2022-08-16, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag har gjort en iakttagelse varje gång jag tar tåget för att hälsa på mina kära föräldrar i norra delarna av Sverige. Ju längre norrut jag kommer, desto fler thailändska tjejer dyker upp på Tinder. Det handlar alltså om tjejer som sitter och tindrar från Thailand, men har valt norra Sverige som sitt sökområde.

Är det alltså allmänt känt i Thailand att män från norra Sverige är så ensamma och desperata att de gärna flyger hit thailändskor för att ge de ett (tveksamt i vissa fall jag sett) bättre liv i utbyte mot lite sex och närhet?

Varför syns inte samma effekt i södra delarna av landet? Eller är det helt enkelt fler att välja på där så thailändskorna blandas ut med resten på Tinder?

Någon som reagerat på samma sak?

(Jag tycker forumdelen passar bra för min frågeställning, men annars får mod gärna flytta).
Det är väl nu när svamp och bärsäsongen inte är lika het som de har tid att bjuda ut sig på allehanda dejtingappar....
Citera
2022-08-16, 07:54
Medlem
nordicwraths avatar
Kan det inte vara så att de syns mer där? Dvs låg folkdensitet i Norrland i kombination med att Thailändarna är över 60 miljoner människor får dem att bli en större andel än i södra landet?
Citera
2022-08-16, 08:24
Medlem
Jag tror stt det är allmänt känt bland fattiga kvinnor i Thailand att det finns många ensamma svenska män i norrland.
Citera
2022-08-16, 08:28
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Augusti är bärplockarmånaden och många thailändskor tar sig hit för att plocka bär så det är säkerligen dessa som du har sett på Tinder.

Citat:
Men det här är ju thailändskor som befinner sig i Thailand.

De vill börja plocka blåbär och jordnära gubbar?

Så många i Norrland har redan thailändskor.
Hur har det gått till?
Tinder?
Eller har gubbarna har träffat thailändskorna i skogen?
Citera
2022-08-16, 08:28
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Det är väl nu när svamp och bärsäsongen inte är lika het som de har tid att bjuda ut sig på allehanda dejtingappar....

Återigen, det handlar om kvinnor som befinner sig i Thailand. Det är alltså inte thailändare i Sverige som dyker upp på Tinder. Men tack för svar
Citera
2022-08-16, 08:29
Medlem
Citat:
Men det här är ju thailändskor som befinner sig i Thailand.

Kanske de varit i Sverige och åkt hem?
Citera
2022-08-16, 08:30
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
De vill börja plocka blåbär och jordnära gubbar?

Så många i Norrland har redan thailändskor.
Hur har det gått till?
Tinder?
Eller har gubbarna har träffat thailändskorna i skogen?

De som redan är i lag med thailändare tror jag har hittat dessa via tidigare dejtingsidor (på internet, old school) eller har åkt på semester dit och sedan hämtat hem någon.
Citera
2022-08-16, 08:31
Medlem
Gubbar i norrland är väl typ den typiska svensken som importerar thailimpor?

Det har väl spridits rykten genom tiden att man får bo i ett hus ist för hydda om man träffar norrlandsgubbar
Citera
2022-08-16, 08:38
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Skulle inte förvåna mig. Svenska tjejer vill till Stureplan och sälja sig på Instagram. Många områden är helt tomma på kvinnor.
Citera
2022-08-16, 08:43
Medlem
Jag har hört att thailändska kvinnor är förtjusta i vita män av den anledningen att blandbarnen blir väldigt vackra i thailändska ögon sett.

Ljusare hy, fina ögon och bra längd.

Det i kombination med att norrland är så solfattigt så de själva slipper solbrännan.
Citera
2022-08-16, 08:44
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Thaihoror vill gärna flytta till sverige, få gratis välfärd, mat och logi på andras bekostnad.

Framförallt om de har kroniskt vårdbehov som exempelvis AIDS och även om de får suga en svettig gubbe varje dag.

Och kanske få med resten av släkten.
Har du något belägg för din fantasi...? Eller är det bara ännu en bitter fantasi kring verkligheten? Mig veterligen är mängden invandrande från Thailand med utvecklad AIDS i princip noll (skriver i princip eftersom det kanske skulle kunna finnas någon, även om det inte finns något som helst stöd för det påståendet).

För mig är det uppenbart att de flesta som invandrar till just Sverige gör det av främst två skäl:

1. Få ett på alla nivåer bättre liv
2. Få en fristad under förföljelser

Detta gäller generellt alla invandrare och är inget konstigt och inget unikt för vare sig thailändskor eller vissa kategorier av thailändskor.
Citera
2022-08-16, 08:51
Medlem
borrizs avatar
Norrland har traditionellt haft ett kvinnounderskott, så marknaden för köpekärringar är bättre där uppe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in