• 1
  • 2
2022-08-12, 23:33
Medlem
Fuhrer1488s avatar
Tja flashbackare.

Som rubriken lyder har jag ett sånt jävla besvär med just sveda och irritation i urinrör+ollonet.

Det svider konstant, jag kissar mer än vad jag brukar göra. Jag har kollat mig för ALLA könssjukdomar 5 gånger under senaste 2 månaderna även tagit prostatablodprov och kollat prostatan. Allt visar negativt, dvs allting ser bra ut.

Vårdcentralen gör verkligen ingenting åt detta, och jag håller på bli tokig. Haft dessa besvär senaste två månaderna och det blir bara värre och värre. Är det någon annan där ute som varit med om samma och har svar på detta?

Det gör ont vid urinering, det gör ont att ejakulera, det gör ont utan att jag ens rör lilleman. Dvs har smärta och sveda 24/7 i ollon/urinrör. Nej har inga utslag heller. Utan kuken ser väldigt bra ut utvändes.

Mvh en orolig man
Citera
2022-08-12, 23:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Du bör klaga. Det är väl det som gäller tyvärr. Det är inte normalt det du känner. Fan klaga så det finns ingen klagan mer att kunna höras åt vården. Något felar. Det ska inte svida helt enkelt. Sagt och enkelt och gjort men så är det ju tyvärr. Du måste klaga, begära en annan läkare osv. För det ska FAN inte göra ont!

De flesta som du kommer i kontakt med först inom vården är ju typ novis. A-läkare. Klaga och klaga och klaga lite mera så får du kanske bättre.
Citera
2022-08-12, 23:39
Medlem
Skulle du kunna försöka beskriva vad det är för typ av smärta?
Citera
2022-08-12, 23:42
Medlem
Fuhrer1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaGosT
Skulle du kunna försöka beskriva vad det är för typ av smärta?

Jag måste säga att känslan är som brinnandes, tänk ett brännsår som du kommer åt hela tiden. Jag var stensäker på att jag hade fått klamydia/gonorre men det har ju visat negativt senaste 5 gångerna..
Det är som sagt en svidande huggande känsla i urinröret. Sen känns det som en "hjälm" Eller vad man ska säga som brinner över hela ollonet. Så jävla skumt. Rädd att det ska vara något farligt.
Citera
2022-08-12, 23:43
Medlem
ibutus avatar
Minns en polare som fick skavsår invärtes i lemmen efter att ha juckat för mycket på roskildefestivalen. Be om en kikhålsoperation
Citera
2022-08-12, 23:44
Medlem
Fuhrer1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du bör klaga. Det är väl det som gäller tyvärr. Det är inte normalt det du känner. Fan klaga så det finns ingen klagan mer att kunna höras åt vården. Något felar. Det ska inte svida helt enkelt. Sagt och enkelt och gjort men så är det ju tyvärr. Du måste klaga, begära en annan läkare osv. För det ska FAN inte göra ont!

De flesta som du kommer i kontakt med först inom vården är ju typ novis. A-läkare. Klaga och klaga och klaga lite mera så får du kanske bättre.

Jag har klagat till vårdcentralen och fått 4 olika läkare... Har även varit på en mindre akutsjukhus i närheten vilket inte heller hjälpt särskilt mycket. Ena läkaren på VC sa att det var uretrit, men inte fan håller det sig i 2 månader? Jag frågade han vad jag ska göra om det inte släpper sig, han bad mig ta livet av mig isåfall haha.. Blir akuten i stockholm i helgen och inte lämna förens de hjälper mig.

Fått naproxen utskrivet, men det hjälper nada.
Citera
2022-08-12, 23:45
Medlem
LustigaKurres avatar
de flkesta landsting kan kolla med hemtest från 117, tycker du det ör penibelt köp doxyxcile online, de gjoirde jag
Citera
2022-08-12, 23:46
Medlem
Fuhrer1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Minns en polare som fick skavsår invärtes i lemmen efter att ha juckat för mycket på roskildefestivalen. Be om en kikhålsoperation

Dvs en kamera upp i urinröret?
Citera
2022-08-12, 23:47
Medlem
Kan du ha något så enkelt som en svampinfektion eller urinvägsinfektion 🤔
Är undersköterska
Citera
2022-08-12, 23:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuhrer1488
Jag har klagat till vårdcentralen och fått 4 olika läkare... Har även varit på en mindre akutsjukhus i närheten vilket inte heller hjälpt särskilt mycket. Ena läkaren på VC sa att det var uretrit, men inte fan håller det sig i 2 månader? Jag frågade han vad jag ska göra om det inte släpper sig, han bad mig ta livet av mig isåfall haha.. Blir akuten i stockholm i helgen och inte lämna förens de hjälper mig.

Fått naproxen utskrivet, men det hjälper nada.

Nu fick du nog mig tro du trollar. Om en läkare faktiskt sagt det åt dig. Du borde stämma och få miljoner i skadestånd. Ingen läkare skulle någonsin säga det (i en perfekt värld). Om de gör det åker de dit som bara den.
Citera
2022-08-12, 23:49
Medlem
Fuhrer1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Kan du ha något så enkelt som en svampinfektion eller urinvägsinfektion 🤔
Är undersköterska

Har lämnat 5 eller 6 uvi prov, det visar inga bakterier. Har kollat "akutproverna" När jag varit på akuten allting ser bra ut, pcr proven ser bra ut. Även prostatan känns som den ska enligt läkarna. Har liksom testat mig för exakt allt.

Tjejen fick samma typ av besvär som mig efter vi låg, som en UVI fast med skithög crp osv. Fick antibiotika. Medans mina prover ser helt perfekta ut? Dunkar huvudet i tegelväggen snart.
Citera
2022-08-12, 23:50
Medlem
RamsjoKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuhrer1488
Tja flashbackare.

Som rubriken lyder har jag ett sånt jävla besvär med just sveda och irritation i urinrör+ollonet.

Det svider konstant, jag kissar mer än vad jag brukar göra. Jag har kollat mig för ALLA könssjukdomar 5 gånger under senaste 2 månaderna även tagit prostatablodprov och kollat prostatan. Allt visar negativt, dvs allting ser bra ut.

Vårdcentralen gör verkligen ingenting åt detta, och jag håller på bli tokig. Haft dessa besvär senaste två månaderna och det blir bara värre och värre. Är det någon annan där ute som varit med om samma och har svar på detta?

Det gör ont vid urinering, det gör ont att ejakulera, det gör ont utan att jag ens rör lilleman. Dvs har smärta och sveda 24/7 i ollon/urinrör. Nej har inga utslag heller. Utan kuken ser väldigt bra ut utvändes.

Mvh en orolig man
Jag hade liknande som du beskriver för något år sedan, uppsökte vård flera gånger utan att dom hittade något eller gav mig någon hjälp. Det gick över av sig självt efter ca 2-3 månader, hoppas det löser sig för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in