2006-06-30, 20:49
Bannlyst
När...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Minit
Hela det gänget hade börjat ta mycket koks , samt freebejsat kraftigt
under en längre tid. Sen hände något i någon affär, och allt
spårade ur i lägenheten på Regeringsgatan, Kocki och Taher
blev dödade samt nästan Tahers tjej.
Jukka och Peter Ledare samt enligt ryktet en till person,
skar halsen av grabbarna, gjorde tydligen sk Colombiansk slips
enligt min åsikt för att det skulle se ut som det kom från några proffs,
grabbarna höll på med att ta in kokain använde och sålde mm
På den tiden var det riktigt svårt att få tag på kokain i Stockholm
om du inte hade riktigt bra kontakter typ i nöjesbranschen, samt
att det var för dyrt för småkriminella.
Den här ligan var de första kassaskåpssprängarna som var
i 20 årsåldern, hade alltid fett med cash, Scarfacefilmen var
förebilden.
Eftersom Taher var alban så vet alla om att det blir blodshämnd
när man gjort något sådant mot dem, Jukka och Peter var nojjiga
och drog till medelhavet och gömde sig ett par veckor, sedan när de kom
hem tror jag att Jukka tog en överdos frivilligt istället för att bli mördad.
Peter blev skjuten i en port på Essingen, dit lurad av en kompis, som inte
hade något val annat än att ringa Peter och be han komma hem till honom,
sen så väntade "skytterskan" på honom i trappuppgången.

Summa summarum:
antingen hade någon blåst någon i affärer, eller så var det ett
tjafs som spårade ur.......
Detta är min personliga teori, det var 17 år sedan det hände ....
lång tid ......man börjar bli gammal helt enkelt.....
nu har man blivit en "gubbe" som gillar att prata om hur det var för

När var Jukkas storhetstid ? var det slutet på 80-talet eller ? Vilken del av stan kom han från och vilken skola gick han i ? Alltid skoj att höra om äldre rövare ! Var det inte honom dom gjorde filmen sökarna efter ?
Vad var snubbens egentliga namn ?
Citera
2006-06-30, 21:54
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Tok-Erik som Erik kallades hade mycket riktigt Tysk bakgrund och var helt och hållet bindgalen på alla sätt och vis, han var inte bara "lite galen" utan helt skogstokig och en av dom tyngre i Stockholms under värld. Arbetade som torped bland annat och tog en del riktigt otäcka jobb. Var med i Wolfpack och senare i brödraskapet. Vet inte om han stack tillbaka till Tyskland med det var snack om det. Var en lite rolig historia om honom och en pistol och den klassiska krogen "La Fontana" på Mariatorget i Stockholm......

Ja, det är han. Tycker att Tok-Erik är ett tokigt namn eftersom det låter som han vore en clown snarare än galen. Du råkade inte titta under hans säng nångång?
Jag kan hålla med om att han var galen, men han var också ganska kul och omtänksam mot dem han gillade. Jag kände honom ganska bra under en period.

Jag har för mig att han gifte sig men hur det har gått med äktenskapet vet jag inte. Han är i varje fall skriven på en adress i stockholm idag. Du har ingen aning hur han har det nu?
Snälla, berätta Fontana-historien. Om du inte vill göra det här så via PM.

En annan kille ur samma gäng som vi diskuterar, och som samma väninna senare blev tillsammans och fick barn med, gick också med i Brödraskapet (min väninna hade nog en period när hon gillade skumma killar). Nu är deras dotter i tonåren och det är slut mellan föräldrarna sen massvis med år tillbaks. I varje fall så träffade dottern sin första kille och blev av med oskulden. Efter några veckor började hennes kille sprida ut att hon var en hora, madrass, dvs bete sig så där fånigt som småkillar kan göra. När vänninas ex fick reda på det hela så ringde han upp killen (som var mkt väl medveten om vad hans fd flickväns pappa sysslade med) och sa att "Du vet vem jag är. Du ska hålla käften angående min dotter eller så...". Den stackars femtonåringa killen höll ju på att kissa på sig och bad flickan om ursäkt dagen efter.
OK, det är väl inte så bra att lära sina barn att lösa konflikter via dödshot men jag kan ändå inte låta bli att jämföra med mina egna tråkiga föräldrar som aldrig ställde sig bakom en utan antagligen hade frågat om man hade gjort nått för att förtjäna det.
Jaja, bara en liten historia som jag har skrattat gott åt.
Citera
2006-06-30, 22:03
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Var Steven Lor*** en av dessa tre killar ? Vad var det för snack om tok-erik ?

