Citat:
Ursprungligen postat av Pizda
Den 40-årige mannen, bosatt i Belgrad, som enligt poliskällor kan kopplas till helikopterrånet i Västberga har ända sedan början av 90-talet asnsetts vara en central person i det ex-jugoslaviska kriminella nätverk som finns i Sverige.
40-åringen har ett digert brottsregister men han har frikänts i de rättegångar som handlat om de allvarligaste brotten, och som vid fällande dom hade lett till mycket långvariga fängelsestraff.
Hösten 2001 besköts han utanför sin bostad på Östermalm. Skottlossningen blev sedan upptakten till vad som kom att kallas gangsterkriget.
Två män med kriminella kopplingar mördades och en tredje skottskadades. 40-åringen och två av hans vänner åtalades för ett av morden – på en 32-årig torped som sköts ihjäl på en lekplats i Tumba i november 2001. Men bevisningen som i huvudsak utgjordes av en kartläggning av en omfattande mobiltelefontrafik räckte inte för fällande dom som kunde ha gett livstids fängelse. KASRA LIGGER BAKOM
2003 greps 40-åringen misstänkt för omfattande kokainsmuggling tillräckligt för att ge upp till tio års fängelse. KASRA HADE KONTAKTEN
Men även den gången blev mannen, ibland kallad Gudfadern, frikänd. Han dömdes dock till två års fängelse för grovt vapenbrott.
40-åringen och hans krets hade i många år täta kontakter med Hells Angels i Malmö. En notorisk ekobrottsling i Malmö misstänks ha hjälpt honom med att tvätta kriminella pengar.
I åratal fanns uppgifter om mannens kopplingar till olika krögare i Stockholm. Drömmen om en egen restaurang förverkligades när han och en dömd kompanjon övertog en krog på Humlegårdsgatan i Stockholm och beviljades utskänknings- tillstånd av stadens politiker. I bolagets styrelse placerades hustrun – som bulvan ansåg länsstyrelsen som ifrågasatte stadens beslut.
År 2000 lyckades han få svenskt medborgarskap genom att muta en tjänsteman på Migrationsverket som senare dömdes.
Hans svärfar mördades i Skärholmen 2003. Hotbilden mot 40-åringen förstärktes och under permission från Täbyanstalten, med bara några månader kvar på ett fängelsestraff för vapenbrott, avvek han.
En tid senare dök han upp i Belgrad där han nu enligt egen uppgift bedriver affärer i restaurangbranschen och även har intressen i ett säkerhetsföretag.
40-åringen förnekar kategoriskt att han haft med rånet i Västberga att göra. I en mejlkontakt med SvD skriver han:
– Sådant gjorde jag när jag var 20 år gammal, det passar sig inte för en person i min ålder och inte nu när jag har en familj som man bara kan önska sig.
– Jag har ingenting med det att göra och jag vet inte hur man över huvud taget skulle kunna organisera en sådan grej från Belgrad. Tro mig, det är omöjligt.
40-åringen förnekar att han haft kontakt med eller kallats till förhör av serbisk polis med anledning av utredningen om rånet.
Kokainet ligger Kasran bakom och/ I åratal fanns uppgifter om mannens kopplingar till olika krögare i Stockholm. Drömmen om en egen restaurang förverkligades när han och en dömd kompanjon ÄR KASRA!
Kasra har lyckats i livet till skillnad från dig Pizda, du ska se upp tll honom i stället för att skriva en massa om honom. Du ser väll skillnaden själv? Du sitter och skriver en massa om Kasra på ett internetforum som till största del består av en massa "udda individer", du bor i en förort och är pank, du kör en risig bil och har inget riktigt jobb. Du lever med andra ord ett ganska "fattigt" liv. Kasra å andra sidan driver flera företag som går med stora vinster, han bor numera bland annat på Östermalm och Kungsholmen, kör en Porshe av senaste mod och en Mercedes, reser över hela världen och är respekterad i affärsvärlden. Ser du inte skillnaden Pizda, du har misslyckats i livet och Kasra har lyckats