Citat:
Ursprungligen postat av
winstoncheesy
Men alltså. 7000-10000 steg om dagen är väl för fan inte att räkna som långpromenad? Tar knappt 45 minuter. En långpromenad är väl minimum 15.000 steg/2 timmar. Du kommer inte att gå ner 30kg på att gå 10k steg och ”äta mindre portioner”, det är kcal ut vs in som räknas punkt slut.
VADÅ PUNKT SLUT....Beror på hur mycket man tränat innan. Blir trött på översittare som dig som ska pumpa i folk denna felaktiga information som gör att allt känns övermäktigt för den som är väldigt överviktig.
Har själv precis gått ner 25 kg och har 10 kr kvar. Jag började med 20 min promenader och det gav resultat, sen har jag succesivt ökat nu är jag uppe i 60 min. Blev rekommenderad att INTE springa eftersom hög vikt ger hög belastning på kroppen (fötter, höfter, knä m.m.) vid nertrampet.
Maten har jag kollat över också och äter det jag tycker är värt kalorierna. Men då har jag också börjat läsa på maten vad den har för KCAL. Köpt hem såser o dressingar med 0 kcal då det blir en total kost omställning för mig. Är typ LCHF men det funkar inte på mig då jag inte har någon mättnads känsla.
Tryck inte ner människor som vill försöka ändra på sig!
TS STORT LYCKA TILL, DU KOMMER FIXA DET.