Flashback bygger pepparkakshus!
2006-07-11, 00:11
Bannlyst
Vem ?

Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Tung tråd, tung tråd Men det verkar som om alla här har glömt den tyngsta utav dem alla, ni vet nog vem jag menar; MAURICIO!

Tyngre vato loco får man leta efter, och innan ngn frågar vad han gör nu kan jag stolt erkänna att han gör detsamma som han alltid har gjort.

/B

MAURICIO ???? Fan jag har bott i stan och röjt runt en hel del men aldrig hört om någon Mauricio ??!
Vem, var, hur ????
Citera
2006-07-11, 00:16
Medlem
bajenvraks avatar
Om det är som du säger borde du veta vem jag pratar om, en tjock kort lite utvecklingsstörd chilenare ifrån hsätra. Den mannen "känner" alla o har mig fan full koll på varenda namn ifrån vilken jävla förort som helst, ett stort orginal i sig. Var/är du där så vet du

/B
Citera
2006-07-11, 00:37
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Spekuleras vilt nu va... Låt mig komma med några klargörande då.
Börjar med skinsen;
Tobbe ifrån sollentuna aka Klossen lever o mår bra, jobbar inom bygg el dylikt.
Citat:
Nu gjorde du mig riktigt glad!
Vad jag kommer ihåg så var han ute och halkade rejält en period.
Tvångstvättad i mitt badrum av sex andra skins.

Skin-Tobbe bor kvar i Vantör vilket han gjort de senaste åren. Verkar ha lagt ner pudret, cyklar tom till jobbet.
Citat:
Också bra.
Uppfattade inte honom som den vassaste kniven i lådan, hade ett enormt jäkla behov av att hävda sig. Som en tuppkyckling. Eller är jag för elak nu?
Började med puder under 89-90 tror jag. Stirrig som jag vet inte vad.
Älskade att slänga i folks väskor och dylika saker i vattnet i Gamla Stan...

Jude Tobbe D. har jag ingen aning om just nu, sist jag träffa han mådde han fint.
Kenta, glömde precis bort vad han gör nu efter att han lämnade Exit. Skall ringa o fråga

Citat:
bråkar Kenta fortfarande med sin syster?
Skulle vara roligt med en uppdatering här.

Essa, har sitt hård gäng Choosen Ones Gambier ifrån Dalen, lika tjock, mjukisbyxor året om.

Pålle Doumbia, underbar person. Vi jobbade på Berns ihop för ngt år sen, han är fortfarande kvar där.

Erik, såg honom på frysen för inte så länge sen. Tror han är involverad inom ngt projekt inom Lugna Gatan.
Citat:
Jag är inte säker ( tiden går) men talar vi om den Erik vars far var polis...?
Fannns ju en sådan också. Skulle vara kul att höra om honom i så fall.

Hassan the man the myth, driver gym på söder vid hornstull.
Viktor(neger), äcklig jävel, pundarsvin som lever i psykos. Försökte bli hård via Bandidos men de nobba äcklet fett. Hans dagar är forhöppningsvis räknade.
Citat:
Viktor var / är rubbad. Allvarligt.
Det om detta!
/B
......
......
Citera
2006-07-11, 00:42
Bannlyst
Aha ok..

Citat:
Om det är som du säger borde du veta vem jag pratar om, en tjock kort lite utvecklingsstörd chilenare ifrån hsätra. Den mannen "känner" alla o har mig fan full koll på varenda namn ifrån vilken jävla förort som helst, ett stort orginal i sig. Var/är du där så vet du

/B

Aha ok, det var lite ironi och humor i det hela . Faktiskt inte hört om snubben, tyvär måste jag säga för han låter ganska skoj
Jag ska droppa lite flera namn nu och se om jag får napp på något av dom, senast gick det ganska bra

Ok, då kör vi några till...

Jerry (Lill Jerry), Tuff grabb från söders höjder. Tror hans farsa fortfarande driver en liten trevlig kiosk samt en krog/lokal som heter "Grottan". Tror farsan kallas "lillen". Ett riktigt bajen fans är Jerry och han är faktiskt ganska karismatisk med riktigt stora kulor.

