2022-08-13, 09:39
Medlem
Jag har inte kollat av mitt abonnemang på länge hos hallon, men insåg nyligen att jag har studentabonnemang för jag studerade när jag skaffade det.

Problemet är att nu har jag jobbat ett par år men ser att jag fortfarande har studentabonnemang. Tänkte byta till vanligt abonnemang för säkerhets skull. Är detta något Hallon håller koll på så att man kan bli återbetalningsskyldig?
Citera
2022-08-13, 09:44
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmaskinen
Jag har inte kollat av mitt abonnemang på länge hos hallon, men insåg nyligen att jag har studentabonnemang för jag studerade när jag skaffade det.

Problemet är att nu har jag jobbat ett par år men ser att jag fortfarande har studentabonnemang. Tänkte byta till vanligt abonnemang för säkerhets skull. Är detta något Hallon håller koll på så att man kan bli återbetalningsskyldig?

Hallon är ett förbetalt kontantabonnemang så Hallon kan inte kräva abonnemangsavgifter retroaktivt eftersom Hallon automatiskt går med på abonnemangsvillkoren vid varje månadsskifte.

Om du har stor sparad datapott så är det bra att känna till att man bara kan spara den om man uppgraderar till dyrare abonnemang. Jag tror det räcker med att byta till den som kostar 99 kr/mån för få behålla datapotten.
Citera
2022-08-13, 09:45
Medlem
Bidens avatar
Hehe, söta gosse

Nej, Hallon håller inte koll. På sin höjd så har dom ett automatiserat system som kontrollerar om du är 55+ år gammal, men dom har inte något system som kontrollerar ditt personnummer eller namn mot alla skolor.

Jag är 30+ och har jobbat/inte varit student i 10+ år men använder fortfarande studentrabatter.
Citera
2022-08-13, 09:58
Medlem
Mogaku-sans avatar
Det borde väl inte vara några problem med att ha ett student abonnemang sålänge som du betalar in varje månad.

Då borde väl Hallon efter en tid märka att nu är det inte längre aktuellt med ett lägre pris för dig. Är väl upp till en viss ålder som man kan ha ett student abonnemang?
Citera
2022-08-13, 10:01
Medlem
Det lönar sig för dem att ha dig kvar som kund. Kör på så länge det går om du vill.
Citera
2022-08-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Det borde väl inte vara några problem med att ha ett student abonnemang sålänge som du betalar in varje månad.

Då borde väl Hallon efter en tid märka att nu är det inte längre aktuellt med ett lägre pris för dig. Är väl upp till en viss ålder som man kan ha ett student abonnemang?

Deras studentabonnemang har inte något med ålder att göra. Men de bör ju fatta att man inte är student 12-15 år i rad när de flesta högskoleutbildningar ligger på 3-5 år. Automatiserade systemet verkar dock inte ha någon kolla. Kör själv på studenabonnemang och har inte behövt bekräfta nåt studentkort typ mecenat.
Citera
2022-08-23, 11:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmaskinen

Har en kompis som har det jämt, fast det var länge sen han gick en kurs. Lika bra att du säger inget för det kommer inga eftergifter så varför klaga ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in