2022-08-14, 18:29
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jo, men du skulle inte vara allsmktig vilket begrnsat vad du kunde gra. S det kunde teoretiskt bli en hemsk situation, dr en person vet vad som ska hnda men kan inte gra ngot fr att frndra det... Det kan ju vara att personen fr reda p att t.ex. avvrja jordens undergng ligger bortom hans frmgor...

Jaha s hur r det ngot negativt? r det bttre ha en falsk uppfattning d?

Har jag svaret p allt s kan jag ta makten p jorden och gra det bsta av situationen.
Citera
2022-08-14, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Jaha s hur r det ngot negativt? r det bttre ha en falsk uppfattning d?

Har jag svaret p allt s kan jag ta makten p jorden och gra det bsta av situationen.

Jo, med de frmgor du har vilka r samma som idag frutom att du vet allt. Du vet frsts ocks hur du skulle kunna ka dina frmgor.
Citera
2022-08-14, 18:48
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Jo, med de frmgor du har vilka r samma som idag frutom att du vet allt.

Det r en ganska radikal frndring.
Jag skulle kunna bli rikast i vrlden p snabbaste stten som gr och s stt kunna f ganska stort inflytande och bedriva politik fr de land som anses bst att starta med.
Spelar efter egna regler, skulle kunna tillverka hacker-robotar som r mer utvecklade n ngot annat.

Jag vet inte svaret p allt, men de skulle bli en jvla resa och vara en superkraft vrd att bevara.
Bara fr att man vet svaret p allt betyder de inte att man slutar uppleva saker eller att de blir meningslst.
ven om jorden gr under om 30 r s hade jag inte ngrat det.

Jag tycker inte de r s roligt att grubbla ver saker ven om jag gr det ofta, skulle vara ganska befriande faktiskt att veta saker.
Citera
2022-08-14, 19:08
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vrdegrunden har alla svaren.

Majoriteten nutida vuxensvenskar lever efter den och har drmed svaren p allt.

Cyklopernas inskrnkta vrldsbild, formsydd fr Flocken.
Citera
2022-08-14, 19:12
Avstngd
TwoThousands avatar
Skulle gra allt fr att inte veta allting.

Ingen mnniska av mnniskoslktet vill veta allt.
Citera
2022-08-14, 19:52
Medlem
Mingla101s avatar
Ja varfr inte!
Man skulle aldrig mer behva lgga tid fr att ta reda p eller frska frst ngonting nnsin mer.
Livet skulle bli rtt annorlunda efter det, visserligen. Och man skulle f byta namn till Besser Wisser
Citera
2022-08-14, 21:05
Medlem
Nej! Nyfikenheten skulle d, livet skulle bli torrt. Du skulle inte kunna umgs med medmnniskor och till slut uppfattas som galen, eller fast i en lsd-tripp. Fast ngra anhngare hade man nog ftt..
Citera
2022-08-15, 02:07
Jag r nog inte intresserad av att f veta allt mer n det jag har intresse av att veta. Huruvida tex world economic forum "r" en konspirationsteori, om Annie Lf r inblandad i bilderberger groupe eller om covid-vaccinet hade en bakomliggande agenda kan kvitta. Who cares.. Det r extremt sm frgor.
Citera
2022-08-15, 05:35
Medlem
Allt r ju allt. S vad kan man ens tro sig veta om man sen VILL eller nnsin nd VILL veta ALLT?
Omjlig diskussion.

Knsla...
Senast redigerad av MittHederligaSmet 2022-08-15 kl. 05:41.
Citera
2022-08-15, 05:37
Medlem
BOMB-CPs avatar
Det finns en jvla massa saker jag inte vill veta, jag vet redan alldeles alldeles fr mycket.
Senast redigerad av BOMB-CP 2022-08-15 kl. 05:46.
Citera
2022-08-15, 06:01
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
S skulle ni vilja veta allt om det vore mjligt eller finns ngot som gr att ni skulle avbjt?
Absolut. Det r bttre att veta n att gissa.
Citera
2022-08-15, 13:04
Medlem
Citat:
Fr mnga r sen lg jag och funderade p detta. Jag frstod sklart att om jag skulle f veta allt, skulle jag ocks f reda p saker jag kanske inte ville veta. Fast jag kom p att eftersom jag d skulle "veta allt" skulle jag ocks kunna hantera eller finna lsningar p dessa saker.

Fast det r ju ocks en djupare frga. Kanske r ngot hemskt med verklighetens natur som chockar en bortom alla grnser. Alternativt att man blir besviken, sorgsen eller uppgiven. Kan ju ocks vara tvrtom men... Det r en ganska stor sak att f veta allt.

S skulle ni vilja veta allt om det vore mjligt eller finns ngot som gr att ni skulle avbjt?

Jag vill inte veta allt, dessutom tror jag inte det gr ens. Tror det alltid kommer att finnas nya saker att upptcka.
Senast redigerad av Alva-zin 2022-08-15 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in