Nej det var inte steven! men den ena killen som var med och golfade sitter på ett längre staff för några bankrån, vilket gör att jag kliver in som övervakare för permisar på 6 tim ca 3 ggr i månaden! Lagom för skratt och en golf runda, Han är en mycket bra vän men jag försvarar inte handlingarna.
Citera
2006-06-30, 22:05
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
När var Jukkas storhetstid ? var det slutet på 80-talet eller ? Vilken del av stan kom han från och vilken skola gick han i ? Alltid skoj att höra om äldre rövare ! Var det inte honom dom gjorde filmen sökarna efter ?

Riktigt med Sökarna, Daniel, Peter och Liam skrev Sökarna med Jukka i Fokus, Jukka var från Västerhaninge, men sista tiden i livet "7 månader" bodde Jukka på Sheraton det var även där ifrån han rodde över med livbåten för att spränga Galaxy/strömsborg`s brygga uteservering. Det var stängt och ingen kom till skada.

Jag skriver ett PM till dig.
Citera
2006-06-30, 22:08
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:

Vet inte så mkt, men jag tror de började med sina kassaskåpsinbrott runt 85-86. Svårt att minnas när han dog men kan det ha varit ca -89?
Citera
2006-06-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Menar du Taher`s syster som fick strykjärnet i huvudet när Taher och XXXXX vart mördade. Var det hon som sköt?

Ryktet säger att Tahers syster utkrävde hämnd för sin bror,

men det var Tahers flickvän som fick en sy-maskin i huvudet,

Ang Tok-Erik tror jag inte han är så tokig som han
vill spela.............jag vet ett flertal tillfällen när han backat...
man kan spela tokig när det passar, alltid skrämmer det någon,
han har hållit låg profil sedan Milan S. började kriga med hans kompisar
och en efter en föll bort, medans han satt på Österåker,
Vad den låga profilen beror på vet jag inte men det är bra mycket
lägre än innan han åkte in, han kanske har valt att byta bana
han börjar också närma sig 40
Citera
2006-06-30, 22:24
Medlem
Den där tok-Erik. Är det samma Erik som var med i en dokumentär om kriminalitet som sändes på SVT för ett tag sedan...Bröder i brott, tror jag den hette, denna Erik hade en tysk mor ialafall...
Handlade om torpeden Erik och goltuppen Sabri...och så var det någon lack snubbe som hete Steve också...
Vet någon vilken dokumentär jag pratar om?
Citera
2006-06-30, 22:27
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:

Han måste ha fyllt fyrtio förra året. Jag såg som sagt en artikel, och den är sökbar på nätet, som nämnde hans namn och det var en bild men den var så liten och suddig att det var svårt att se. Om det var han så har han bytt bana.
Citera
2006-06-30, 22:29
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Den där tok-Erik. Är det samma Erik som var med i en dokumentär om kriminalitet som sändes på SVT för ett tag sedan...Bröder i brott, tror jag den hette, denna Erik hade en tysk mor ialafall...
Handlade om torpeden Erik och goltuppen Sabri...och så var det någon lack snubbe som hete Steve också...
Har inte sett dokumentären men det är han.
Citera
2006-06-30, 22:31
Bannlyst
Jag....

Citat:

Jag tror faktiskt du har helt rätt i det du skriver.Man kan spela tokig när det passar. Sedan växer man väll i frpn det värsta.Han är ju närmare 40 år som du skriver.
Citera
2006-06-30, 22:34
Bannlyst
Japp...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique

Det är Tok-Erik och Steven och Sabri. Om du har den dokumentären i sin helhet så köper jag den gärna av dig eller en kopia. Den sändes i Svt dokumentärserie "Kamera".
Citera
2006-06-30, 22:37
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Erik är som sagt född -65 så han har redan passerat 40.

Rotade nu fram en gammal bild på honom ur ett album och jämförde med bilden i tidningsartikel, och jag är rätt säker på att det är han nu. Så om jag inte ser helt fel så har han bytt bana. Kul!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in