• 1
  • 2
2022-08-14, 15:41
Medlem
Alpha00s avatar
Enligt VLT ska en man i 35-44 års ålder blivit påkörd på Emausgatan, Skallberget i Västerås igår kväll, lördag 13/8 vid 23-tiden.
Mannen hittades medvetslös på en gräsmatta av vittnen.
Läser man lite olika trådar på Facebook har vittnen hört 4 skott strax före påkörningen och helikopter hovrade i anslutning till gärningen.
Någon som vet mer? BO?
Citera
2022-08-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Enligt VLT ska en man i 35-44 års ålder blivit påkörd på Emausgatan, Skallberget i Västerås igår kväll, lördag 13/8 vid 23-tiden.
Mannen hittades medvetslös på en gräsmatta av vittnen.
Läser man lite olika trådar på Facebook har vittnen hört 4 skott strax före påkörningen och helikopter hovrade i anslutning till gärningen.
Någon som vet mer? BO?

Tycker detta är jätte skumt, i VLT står det ingenting om skotten. Men en familjemedlem till mig stod på sin balkong och hörde 4 skott och sen en kvinna som skrek. Hen ringde polisen och när hen gick ut på balkongen igen så var polisen påväg. En annan familjemedlem var påväg hem till sig varpå det var avspärrningar på båda sidor från pizzeria Arpa ända bort till guppet. Idag är det en blodfläck kvar på platsen vid gräsmattan.

Men det står också att dem hittat bilen i VLT. Så varför döljer dom att det sköts 4 skott innan påkörningen?
Citera
2022-08-14, 15:57
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Tycker detta är jätte skumt, i VLT står det ingenting om skotten. Men en familjemedlem till mig stod på sin balkong och hörde 4 skott och sen en kvinna som skrek. Hen ringde polisen och när hen gick ut på balkongen igen så var polisen påväg. En annan familjemedlem var påväg hem till sig varpå det var avspärrningar på båda sidor från pizzeria Arpa ända bort till guppet. Idag är det en blodfläck kvar på platsen vid gräsmattan.

Men det står också att dem hittat bilen i VLT. Så varför döljer dom att det sköts 4 skott innan påkörningen?

Vad menar du med att de har hittat bilen? Den nämndes väl inte tidigare? Polisen har väl sina skäl att inte berätta allt som har hänt, men något allvarligt är det ju tydligen.

Att benämna en skjutning som en bilolycka är ju lite att ta till i underkant...
Citera
2022-08-14, 15:58
Moderator
Chantres avatar
Citat:
13 augusti 22:48, Mord/dråp, försök, Västerås

Man påkörd av bil

Vid klockan 22:48 blir flertalet polispatruller beordrade till området Södra Skallberget i Västerås då vittnen sett en skadad medvetslös man på en gräsyta.

När patrullerna är på plats så framkommer det att den skadade mannen blivit påkörd av en bil vilket vittnen uppfattat det som att påkörningen varit avsiktlig. En gedigen sökinsats utförs av Polisen medelst hundförare samt helikopter och flertalet radiobilar. Vittnen har lämnat signalement på bilen som varit inblandad och den påträffas efter en tids sökande. Mannen är allvarligt skadad men läget är stabilt och fick föras med ambulans till sjukhus.

Polisen har utfört flertalet utredningsåtgärder och en anmälan gällande försök till dråp alternativt grov misshandel är upprättad.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rsok-vasteras/
Citera
2022-08-14, 16:16
Medlem
Det sköts inte BO hotade nog MGM med att hämta en pistol o gjorde mantel rörelse i riktning bilen MGM satt i. Pågick ett bråk i en trappuppgång på samma gata. BO gick runt o hade live sändning precis innan på körning med massa skrik o hot blandad svenska romani. Gick runt o skrek o slog på nån bil sen gasa en bil från tidigare bråk upp på trottoaren o meja ner honom. Klart fall av mordförsök då dom tidigare haft ett tjafs
Citera
2022-08-14, 16:38
Medlem
DIF...1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Det sköts inte BO hotade nog MGM med att hämta en pistol o gjorde mantel rörelse i riktning bilen MGM satt i. Pågick ett bråk i en trappuppgång på samma gata. BO gick runt o hade live sändning precis innan på körning med massa skrik o hot blandad svenska romani. Gick runt o skrek o slog på nån bil sen gasa en bil från tidigare bråk upp på trottoaren o meja ner honom. Klart fall av mordförsök då dom tidigare haft ett tjafs

Min första tanke när jag hörde om detta var: Har det något att göra med det som hände i Göteborg?

Och så skriver du att det skreks på romani och då är det ju romer inblandade. Så frågan är: hör det ihop? Med tanke på att en jäkla argsint man stod i en livesändning och skrek Västerås vänta bara jag är på väg eller nåt liknande
Citera
2022-08-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIF...1891
Min första tanke när jag hörde om detta var: Har det något att göra med det som hände i Göteborg?

Och så skriver du att det skreks på romani och då är det ju romer inblandade. Så frågan är: hör det ihop? Med tanke på att en jäkla argsint man stod i en livesändning och skrek Västerås vänta bara jag är på väg eller nåt liknande

Det var bara romer inblandade. I första tjafset 7-8st en del försökte lugna ner allt. BO står vid dörren till trappen när bil försökte köra på första gången. Hörde från vittnen att han skrek till bilen att han skulle skjuta dom o hämta pickan. Bilen drog iväg ner på gatan. BO blir utslängd lr väljer att lämna trappen o startar en live där han hotar o berättar om vart annat. Ingen som stod i närheten kunde nog romani så svårt att veta vad det handlar om. Han gick upp o ner längst emausgatan i minst 20min innan påkörd o slog på nån bil o bad folk komma nu osv. Vet inte om nån såg själva på körning men att bilen stanna o kollade om han var obrukbar det såg nog många ingen olycka där inte o sen full fart iväg
Citera
2022-08-14, 17:12
Medlem
Citat:

Ja tänkte också då den länken i GBG -tråden dock verkade inte den arga mannen ha något med familjen i GBG att göra men han känns klart aktuell i det här, fick uppfattningen att den arga mannen höll hus i skåne, Malmö ?

Blir intressant att följa det här, ännu ett bildåd med romer..
Citera
2022-08-14, 17:13
Medlem
DIF...1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
BO står vid dörren till trappen när bil försökte köra på första gången.

Vilket nummer på porten? Emausgatan?
Citera
2022-08-14, 17:34
Medlem
Alpha00s avatar
Citat:

Tänker samma jag med att det hör ihop..om jag inte missminner mig hette ett av offren i Göteborg Kwi*k i efternamn, det släktnamnet är relativt välkänd här i Västerås också..

*=e
Citera
2022-08-14, 17:39
Medlem
DIF...1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Tänker samma jag med att det hör ihop..om jag inte missminner mig hette ett av offren i Göteborg Kwi*k i efternamn, det släktnamnet är relativt välkänd här i Västerås också..

*=e

Precis min tanke med namnet.
Citera
2022-08-14, 19:12
Medlem
Citat:
Vilket nummer på porten? Emausgatan?

Första bråket 43c. Sen kom det ut folk från fler portar tror alla var romer. Vet några med namnet som nämnts i tråden och var ingen jag kände igen som BO
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in