2006-06-30, 22:37
Bannlyst
Sök....

Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Har inte sett dokumentären men det är han.

Sök på Svt och dokumentär och kamera så finns en bild på Erik. Dokumentären heter Bröder i brott och är av Naomi Liljeberg.
Citera
2006-06-30, 22:39
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Sök på Svt och dokumentär och kamera så finns en bild på Erik. Dokumentären heter Bröder i brott och är av Naomi Liljeberg.
Tack! Jag ska söka efter bilden. Har precis rotat fram en bild här hemma men den är från 1986 och lite inaktuell.
Citera
2006-06-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Den där tok-Erik. Är det samma Erik som var med i en dokumentär om kriminalitet som sändes på SVT för ett tag sedan...Bröder i brott, tror jag den hette, denna Erik hade en tysk mor ialafall...
Handlade om torpeden Erik och goltuppen Sabri...och så var det någon lack snubbe som hete Steve också...
Vet någon vilken dokumentär jag pratar om?

Stämmer , det var den sk Tok-Erik som var med på
dokumentären på Tv1 eller TV2....
jag har för mej att det var så att golbögen hade snott en klocka från erik och sålt den till en tung syrian från norsborg, sen när det kom fram så tvingade
erik golbögen att berätta till vem han sålt klockan till, det slutade med att
erik lämnade över golbögen till syrianen som slog sönder honom och pissade på
honom , erik fick tillbaka klockan eftersom den var stulen från honom,
sen golade bögen till snuten och det slutade med att både syrianen och
erik fick sitta ett par år
Citera
2006-06-30, 22:52
Bannlyst
La Fontana

Snälla, berätta Fontana-historien.[/quote]

Dom skulle avlägsna en snubbe som jobbade som vakt på krogen La Fontana. Eftersom dom var väcka så träffade dom allt utom själva vakten, hela bottenvåningen var trasig då dom var fyra eller fem som sköt hej villt varav en med automatvapen. Vakten var det enda som inte var trasigt, tror aldrig den stackaren blev sig lik igen. Snacka om änglavakt.
Dom stod och laddade om när polisen kom och tog dom. Den enda som strök med var en jycke som var bunden utanför bion brevid.
Citera
2006-06-30, 23:02
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Snälla, berätta Fontana-historien.

Dom skulle avlägsna en snubbe som jobbade som vakt på krogen La Fontana. Eftersom dom var väcka så träffade dom allt utom själva vakten, hela bottenvåningen var trasig då dom var fyra eller fem som sköt hej villt varav en med automatvapen. Vakten var det enda som inte var trasigt, tror aldrig den stackaren blev sig lik igen. Snacka om änglavakt.
Dom stod och laddade om när polisen kom och tog dom. Den enda som strök med var en jycke som var bunden utanför bion brevid.[/quote]
Tack för storyn? När var det här?
Citera
2006-06-30, 23:37
Bannlyst
Nix...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Minit
Stämmer , det var den sk Tok-Erik som var med på
dokumentären på Tv1 eller TV2....
jag har för mej att det var så att golbögen hade snott en klocka från erik och sålt den till en tung syrian från norsborg, sen när det kom fram så tvingade
erik golbögen att berätta till vem han sålt klockan till, det slutade med att
erik lämnade över golbögen till syrianen som slog sönder honom och pissade på
honom , erik fick tillbaka klockan eftersom den var stulen från honom,
sen golade bögen till snuten och det slutade med att både syrianen och
erik fick sitta ett par år

Nej det där har du fått om bakfoten, ingen syrian med i den historien. Det var en story mellan Steven och Sabri och Steven hyrde in Erik och båda åkte dit.
Citera
2006-06-30, 23:40
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Minit
Ryktet säger att Tahers syster utkrävde hämnd för sin bror,

men det var Tahers flickvän som fick en sy-maskin i huvudet,

Ang Tok-Erik tror jag inte han är så tokig som han
vill spela.............jag vet ett flertal tillfällen när han backat...
man kan spela tokig när det passar, alltid skrämmer det någon,
han har hållit låg profil sedan Milan S. började kriga med hans kompisar
och en efter en föll bort, medans han satt på Österåker,
Vad den låga profilen beror på vet jag inte men det är bra mycket
lägre än innan han åkte in, han kanske har valt att byta bana
han börjar också närma sig 40

Det var Tahers flickvän jag skrev fel du har rätt! Men det var et strykjärn! 100 % såg bilden under förudersökningen från skl.