Alexis, en bandit (fd bandit ??) från Skogås.

Mika, en bandit från Skogås (fd bandit ??)

Henke från Trångsund (hängde med Mika) ?

Någon som har något skoj om någon av dessa herrar ?
Citera
2006-07-11, 00:48
Bannlyst
Berätta..

Viktor var / är rubbad. Allvarligt.
[quote=StorMamma]

Berätta mera.. varför tycker du han är rubbad ? Jag delar dina åsikter men vill gärna höra om det ligger någon story bakom
Citera
2006-07-11, 00:57
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpplysT
Donationen är ju en habrovink han gör för att slippa skatta för rådgivningen , rätt eller fel , det finns många som gör så och på andra sätt för att få mer pengar över och det är inte olagligt? Han är inte ensam i samhället med att jaga genvägar för att få behålla mer pengar själv .......
Jag läste att boken säljs via förlag och jag tar för givet att ev inkomster boken inbringar kommer att skattas ....Folk som har nåt att berätta gör väl det från den erfarenhet dom haft i livet ,John Grisham tex som jobbat inom juridiken i Usa skriver om advokater och liknande men även drama berättelser , den ena levde på rätt sida lagen , den andra inte , båda har nåt att berätta , skrivandet kanske är terapi , vem vet ....Och ni behöver inte säga att det är milsvid skillnad på dom ,men jag vill bara säga att båda har nåt dom vill berätta.....

Kanske tjänar dom pengar på berättandet(Grisham gör det definitvt) , och varför är det fel ?Ni som är emot Niklas behöver inte köpa boken , men jag ser inget fel i att folk som levt som en buse men sen ändrar inrikting på livet vill visa att det går att bli en vanlig människa som försöker hanka sig fram så bra dom kan .....
Ska en sån som Niklas hålla käft , sluta dela med sig av upplevelser , får han jobba och tjäna pengar , ?.....Hans casten och du scanface kan ju tala om vad en sån som Niklas ev ska få göra och inte göra för att tjäna pengar eller vad han ska jobba med , ni har ju så klara åsikter om vad han inte ska få göra verkar det som ......Har man blivit dömd och suttit av straffet så måste man ju kunna få förändra sitt liv ....

Jag tycker fan att det luktar dynga om Hans Casten och Scanface....
Jag har aldrig sagt att han och andra inte är värda ett nytt liv. Läser du med arslet fullständigt eller har du bara stirrat dig blint på hur häftig killen är?
Nej, det är väl klart att han har rätten till att skapa sig ett nytt liv. Det har väl alla? Det är klart att brottslingar också har rätten till att förändra sitt liv. Det är tur att de finns för då får ju såna som dig någonting att se fram emot. Någon liten betonghjälte som får den trista vardagen att skina lite?

Jag har ingenting mot den som är kriminell och väljer att byta bana. Tvärtom tycker jag det bara är starkt gjort, inte bara för de kriminella utan för alla som vill ändra sina liv. Det jag stör mig på är dessa personer som ser sig själva som viktigare än alla andra då de slutat med sina grejer. De är helt plötsligt så viktiga att de ska ha pengar för den skit de gjort. De kan inte bara släppa allt och gå vidare utan måste älta allting för omgivningen på ett sådant sätt som "Kom ÄNDÅ ihåg vem jag är, hur tuff och ball jag har varit". Han är inte ensam om att göra detta, det finns bra många personer av samma sort som gjort samma sak.

Släpp skiten och gå vidare. Vi behöver inga jävla självhyllare som snackar om nya liv men måste påpeka andra konstant om sitt tidigare liv. Bara för att det ska verka lite coolt och farligt. Varför hålla på med det då man ska släppa skiten?

Jag skulle tro att han fortfarande söker bekräftelse än idag och var får man inte det mest från, om inte ungdomen? Det är därför han töntar runt och håller sina små "uppvisningar" i skolorna för att få känna sig lite stor då han har släppt det coola livet bakom sig.

