• 1
  • 2
2022-08-15, 18:40
Avstängd
PrippsFats avatar
Hej,
igår sa var ju det ganska bra väder och många solade och badade. I ett område så trodde jag att det var ok att parkera, men döm till min förvåning att en p-nisse lappat 40 bilar.

Så vad gäller i frågan?
Stället är ett villaområde, finns ingen parkeringsförbuds skylt på just den vägen. Är utanför villor, häckar och sådant. Asfalterat.

Någon som kan upplysa den inte så glada lappade killen?
Citera
2022-08-15, 18:47
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Hej,
igår sa var ju det ganska bra väder och många solade och badade. I ett område så trodde jag att det var ok att parkera, men döm till min förvåning att en p-nisse lappat 40 bilar.

Så vad gäller i frågan?
Stället är ett villaområde, finns ingen parkeringsförbuds skylt på just den vägen. Är utanför villor, häckar och sådant. Asfalterat.

Finns säkert en skylt-jä-el invuxen i en villahäck….
Citera
2022-08-15, 18:48
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Finns säkert en skylt-jä-el invuxen i en villahäck….
Nix, har kollat.
Citera
2022-08-15, 18:53
Medlem
maxatdunders avatar
I storstäder kan du inte parkera vart du vill bara för att det inte finns en P-skylt, uppenbarligen fanns det ingen p-skylt framme och ni foppatoffla solare lita på varandras bondeintution så det blev en kollektiv bestraffning för er
Senast redigerad av maxatdunder 2022-08-15 kl. 18:55.
Citera
2022-08-15, 18:56
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
I storstäder kan du inte parkera vart du vill bara för att det inte finns en P-skylt, uppenbarligen fanns det ingen p-skylt framme och ni foppatoffla solare lita på varandras bondeintution
Men de som bor där, gör det hela tiden. Och de får inga böter.
Citera
2022-08-15, 18:58
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Men de som bor där, gör det hela tiden. Och de får inga böter.

Boendeparkering eller taxa då. "De andra" gör så jag gör också är alltid en riskabel metod.

f.ö står det på p-lisan varför du fått bötern...
Citera
2022-08-15, 19:01
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Boendeparkering eller taxa då. "De andra" gör så jag gör också är alltid en riskabel metod.

f.ö står det på p-lisan varför du fått bötern...
Äger de vägen, alltså de som bor där?

Lappen råkade i allt tumult självantända. Det var en konstig kan man tycka.
Citera
2022-08-15, 19:01
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
I storstäder kan du inte parkera vart du vill bara för att det inte finns en P-skylt, uppenbarligen fanns det ingen p-skylt framme och ni foppatoffla solare lita på varandras bondeintution så det blev en kollektiv bestraffning för er
Sant, men då ska det finnas skyltar vid infarterna som anger att det är generellt P-förbud. En bekant fick bot och överklagade. Det visade sig att byggubbarna kört traktor över den zon-skylten så att den låg i långgräset. Men P-bolaget hävdade att skylten fanns till dess att han lyckades hitta den i långgräset och ta foton.
Citera
2022-08-15, 19:07
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Äger de vägen, alltså de som bor där?

Lappen råkade i allt tumult självantända. Det var en konstig kan man tycka.

Kronofogden kommer ta det sista du har kvar din foppatofflaraggare. Gå nu in på internet och ta reda på din P-bot och tala om för oss vad du gjort för fel.

Citat:
Sant, men då ska det finnas skyltar vid infarterna som anger att det är generellt P-förbud. En bekant fick bot och överklagade. Det visade sig att byggubbarna kört traktor över den zon-skylten så att den låg i långgräset. Men P-bolaget hävdade att skylten fanns till dess att han lyckades hitta den i långgräset och ta foton.

Jaså, vem vann tvisten om P-bolaget sa att det fanns när de var där? Kan det inte vara en efterkonstruktion som din bekant gjort för att slippa betala? P-lisor har bara ett jobb att göra och då ingår det att veta parkeringsrutinerna i området alternativtt säkerställa skyltar innan man börja lappa, men man förvånas aldrig av den bristande yrkeskollen vissa har.
Citera
2022-08-15, 19:09
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Kronofogden kommer ta det sista du har kvar din foppatofflaraggare. Gå nu in på internet och ta reda på din P-bot och tala om för oss vad du gjort för fel.

Jaså, vem vann tvisten om P-bolaget sa att det fanns när de var där? Kan det inte vara en efterkonstruktion som din bekant gjort för att slippa betala? P-lisor har bara ett jobb att göra och då ingår det att veta parkeringsrutinerna i området alternativtt säkerställa skyltar innan man börja lappa, men man förvånas aldrig av den bristande yrkeskollen vissa har.
De får skicka ett brev....
Citera
2022-08-15, 19:10
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Oki, så det finns sådana skyltar som gäller överallt då?
En sådan kan ju finnas. Fast det förklarar ändå inte hur de som bor där kan parkera år efter år utan få böter.
Citera
2022-08-15, 19:12
Medlem
Citat:
Hej,

Så vad gäller i frågan?

Vilken överträdelse är bilen rapporterad för? Är det en parkeringsanmärkning eller en kontrollavgift?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in