• 1
  • 2
2022-08-12, 23:03
Medlem
Hur r dessa om man jmfr?

Jag upplever Voxra som vldigt stark - fr en inre stress och massa ngest.
Min lkare menar p att Voxra r typ som adhd-medicin. S fr man typ ngest av Voxra och blir stissig av den s r cs inget alternativ menar han p.

Ngon med erfarenhet av dessa tv och vill bertta om sina erfarenheter?

Jag vet att alla reagerar olika men vill nd hra andras erfarenheter.
Citera
2022-08-12, 23:19
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Hur r dessa om man jmfr?

Jag upplever Voxra som vldigt stark - fr en inre stress och massa ngest.
Min lkare menar p att Voxra r typ som adhd-medicin. S fr man typ ngest av Voxra och blir stissig av den s r cs inget alternativ menar han p.

Ngon med erfarenhet av dessa tv och vill bertta om sina erfarenheter?

Jag vet att alla reagerar olika men vill nd hra andras erfarenheter.

Vad tycker du om denna artikeln?

https://lakartidningen.se/klinik-och...fekt-vid-adhd/
Citera
2022-08-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Vad tycker du om denna artikeln?

https://lakartidningen.se/klinik-och...fekt-vid-adhd/
Helt orelevant info.
Jag efterfrgade skillnaden mellan Voxra och Elvanse.
Om ngon hade erfarenhet
Citera
2022-08-13, 09:06
Medlem
Frst mste du trappa upp voxran s det inte r insttningssymtom du fr ngest av. Nr jag hade gjort det knde jag mig varken gladare eller mer koncentrerad.

Av elvanse fick jag hg puls och ganska mycket ngest. Jag fick mer ngest av lga doser n av de hgre.
Citera
2022-08-13, 09:10
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Frst mste du trappa upp voxran s det inte r insttningssymtom du fr ngest av. Nr jag hade gjort det knde jag mig varken gladare eller mer koncentrerad.

Av elvanse fick jag hg puls och ganska mycket ngest. Jag fick mer ngest av lga doser n av de hgre.

S vad tar du fr nt?
Citera
2022-08-13, 09:13
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Helt orelevant info.
Jag efterfrgade skillnaden mellan Voxra och Elvanse.
Om ngon hade erfarenhet

Vad skillnaden? Det r helt olika preparat som anvnds fr helt olika saker.

Och ja jag har anvnt mig av bda tv.

Voxra r inte i nrheten av elvanse, de gr att cigaretter smakar skit som rkare, och ger inget direkt positivt.
Allt str i lnken dr ocks, och lkare borde sluta prata om att voxra r ADHD-medicin fr de finns inget underlag eller ens tilltet att behandla adhd/add med voxra.
Citera
2022-08-13, 09:13
Medlem
Jag fick mindre problem av Ritalin och Attentin.
Citera
2022-08-13, 09:21
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Du verkar ha testat Voxra? Jag kan inte ge TS ngot svar men kanske frga dej om Voxra?
ter Sertralin som hjlpt mig mttligt mot depression och en hel del med ngest. Nu har jag ftt Voxra som ett komplement till Setralin fr att jag ska f bttre lust och ork att starta mina dagar.
En av biverkningarna r just ngest och det gr mig lite orolig fr den vill jag fan inte ha tillbaks. Om man knner av kad ngest s r det ngot som frsvinner menar du?
Jag kkade 150mg i 4 veckor och knde inget alls av varken effekt eller biverkningar och har kkat 300mg i ngra dagar nu o jag tyckte att jag blev full av oro igr kvll helt utan koppling till mina ngest tankar, det bara kom..
Tog en nve atarax och gick o la mig och nu r allt som vanligt.
Citera
2022-08-13, 10:03
Medlem
Citat:
Jag fick mindre problem av Ritalin och Attentin.
Knde du av nn ngest/stissighet eller liknande av dom?
Citera
2022-08-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Du verkar ha testat Voxra? Jag kan inte ge TS ngot svar men kanske frga dej om Voxra?
ter Sertralin som hjlpt mig mttligt mot depression och en hel del med ngest. Nu har jag ftt Voxra som ett komplement till Setralin fr att jag ska f bttre lust och ork att starta mina dagar.
En av biverkningarna r just ngest och det gr mig lite orolig fr den vill jag fan inte ha tillbaks. Om man knner av kad ngest s r det ngot som frsvinner menar du?
Jag kkade 150mg i 4 veckor och knde inget alls av varken effekt eller biverkningar och har kkat 300mg i ngra dagar nu o jag tyckte att jag blev full av oro igr kvll helt utan koppling till mina ngest tankar, det bara kom..
Tog en nve atarax och gick o la mig och nu r allt som vanligt.

Eftersom mediciner fungerar olika fr olika personer s kan jag inte sga hur det blir fr dig. Hade du ngest nr du kom upp i dos 150mg? Om inte s finns det vl ingen anledning att du ska ha det nr du gtt in dig p 300. Har du ngest ven utan medicin, s det inte har med medicinen att gra?
Citera
2022-08-14, 10:08
Medlem
Citat:
Knde du av nn ngest/stissighet eller liknande av dom?

Nej.
Citera
2022-08-14, 11:44
Medlem
Bda tv ger en ganska skn knsla snabbt men Voxra r jobbig att stta in och har fler biverkningar. Jag r inget fan av droger verhuvudtaget men man mr frjvla bra p Elvanse allts. Ihop med koffein, herregud vilket fokus och lugn jag fick. Hade jag valt ngot att ta livet ut skulle det vara att ta det i perioder. Toleransen kommer vldigt vldigt snabbt.
Jag frstr varfr s mnga fastnar i amfetaminmissbruk och beroenden. Det r en snabb och enkel flykt frn verkligheten srskilt om man lider av kronisk trtthet och depression.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in