Citat:
Ursprungligen postat av UpplysT
Donationen är ju en habrovink han gör för att slippa skatta för rådgivningen , rätt eller fel , det finns många som gör så och på andra sätt för att få mer pengar över och det är inte olagligt? Han är inte ensam i samhället med att jaga genvägar för att få behålla mer pengar själv .......
Jag läste att boken säljs via förlag och jag tar för givet att ev inkomster boken inbringar kommer att skattas ....Folk som har nåt att berätta gör väl det från den erfarenhet dom haft i livet ,John Grisham tex som jobbat inom juridiken i Usa skriver om advokater och liknande men även drama berättelser , den ena levde på rätt sida lagen , den andra inte , båda har nåt att berätta , skrivandet kanske är terapi , vem vet ....Och ni behöver inte säga att det är milsvid skillnad på dom ,men jag vill bara säga att båda har nåt dom vill berätta.....
Kanske tjänar dom pengar på berättandet(Grisham gör det definitvt) , och varför är det fel ?Ni som är emot Niklas behöver inte köpa boken , men jag ser inget fel i att folk som levt som en buse men sen ändrar inrikting på livet vill visa att det går att bli en vanlig människa som försöker hanka sig fram så bra dom kan .....
Ska en sån som Niklas hålla käft , sluta dela med sig av upplevelser , får han jobba och tjäna pengar , ?.....Hans casten och du scanface kan ju tala om vad en sån som Niklas ev ska få göra och inte göra för att tjäna pengar eller vad han ska jobba med , ni har ju så klara åsikter om vad han inte ska få göra verkar det som ......Har man blivit dömd och suttit av straffet så måste man ju kunna få förändra sitt liv ....
Jag tycker fan att det luktar dynga om Hans Casten och Scanface....
Jag har aldrig sagt att han och andra inte är värda ett nytt liv. Läser du med arslet fullständigt eller har du bara stirrat dig blint på hur häftig killen är?
Nej, det är väl klart att han har rätten till att skapa sig ett nytt liv. Det har väl alla? Det är klart att brottslingar också har rätten till att förändra sitt liv. Det är tur att de finns för då får ju såna som dig någonting att se fram emot. Någon liten betonghjälte som får den trista vardagen att skina lite?
Jag har ingenting mot den som är kriminell och väljer att byta bana. Tvärtom tycker jag det bara är starkt gjort, inte bara för de kriminella utan för alla som vill ändra sina liv. Det jag stör mig på är dessa personer som ser sig själva som viktigare än alla andra då de slutat med sina grejer. De är helt plötsligt så viktiga att de ska ha pengar för den skit de gjort. De kan inte bara släppa allt och gå vidare utan måste älta allting för omgivningen på ett sådant sätt som "Kom ÄNDÅ ihåg vem jag är, hur tuff och ball jag har varit". Han är inte ensam om att göra detta, det finns bra många personer av samma sort som gjort samma sak.
Släpp skiten och gå vidare. Vi behöver inga jävla självhyllare som snackar om nya liv men måste påpeka andra konstant om sitt tidigare liv. Bara för att det ska verka lite coolt och farligt. Varför hålla på med det då man ska släppa skiten?
Jag skulle tro att han fortfarande söker bekräftelse än idag och var får man inte det mest från, om inte ungdomen? Det är därför han töntar runt och håller sina små "uppvisningar" i skolorna för att få känna sig lite stor då han har släppt det coola livet bakom sig.
Det skulle ju verkligen ha effekt om det skulle vara en stor snubbe i den kriminella världen som la av och bestämde sig för att hjälpa de unga som hamnat snett på något sätt. Idag sitter ju vilken liten småbrottsling som helst och känner sig speciell då de bryter upp sina gamla liv och ska skriva självbiografier som hyllar de själva och brer på lite. Småskrap som inte tillför någonting. Näe...det skulle ha mer effekt tror jag om de stora snubbarna skulle ta lite besök och sätta skräck i de unga. Men de är väl så pass vuxna att de fattar att bryter man så gör man det helt och fjantar inte omkring i skolorna för småglinen och leker tuff.