2022-08-16, 14:10
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Om ni har sett svenska TikTok så vet ni att unga svenska 00-talister skryter om hur många killar de knullat på Tinder och andra hejar på i kommentarerna. När marknaden för damer ser ut såhär nuförtiden är det väl inte konstigt att någon vill importera en traditionell kvinna?

Vadå, det är väl najs med en tjej som vet vad hon gör eller?
I alla fall om det bara handlar om sex
Citera
2022-08-16, 14:22
Medlem
Kosmos.s avatar
är det inte bara thaitjejer som ensamma män släpat hem med löften om fint liv osv... sen så när thaibruden får medborgarskap så dumpar hon gubbfan.
Citera
2022-08-16, 15:08
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag har gjort en iakttagelse varje gång jag tar tåget för att hälsa på mina kära föräldrar i norra delarna av Sverige. Ju längre norrut jag kommer, desto fler thailändska tjejer dyker upp på Tinder. Det handlar alltså om tjejer som sitter och tindrar från Thailand, men har valt norra Sverige som sitt sökområde.

Är det alltså allmänt känt i Thailand att män från norra Sverige är så ensamma och desperata att de gärna flyger hit thailändskor för att ge de ett (tveksamt i vissa fall jag sett) bättre liv i utbyte mot lite sex och närhet?

Varför syns inte samma effekt i södra delarna av landet? Eller är det helt enkelt fler att välja på där så thailändskorna blandas ut med resten på Tinder?

Någon som reagerat på samma sak?

(Jag tycker forumdelen passar bra för min frågeställning, men annars får mod gärna flytta).

Kanske är det tjejer som är på "blåbärsplockar safari" som vill hitta en man att gifta sig med för att få visum till Sverige ? Förr var det väl mest Ryskor som åkte över och bjöd på "mus och Vodka" till "gamm pojkarna" uppe i Norr. Ett tag så kom det hela bussar som skulle få singelmännen i Norr att skaffa fast sällskap.

Nu tror jag mer på att det är just gästarbetare som vill träffa någon man.
Citera
2022-08-16, 15:10
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Jag har gjort en iakttagelse varje gång jag tar tåget för att hälsa på mina kära föräldrar i norra delarna av Sverige. Ju längre norrut jag kommer, desto fler thailändska tjejer dyker upp på Tinder. Det handlar alltså om tjejer som sitter och tindrar från Thailand, men har valt norra Sverige som sitt sökområde.

Är det alltså allmänt känt i Thailand att män från norra Sverige är så ensamma och desperata att de gärna flyger hit thailändskor för att ge de ett (tveksamt i vissa fall jag sett) bättre liv i utbyte mot lite sex och närhet?

Varför syns inte samma effekt i södra delarna av landet? Eller är det helt enkelt fler att välja på där så thailändskorna blandas ut med resten på Tinder?

Någon som reagerat på samma sak?

(Jag tycker forumdelen passar bra för min frågeställning, men annars får mod gärna flytta).

Ja, till och med dessa tjejer har väl hört om en norrländsk 69:a, där man skickar sig i armhålan medan man drar i kuken.
Citera
2022-08-16, 15:11
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Kanske är det tjejer som är på "blåbärsplockar safari" som vill hitta en man att gifta sig med för att få visum till Sverige ? Förr var det väl mest Ryskor som åkte över och bjöd på "mus och Vodka" till "gamm pojkarna" uppe i Norr. Ett tag så kom det hela bussar som skulle få singelmännen i Norr att skaffa fast sällskap.

Nu tror jag mer på att det är just gästarbetare som vill träffa någon man.

Det är en rimlig teori, men det här handlar om tjejer som befinner sig i Thailand. Det står alltså typ "8000+ km bort" på deras profiler.
Citera
2022-08-16, 15:13
Medlem
Nederlanders avatar
Har själv gjort samma iakttagelse som TS. Antar de fått höra av bekanta om männen i norra Sverige och mansöverskottet där.
Citera
2022-08-16, 16:24
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Jag vet int varför de gillar Norrland men jag antar att de vill vara sig själva för en stund?

Vi har korat en vinnare på internet idag! 🥳
Citera
2022-08-16, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
Norrlänningarna är nog mindre benägna att vara otrogna och de kanske tycker om lugna män som inte pratar mer än nödvändigt? Kanske tycker de även om vintersporter?

Norrlänska män ser väll ut som män, inte som ett 190cm långt sugrör med syltrygg och smink.
Citera
2022-08-16, 17:24
Medlem
santos_devilles avatar
För att dom där incels mupparna som drog hit tjejerna inte kan tillfredsställa sina importerade nattfjärilar
Citera
2022-08-16, 19:17
Medlem
blobben!!!s avatar
Har jobbat med många asiatiska kvinnor. Ofta dedikerade i sitt arbete och lätta att ha att göra med. Muslimska tjejer? Noll. De häckar på flumjobb som inte producerar mervärde. Till exempel "förortsvandrare" eller "kulturvärd".

Tror att fenomenet handlar om att kvinnorna har släktingar i Norrland och vill själva hamna någonstans där de har kontakter. Rätt naturligt. En thailändska har inget gemensamt med ett somaliskt spöke.
Citera
2022-08-16, 20:15
Medlem
Citat:
Men det här är ju thailändskor som befinner sig i Thailand.

Det kan dom onekligen göra eftersom att du får upp dom på tinder. Har du inställt på att svepa i ditt närområde så befinner dom sig också i ditt närområde
Citera
2022-08-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Har du något belägg för din fantasi...? Eller är det bara ännu en bitter fantasi kring verkligheten? Mig veterligen är mängden invandrande från Thailand med utvecklad AIDS i princip noll (skriver i princip eftersom det kanske skulle kunna finnas någon, även om det inte finns något som helst stöd för det påståendet).

För mig är det uppenbart att de flesta som invandrar till just Sverige gör det av främst två skäl:

1. Få ett på alla nivåer bättre liv
2. Få en fristad under förföljelser

Detta gäller generellt alla invandrare och är inget konstigt och inget unikt för vare sig thailändskor eller vissa kategorier av thailändskor.
Angående AIDS, som utvecklas hos den som inte får välfärd och den sjukvård och medicin som ingår i det du själv beskrev som "ett på alla nivåer bättre liv":

Citat:
One researcher found that 72% of the low-class prostitutes were HIV-seropositive, while another examination of a few brothels found all prostitutes to be infected.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8019015/

Det första jag skrev (få gratis välfärd, mat och logi på andras bekostnad) bekräftade du själv med "Få ett på alla nivåer bättre liv".

Tråden handlar om thailändska tjejer på tinder i svenska norrland, nu är det din tur att komma med belägg för att dessa kommer till sverige för att "Få en fristad under förföljelser" mer än en försumbar andel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in