa inlägg som bygger på fake news som beskriver själva presidenten som korrupt när alla vet att det inte stämmer. Det blir så massivt att man förstår att det är någon slags kampanj och därför tror jag att dessa inlägg försvinner av bara farten.
Citera
2022-08-16, 11:41
Medlem
otellos avatar
För att det i skrivande stund inte finns någonting att kritisera Ukrina för. Din granne blir våldtagen, du väljer att kritisera henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in