Det skulle ju verkligen ha effekt om det skulle vara en stor snubbe i den kriminella världen som la av och bestämde sig för att hjälpa de unga som hamnat snett på något sätt. Idag sitter ju vilken liten småbrottsling som helst och känner sig speciell då de bryter upp sina gamla liv och ska skriva självbiografier som hyllar de själva och brer på lite. Småskrap som inte tillför någonting. Näe...det skulle ha mer effekt tror jag om de stora snubbarna skulle ta lite besök och sätta skräck i de unga. Men de är väl så pass vuxna att de fattar att bryter man så gör man det helt och fjantar inte omkring i skolorna för småglinen och leker tuff.
Citera
2006-07-11, 01:04
Bannlyst
Mmm

Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Jag har aldrig sagt att han och andra inte är värda ett nytt liv. Läser du med arslet fullständigt eller har du bara stirrat dig blint på hur häftig killen är?
Nej, det är väl klart att han har rätten till att skapa sig ett nytt liv. Det har väl alla? Det är klart att brottslingar också har rätten till att förändra sitt liv. Det är tur att de finns för då får ju såna som dig någonting att se fram emot. Någon liten betonghjälte som får den trista vardagen att skina lite?

Jag har ingenting mot den som är kriminell och väljer att byta bana. Tvärtom tycker jag det bara är starkt gjort, inte bara för de kriminella utan för alla som vill ändra sina liv. Det jag stör mig på är dessa personer som ser sig själva som viktigare än alla andra då de slutat med sina grejer. De är helt plötsligt så viktiga att de ska ha pengar för den skit de gjort. De kan inte bara släppa allt och gå vidare utan måste älta allting för omgivningen på ett sådant sätt som "Kom ÄNDÅ ihåg vem jag är, hur tuff och ball jag har varit". Han är inte ensam om att göra detta, det finns bra många personer av samma sort som gjort samma sak.

Släpp skiten och gå vidare. Vi behöver inga jävla självhyllare som snackar om nya liv men måste påpeka andra konstant om sitt tidigare liv. Bara för att det ska verka lite coolt och farligt. Varför hålla på med det då man ska släppa skiten?

Jag skulle tro att han fortfarande söker bekräftelse än idag och var får man inte det mest från, om inte ungdomen? Det är därför han töntar runt och håller sina små "uppvisningar" i skolorna för att få känna sig lite stor då han har släppt det coola livet bakom sig.

Det skulle ju verkligen ha effekt om det skulle vara en stor snubbe i den kriminella världen som la av och bestämde sig för att hjälpa de unga som hamnat snett på något sätt. Idag sitter ju vilken liten småbrottsling som helst och känner sig speciell då de bryter upp sina gamla liv och ska skriva självbiografier som hyllar de själva och brer på lite. Småskrap som inte tillför någonting. Näe...det skulle ha mer effekt tror jag om de stora snubbarna skulle ta lite besök och sätta skräck i de unga. Men de är väl så pass vuxna att de fattar att bryter man så gör man det helt och fjantar inte omkring i skolorna för småglinen och leker tuff.

