2022-08-16, 09:33
Medlem
C.B.G.s avatar
Är det därför dom kom kör så dåligt? Dom har fått sämre syn men vägrar skaffa glasögon.
Citera
2022-08-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag skaffade glasögon för runt 5-6 år sen eftersom jag börjat se dåligt. Ska förnya glasögonen snart o tittar därför lite på folk som har glasögon, lite på vilken typ som "är inne" nu, för att välja en passande modell.

En grej jag tänkt på, är att blattar o negrer väldigt sällan har glasögon. Så varför har de inte det?

Några teorier...
-Det ligger i deras gener att de inte har synfel.
-De skiter i om de ser suddigt eller inte.
-De vill vara tuffa o tycker glasögon är töntigt.
-De har inte råd till glasögon.
Vad tror ni det beror på?
För att i min krets har dom flesta gjort laser behandling istället för att bära på glasögon och där tänker dom ekonomisk oxå, varför betala flera tusen för nya glasögon varje år. Finns roligare saker att lägga pengarna på. En laser behandling och dom slipper tänka på att köpa nya, leta efter dom , kanske råka repa, ha sönder eller tappa bort....mindre huvudvärk
Senast redigerad av Mephmiga03 2022-08-16 kl. 09:40.
Citera
2022-08-16, 09:50
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
De värsta råkade inte ha glasögon men tittar du generellt så ser du en koppling.

En koppling mellan seriemord och synfel? på riktigt? Då skulle jag nog snarare säga att kön och körkort är en starkare koppling.
Citera
2022-08-16, 09:53
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
En koppling mellan seriemord och synfel? på riktigt? Då skulle jag nog snarare säga att kön och körkort är en starkare koppling.
Det började med att jag sa att seriemördare ofta har glasögon, där tog det en ny riktning. Har du inte följt tråden trots den så kort?
Citera
2022-08-16, 09:57
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
De kanske ser bra? På savannen överlever bara de som ser lejonet komma i tid, de som såg dåligt dog och evolutionen gjorde att negrer ser bättre pga det?

Eftersom jag i tjänsten befunnit mig i Afrika så har jag märkt att afrikaner ser bra. Tex när jag varit ute och kört bil under nattens mörka timmar ser jag aldrig en svart som går efter vägen och någon gatubelysning finns inte. Detta innebär en risk inte bara för den svarte utan för mig som löper risken att bli lynchad om jag skulle köra på någon. Man utrustar bilen med så bra strålkastare som möjligt.

Har jag en svart chaufför så kan de med lätthet identifiera en annan neger i mörkret. Det är en stor skillnad mellan oss, och jag ser bra enligt synundersökningar. Jag är av nordisk ras och våra blåa ögon har utvecklats för att vi skall se bra under jakt under våra förhållanden, men i takt med utvecklingen har vår syn förändrats till det sämre. Afrika som ligger kanske 2000 år efter oss i evolutionen samt ej är drabbade av inavel såsom araber och kurder etc. har helt enkelt bättre syn pga det du nämner. Det är i alla fall en ganska vettig teori.
Citera
2022-08-16, 10:06
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Eftersom jag i tjänsten befunnit mig i Afrika så har jag märkt att afrikaner ser bra. Tex när jag varit ute och kört bil under nattens mörka timmar ser jag aldrig en svart som går efter vägen och någon gatubelysning finns inte. Detta innebär en risk inte bara för den svarte utan för mig som löper risken att bli lynchad om jag skulle köra på någon. Man utrustar bilen med så bra strålkastare som möjligt.

Har jag en svart chaufför så kan de med lätthet identifiera en annan neger i mörkret. Det är en stor skillnad mellan oss, och jag ser bra enligt synundersökningar. Jag är av nordisk ras och våra blåa ögon har utvecklats för att vi skall se bra under jakt under våra förhållanden, men i takt med utvecklingen har vår syn förändrats till det sämre. Afrika som ligger kanske 2000 år efter oss i evolutionen samt ej är drabbade av inavel såsom araber och kurder etc. har helt enkelt bättre syn pga det du nämner. Det är i alla fall en ganska vettig teori.
Intressant hypotes.
Är det inte så att desto ljusare ögon, desto bättre mörkeregenskaper, tvärtom mot vad du skrev?
Kommer nämligen från en kontinent där de flesta är brunare till hyn, har svart eller brunt hår o bruna ögon men har själv blå ögon, så har också lagt märke till samma fenomen vad gäller att de mörka inte alls bär glasögon i samma utsträckning jämfört med de ljusare som har blåa, melerade eller gröna ögon.
Citera
2022-08-16, 10:06
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
De har en extrem machokultur. Att bära glasögon, vara spinkig och ha ett fjolligt beteende anses omanligt och det är något som de föraktar.

Svenska män skiter fullkomligt i detta och således lämnar vi över den sexuella makten till mörkermännen. Det intressanta är ju egentligen varför de svenska männen går emot naturen och inte har något intresse av att vara macho. Är det p.g.a. kranvattnet, skolan eller massmedia?
Hade det inte varit för att demokrati är så ohämmat predikat i "den civiliserade världen" hade den sexuella makten inte spelat någon större roll, att vara många om en sak ger inte rätt.
Citera
2022-08-16, 10:09
Medlem
Det berördes i viss mån tidigare i tråden men bör förtydligas. Dessa individer har inget behov av glasögon. Läsning, studier eller arbete är i låg grad förekommande så det är bortkastade pengar att skaffa glasögon eller linser. Pengarna kan användas till bättre saker, t ex Hasch.
Citera
2022-08-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag skaffade glasögon för runt 5-6 år sen eftersom jag börjat se dåligt. Ska förnya glasögonen snart o tittar därför lite på folk som har glasögon, lite på vilken typ som "är inne" nu, för att välja en passande modell.

En grej jag tänkt på, är att blattar o negrer väldigt sällan har glasögon. Så varför har de inte det?

Några teorier...
-Det ligger i deras gener att de inte har synfel.
-De skiter i om de ser suddigt eller inte.
-De vill vara tuffa o tycker glasögon är töntigt.
-De har inte råd till glasögon.

Vad tror ni det beror på?

Är blatte och har glasögon. Vad är din poäng din inavlade östrogenpojke?
Citera
2022-08-16, 10:20
Medlem
Barentss avatar
De använder inte heller cykel, simmar inte, spelar inte golf eller tennis, dansar inte när man håller i varann. Statistiskt säkerställt att människor är olika pga sin hudfärg.
Citera
2022-08-16, 10:36
Medlem
Vad är poängen med glasögon om man inte kan, eller i alla fall inte är intresserad av, att läsa.
Citera
2022-08-16, 10:40
Avstängd
Extremt sällsynt jag ser någon från mena ha glasögonen alla fall från männen och ännu mindre från svarta människor.
Dom har väl linser och sen kan det har något med deras machokultur att göra, dom är måna om att inte ser töntiga ut.

Är dock nyfiken på om det kan fysiska anledningar om någon anledning, om dom har bättre syn men förmodligen är dom som alla oss andra i detta. Bara någon som håller på med sådana här kan avgöra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in