2022-08-16, 11:42
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hej,

Tänkte säga ett stort tack till alla fina kommentarer och ett mindre tack till alla onödiga och orelevanta kommentarer.

Jag har i princip hållt mig till mitt träningsschema. Snittat på över 7000 steg enda sen jag började med promenaderna och det känns fantastiskt! Känner mig redan några kilo lättare (vilket förstås bara kan vara en placebo effekt). Motsvarar ungefär 6-8km med förbrännibg pp 400-600kcal.

Ligger på ett kcal underskott på 500-750.

Jag köttar i alla fall på!

//NeonCross

Gött att höra, kötta på.

Men ett varningens finger, alla som säger att intervaller är grejen, ja det är bra med intervaller, men inte med din nuvarande vikt och kondition. Det kommer bara bli besvärligt. Jag började med intervaller inom löpning ganska tidigt, men kroppen tyckte inte om det vilket började ge symptom ganska omgående. Det är bättre att börja lugnt och bygga upp innan man kör intervaller. Kroppen hinner anpassa sig och förhoppningsvis förblir man skadefri och kan fortsätta träna.

Jag gick ganska mycket själv i början av min viktresa, tryckte på i steget och fick benhinneinflammation som ett brev på hur bra det gick. Skaffa ordentliga skor och ta det lugnt.
Citera
2022-08-16, 14:18
Medlem
Citat:
Hej,

Tänkte säga ett stort tack till alla fina kommentarer och ett mindre tack till alla onödiga och orelevanta kommentarer.

Jag har i princip hållt mig till mitt träningsschema. Snittat på över 7000 steg enda sen jag började med promenaderna och det känns fantastiskt! Känner mig redan några kilo lättare (vilket förstås bara kan vara en placebo effekt). Motsvarar ungefär 6-8km med förbränning på 400-600kcal.

//NeonCross

Snyggt jobbat, bara att köra på så länge upplägget fungerar!
Citera
2022-08-16, 16:05
Medlem
Citat:
Hej,

Jag har i princip hållt mig till mitt träningsschema. Snittat på över 7000 steg enda sen jag började med promenaderna och det känns fantastiskt! Känner mig redan några kilo lättare (vilket förstås bara kan vara en placebo effekt). Motsvarar ungefär 6-8km med förbränning på 400-600kcal.

//NeonCross

Grymt! Jag gorde som dig i början och gick 5-7 km per dag från att vara helt stillasittandes om dagarna. Och jag rasade ner i vikt. Men sen slutade jag gå ner i vikt och fick höja till 15.000 steg per dag. Då började jag gå ner i vikt igen. Jag vägde inte i närheten av vad du gör, så kan tänka mig att dina promenader gör underverk för din fettförbränning

Ett tips är att införskaffa ett gåband sen när du vill börja öka på stegen.
Citera
2022-08-16, 16:11
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Även jag har bulkat på mig en del! 190 cm fördelat på 113 kg. Var nere på 95 sen gick det åt helvete.

Nu ska jag tydligen göra comeback på hockeyplanen så skulle göra gött å bli lite lättare.

Kommer följa din tråd! Kör hårt.

Förra svängen åt jag i princip 5 ägg till frulle, kyckling och grönsaker till lunch och några till ägg/knäckebröd till kvällsmål + promenad 7km nästan varje dag.

Hur många kcal äter du om dagen?
Senast redigerad av DynamoBeirut 2022-08-16 kl. 16:15.
Citera
2022-08-16, 19:19
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Även jag har bulkat på mig en del! 190 cm fördelat på 113 kg. Var nere på 95 sen gick det åt helvete.

Nu ska jag tydligen göra comeback på hockeyplanen så skulle göra gött å bli lite lättare.

Kommer följa din tråd! Kör hårt.

Förra svängen åt jag i princip 5 ägg till frulle, kyckling och grönsaker till lunch och några till ägg/knäckebröd till kvällsmål + promenad 7km nästan varje dag.

Hur många kcal äter du om dagen?

Äter väl runt 1500-1800kcal om dagen.
Citera
2022-08-16, 19:24
Medlem
Du har inte funderat på 1 månads vattenfasta? Funkar perfekt med din vikt, hunger släpper efter ett par dagar och du slipper pina dig med dieter och skit, efter månaden kan du börja med diet.

Du går lätt ner 20+kg med dagliga promenader i din viktklass på 1 månad.
Citera
2022-08-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winstoncheesy
Men alltså. 7000-10000 steg om dagen är väl för fan inte att räkna som långpromenad? Tar knappt 45 minuter. En långpromenad är väl minimum 15.000 steg/2 timmar. Du kommer inte att gå ner 30kg på att gå 10k steg och ”äta mindre portioner”, det är kcal ut vs in som räknas punkt slut.

VADÅ PUNKT SLUT....Beror på hur mycket man tränat innan. Blir trött på översittare som dig som ska pumpa i folk denna felaktiga information som gör att allt känns övermäktigt för den som är väldigt överviktig.
Har själv precis gått ner 25 kg och har 10 kr kvar. Jag började med 20 min promenader och det gav resultat, sen har jag succesivt ökat nu är jag uppe i 60 min. Blev rekommenderad att INTE springa eftersom hög vikt ger hög belastning på kroppen (fötter, höfter, knä m.m.) vid nertrampet.

Maten har jag kollat över också och äter det jag tycker är värt kalorierna. Men då har jag också börjat läsa på maten vad den har för KCAL. Köpt hem såser o dressingar med 0 kcal då det blir en total kost omställning för mig. Är typ LCHF men det funkar inte på mig då jag inte har någon mättnads känsla.

Tryck inte ner människor som vill försöka ändra på sig!

TS STORT LYCKA TILL, DU KOMMER FIXA DET.
Citera
2022-08-18, 10:40
Medlem
Kosten är 80% och det är fan sant.

Om du börjar med raska promenader så kan du på sikt gå över till att jogga, gör inte samma misstag som många andra att sätta igång för hårt.

Jag är bara 1.76 lång och vägde 100kg, köpte en schysst cykel att köra kondisträningen på, det är svårt att få upp pulsen till höga nivåer på enbart powerwalks.
Citera
2022-08-18, 11:20
Medlem
mr.demons avatar
TS, du behöver inte, vattenfasta eller nån annan skit diet som aldrig håller i längden. Tar du bort godiset och rör på dig så kommer du att gå ner i vikt. Oavsett vad alla andra skriver. Om jag nu inte är nån speciell människa. Det enda jag gjorde var att sluta dricka cola med socker, och löpträna.
Citera
2022-08-21, 22:26
Medlem
NeonCrosss avatar
Hej,

En liten uppdatering gällande min kost och träning:

Har nu gått 1 vecka sen jag började med min tröning samt kostschema.

Har gått riktigt bra! Hållt mig till mitt träningsschema och har gått ner 3kg på 1 vecka. Detta genom att ta bort vitt socker, bakelser, godis och chips. Har också minskat på mina matportioner drastiskt, vilket såklart har påverkat viktnedgången!

Bara att fortsätta kötta med långpromenaderna och hålla ett extra öga på kosten så kommer jag nå min slutvikt på nolltid!

//NeonCross
Citera
2022-08-27, 20:34
Medlem
NeonCrosss avatar
Två veckor har nu gått. Gått ner 5 kilo!
Citera
2022-08-28, 08:32
Medlem
Citat:
Två veckor har nu gått. Gått ner 5 kilo!

Då blir det 25kg på 10 veckor. Bara fortsätt med det du gör för det fungerar jäkligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in