PS: Någon som vill se en modern karhu sko grå med "humor" titta här kickar sko med krok, Karhu har produkt utvecklat! http://www.karhu.com/gear/category.php?c=touring&t=boots
Citera
2006-07-01, 10:03
Medlem
vill att ni ska veta att jag följer denna tråden leende..
Citera
2006-07-01, 10:40
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
vill att ni ska veta att jag följer denna tråden leende..

Ghost from the past? Ja, men hej på dig i så fall.
Citera
2006-07-01, 13:46
Medlem
hallaballas avatar
Något i den här stilen har jag för mig...

Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Var för mördade Juka sin vän Taher tror du?

Är inte så jätteinsatt men har hört typ att taher och en chiliano(?) slogs ihjäl på regeringsgatan (i närheten av tahers cafe 88), de hade en lgh där, av svensken och finnen i en cola uppgörelse eller snarare blåsning. De hadde tidigare blivit osams efter att de hadde bott tillsammans hela gänget i en stor lya vid odenplan. De skar upp deras halsar så att det skulle se ut som att colombianer hadde varit här och utfört "colombiansk slips" men de misslyckades tydligen. Tahers dåvarande tjej slog de en symaskin i huvudet på tills hon sprattlade till och de trodde att hon dog, men hon överlevde och blev tydligen helt crazy och gick åtföljande år omkring på stan med en fet pickadoll i handväskan med total minnesförlust och med en endaste vetskap om att någon skulle mörda henne. Vet inte riktigt vem denna böna är.

Hur som haver så blev det följden till några hämndaktioner i staden. Svensken skjöts väl ihjäl på lilla essingen, tydlgen var det kärringen som ägde krogen "på krönet" och hennes son som låg bakom på något vänster om jag inte minns fel och finnen tog väl en överdos av horse och dog istället för att vänta på att bli mördad i princip. Tahers begravning var en rätt maffig maffiabegravning i miami påstods det. Han hadde en son på den tiden (inte med tjejen som fick symaskinen i huvudet utan med den förra som heter Helen, (som förövrigt var "bästis" med jannike björling i stockolms cola värld) Henne såg jag för några år sedan på hornsgatan och då var hon en rätt sliten pundarbrud); Nick, som måste vara i tjugoårsåldern idag...
Citera
2006-07-01, 15:13
Medlem
KönsKlass avatar
Intressant tråd som fan, men ack så tragisk ändå.
Citera
2006-07-01, 15:48
Bannlyst
Vad fanns ?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Ja, det är han. Tycker att Tok-Erik är ett tokigt namn eftersom det låter som han vore en clown snarare än galen. Du råkade inte titta under hans säng nångång?
Jag kan hålla med om att han var galen, men han var också ganska kul och omtänksam mot dem han gillade. Jag kände honom ganska bra under en period.

Jag har för mig att han gifte sig men hur det har gått med äktenskapet vet jag inte. Han är i varje fall skriven på en adress i stockholm idag. Du har ingen aning hur han har det nu?
Snälla, berätta Fontana-historien. Om du inte vill göra det här så via PM.

En annan kille ur samma gäng som vi diskuterar, och som samma väninna senare blev tillsammans och fick barn med, gick också med i Brödraskapet (min väninna hade nog en period när hon gillade skumma killar). Nu är deras dotter i tonåren och det är slut mellan föräldrarna sen massvis med år tillbaks. I varje fall så träffade dottern sin första kille och blev av med oskulden. Efter några veckor började hennes kille sprida ut att hon var en hora, madrass, dvs bete sig så där fånigt som småkillar kan göra. När vänninas ex fick reda på det hela så ringde han upp killen (som var mkt väl medveten om vad hans fd flickväns pappa sysslade med) och sa att "Du vet vem jag är. Du ska hålla käften angående min dotter eller så...". Den stackars femtonåringa killen höll ju på att kissa på sig och bad flickan om ursäkt dagen efter.
OK, det är väl inte så bra att lära sina barn att lösa konflikter via dödshot men jag kan ändå inte låta bli att jämföra med mina egna tråkiga föräldrar som aldrig ställde sig bakom en utan antagligen hade frågat om man hade gjort nått för att förtjäna det.
Jaja, bara en liten historia som jag har skrattat gott åt.

Vad fanns under sängen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in