• 1
  • 2
2022-08-13, 15:26
Medlem
Granola94s avatar
Jag är så innerligt trött på att höra våra politiker säga att dom ska knäcka gängen. Skjutningarna ökar, våldsbrott har blivit vardagsmat och min uppfattning är att det bara blir värre o värre. Jag blir mer förvånad om inget våldsbrott hänt under en dag än att någon blivit skjuten eller knivskuren.
Så illa är det!
Så nu är jag nyfiken på vad ni har för förslag och idéer på lösningar för att Sverige ska kunna minska brottsligheten, framförallt den grova. Jag har naturligtvis egna tankar men jag vill höra era.
Hoppas på seriösa kommentarer.
Citera
2022-08-13, 15:30
Medlem
okok1s avatar
Enkelt. Legalisera. Gängen kommer bli utkonkurrerade över en natt, för ingen vill köpa deras skit när det finns bättre och säkrare alternativ.
Citera
2022-08-13, 15:31
Medlem
ABBORREs avatar
Kanske lite som man gör i Filippinerna.
Man gör processen kort.

Är man en hederlig svensk så har man inget att frukta, så att säga
Citera
2022-08-13, 15:32
Medlem
Fler fritidsgårdar löser allt. Eller om man inför något liknande RICO i Sverige.
Citera
2022-08-13, 15:35
Medlem
TheJackets avatar
Massutvisningar är enda lösningen. Men kommer aldrig att hända
Citera
2022-08-13, 15:35
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Tyvärr men vi har svaga politiker och en kung som inte har makt som man hade förr i tiden som dessutom äter upp skattepengar av någon anledning.

Kandke måste Poliser måste få mer befogenheter.
Citera
2022-08-13, 15:36
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enkelt. Legalisera. Gängen kommer bli utkonkurrerade över en natt, för ingen vill köpa deras skit när det finns bättre och säkrare alternativ.

Legalisera så Sverige blir ännu mer horstad som Amsterdam och Köpenhamn. Nej tack.
Citera
2022-08-13, 15:36
Medlem
Man ska bjuda in dom till jul och göra hemmagjord "knäck" och man skulle ju vända på varenda sten vilket gjordes och polisen blev stenad och gängen bjöd på grillfest istället 🤣
Citera
2022-08-13, 15:40
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skulle fungera om Staten legaliserar alla droger, säljer bra kvalitet och billigt.
Ser inte riktigt det hända dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granola94
Jag är så innerligt trött på att höra våra politiker säga att dom ska knäcka gängen. Skjutningarna ökar, våldsbrott har blivit vardagsmat och min uppfattning är att det bara blir värre o värre. Jag blir mer förvånad om inget våldsbrott hänt under en dag än att någon blivit skjuten eller knivskuren.
Så illa är det!
Så nu är jag nyfiken på vad ni har för förslag och idéer på lösningar för att Sverige ska kunna minska brottsligheten, framförallt den grova. Jag har naturligtvis egna tankar men jag vill höra era.
Hoppas på seriösa kommentarer.
Om vi tagit tag i invandringen redan för 30 år sedan hade vi nog inte haft dessa problemen. Men eftersom det redan är för sent nu så tror jag enda lösningen är hårdare straff. Istället för att de sitter något år så höj straffen rejält. Bura in dem i 20-30 år vid minsta skjutning. Det får bli som i USA tyvärr, där man skapar livstidskriminella. Men det är nog enda vägen för att göra samhället tryggare och kanske tänker de till innan de skjuter om straffen är rejält kännbara. De måste bort från gatorna och buras in under lång tid.
Citera
Medlem
Det enda som funkar är mer våld, det är det enda dom förstår, men mellanmjölkslandet Swedala har en kultur i att medla, så det är dömt att misslyckas.
Citera
2022-08-13, 15:43
Medlem
Finns bara ett sätt...brukande å innehav skall va stenhårda straff på...tio gånger högre än nu...det är det som håller brottsligheten igång....ta bort underlaget så är det kört sen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in