• 2
  • 3
2022-08-19, 05:51
Nej.
Det r jobbigt med alla frgorna, men det r jobbigare med alla svaren.
Jag har inte alla frklaringarna, s drfr.
Citera
2022-08-19, 10:46
Medlem
Ballooonies avatar
Nej vi kan inte hantera den kliniska sanningen i form av bokstavskombinationer.
Sanningen mste best i ett hopplock av intryck.

It has to make sense. Och det gr det. Men rcker min krlek? Rcker min ondska? Rcker min fruktan? Min dumhet?Fr att jag ska orka fram. Fr att det ska frefalla meningsfullt..Jag tror inte det.
Jag hoppas p bttring!
Citera
2022-08-19, 11:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Fr mnga r sen lg jag och funderade p detta. Jag frstod sklart att om jag skulle f veta allt, skulle jag ocks f reda p saker jag kanske inte ville veta. Fast jag kom p att eftersom jag d skulle "veta allt" skulle jag ocks kunna hantera eller finna lsningar p dessa saker.

Fast det r ju ocks en djupare frga. Kanske r ngot hemskt med verklighetens natur som chockar en bortom alla grnser. Alternativt att man blir besviken, sorgsen eller uppgiven. Kan ju ocks vara tvrtom men... Det r en ganska stor sak att f veta allt.

S skulle ni vilja veta allt om det vore mjligt eller finns ngot som gr att ni skulle avbjt?

Karin Boye skrev: Visst finns det ml och mening i vr frd, men det r vgen som r mdan vrd.

Ett mnskligt liv r en kunskapsresa. Att veta allt frn brjan skulle vara lika trist som att lsa en deckare nr man redan vet vem som r skurken.
Citera
2022-08-19, 21:43
Medlem
Jag vill veta allt och minnas allt.

Varfr inte
Citera
2022-08-20, 01:47
Medlem
Akvavitaes avatar
Hade jag vetat allt s hade jag levt p att utpressa folk fr pengar.
Citera
2022-08-20, 02:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Jag vill veta allt och minnas allt.

Varfr inte
Fr att d r du ocks allt.

Hela universum och allt p en millisekund, sen r det ver.
Behlls den begrnsade bandbredden av hjrnan, att man inte vet allt samtidigt, utan mste undra fr att f svar, s hade det tagit ngra timmar av fundering som leder till annan i 100% kapacitet, tills du var tmd och lg i den renaste form av apati resterande timmar till trsten avslutade det kvarvarande kttskalet.

Jag hade nog nd sagt ja.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2022-08-20 kl. 03:04.
Citera
2022-08-20, 07:34
Medlem
staticages avatar
Saker kommer saker gr,det r att veta allt.
Citera
2022-08-20, 07:38
Bannlyst
N verkligen inte, fan vad trkigt.
Det man inte vet r ju spnnande lixom!
Citera
2023-03-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Fr mnga r sen lg jag och funderade p detta. Jag frstod sklart att om jag skulle f veta allt, skulle jag ocks f reda p saker jag kanske inte ville veta. Fast jag kom p att eftersom jag d skulle "veta allt" skulle jag ocks kunna hantera eller finna lsningar p dessa saker.

Fast det r ju ocks en djupare frga. Kanske r ngot hemskt med verklighetens natur som chockar en bortom alla grnser. Alternativt att man blir besviken, sorgsen eller uppgiven. Kan ju ocks vara tvrtom men... Det r en ganska stor sak att f veta allt.

S skulle ni vilja veta allt om det vore mjligt eller finns ngot som gr att ni skulle avbjt?

Fascinerande tanke. Ja tnk om man visste precis allt om verkligheten, vad den r och hur den kom till och ocks kunde greppa det. Med risk fr att man skulle bli galen s skulle jag nog nd inte kunna motst om jag gavs mjligheten. Lskigt. Tnk om man sedan ngrar sig men inte kan glmma svaret.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in