Det ligger något i vad du säger, i dagens läge skriver alla stackare som suttit på kåken en bok, som den där Richard Flinga som satt i Usa i 25 år till exempel. Vi lär säkerligen få läsa en bok av Anicka Östling när hon friges.
Citera
2006-07-11, 01:10
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Det ligger något i vad du säger, i dagens läge skriver alla stackare som suttit på kåken en bok, som den där Richard Flinga som satt i Usa i 25 år till exempel. Vi lär säkerligen få läsa en bok av Anicka Östling när hon friges.
Hehe, ja det lär vi säkert få göra.
Jag skulle däremot kunna tänka mig att läsa en bok som är skriven av en "tung" snubbe, för hans liv skulle för mig vara mer intressant att få en inblick i än en vanlig liten småkriminell som vill låta stor i sin självbiograf.
Citera
2006-07-11, 02:24
Sasa från Rinkeby stack väl hem pga vissa omständigheter.
MAURICIO var en jävla fjant från Huddinge eller Trångsund har jag för mig.
Däremot så har ni inte nämnt de giftigaste killarna som hade spöat skiten
av alla ni nämnt, dvs Passi o Dick. Det är klart Sollentunakillarna
Esa o Hassan hade de fått problem med.
Citera
2006-07-11, 13:45
Medlem
P3RK3L3s avatar
Angående bröderna Ak*feli så var väl den yngsta, P**s, inte alls särskilt lugn under tonåren. Har sett snubben spöa ett otal människor. En riktig praktkicker var han. Alla i Västerort visste vem han var och var mer eller mindre rädda för honom.
Vet också att bröderna A för några år sen fick en snut med familj att flytta från Hässelby eftersom dom inte vågade bo kvar p.g.a. otäcka trakasserier. Några av bröderna hade tydligen överfallit snutens fru på väg hem som hämnd för nåt skit...
Citera
2006-07-11, 14:51
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Jag har för mig att han som sparkade ihjäl Ronny var av grekiskt ursprung, men jag kan minnas fel. Ronny må ha rakat huvudet samma dag som han dog men han flirtade lite med diverse skinheadsidéer redan tidigare (eftersom jag är judinna så hade vi en del snack). Dock tror/vet jag att han inte var en tvättäkta nasse utan snarare en vanlig en ung kille som var vilsen och sökte sin identitet, och han förtjänade verkligen inte att dö. Tänker än idag på honom varje gång jag passerar Maria kyrkogård, och blir alltid helt tårögd.

Vi satt på Lilla Maria och Runkan vinglade iväg för att köpa något att käka, och som dom flesta redan vet så kom han inte tillbaka.
Vi som satt där var "vanliga Skinheads" dvs fotboll, fylla, "hejja Sverige och vikingar", oi/punk-musik osv... det var inga hardcore nazister med och vad jag minns och vet så yttrade heller aldrig Runkan några dylika åsikter.
På den tiden så var det mer eller mindre fejd mellan "C**** L****" och hans nazi-anhang och oss andra som han och han gelikar kallade "öl-patrioter", bla så brände han ned barackerna vi hade vid fryshuset (innan vi fick lokalen därinne).

Citat:
Spekuleras vilt nu va... Låt mig komma med några klargörande då.
Börjar med skinsen;
Tobbe ifrån sollentuna aka Klossen lever o mår bra, jobbar inom bygg el dylikt.
Skin-Tobbe bor kvar i Vantör vilket han gjort de senaste åren. Verkar ha lagt ner pudret, cyklar tom till jobbet.
Jude Tobbe D. har jag ingen aning om just nu, sist jag träffa han mådde han fint.

Klossen = sköter sig en lite parentes: herr K var skulle ta en bira efter jobbet för ett tag sedan... vaknade upp i blåställ på 8kvm :-D..
Skin-Tobbe = Tobbe N ? om det är samma så har han tydligen lungcancer, vet ej om det stämmer men har hört det från ett flertal gamla kamrater.
"Skinny aka "Juden" aka Tobbe D***** levde rätt hårt ett tag med allt vad det innebär, detaljer är onödiga.
/ Cheers, Over And Out!
Citera
2006-07-11, 14:56
Medlem
Cosmiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Ja det var sasas brorsa som jag tänkte på, han kallades väll Karate-Zoran.
Men är inte han över 40 år nu ? Är han fortfarande nere vid Sture och bråkar ?
Senast jag hörde om såna bus från honom var väl för 4 - 5 år sen. Han var gammal och halvfet redan då, men det hindrade inte honom för att spöa yngre, "vältränade" dörrvakter.

Hårt att få råspö av en 38 åring om man är 22, jävligt anabol, har 4 kolleger med sig, har metallbatong, tränar som fan varje dag. Ändå var det ungefär lika jämt som Lillen Eklunds match mot Witherspoon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in