2022-08-12, 21:22
Medlem
Biggedys avatar
Såg precis ett klipp från Youtube och VICE:
https://youtu.be/mXY2F9sShFk

Handlar sammanfattningsvis om hur albanerna har tagit över stora delar av kokainhandeln i Europa genom att ha tagit sig till Sydamerika och kapat alla mellanhänder.

Hur ser det egentligen ut med albanska klaner i Sverige och hur uppstyrt är det?

Självklart har man hört talas om Valdet Kupa och Kupa-familjen i Malmö som var på den ena sidan i konflikten mellan K-falangen och M-falangen.

I Göteborg har vi Kastrati-familjen som uppmärksammades kanske främst i mordet I Gamlestaden på Blerim som utfördes av de tidigare vännerna i Södra Biskopsgården.

Innan det så har vi såklart Naserligan eller Albanligan i Göteborg som tidigt 2000-tal hade konflikter med OG.

Hur ser det ut egentligen, håller dessa allt inom sina familjer och klaner? Jag har inte sett några albaner uppmärksammas i de krypterade chattar som avslöjats senaste åren.

Dom verkar vilja hålla låg profil och inte drabbas av konflikter med andra grupperingar.
Citera
2022-08-12, 23:56
Medlem
Jag vet att albaner definitivt har etablerat sig olika städer i ganska stora grader. Då flyktingvågen kom för några år sedan blev det t.o.m. konflikter mellan syrierna och albanerna som delvis var ganska våldsamma.
Citera
2022-08-13, 11:46
Medlem
tigerpus avatar
Vet att mycket av skitgräset i Stockholm kommit från Albanerna, dom släpper det så billigt att vissa känner sig tvungna att köpa, så var det för min närmaste kran iaf. Fuck that shit säger jag, åker hellre kommunalt en timme för bra röka
Senast redigerad av tigerpu 2022-08-13 kl. 12:26.
Citera
2022-08-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Såg precis ett klipp från Youtube och VICE:
https://youtu.be/mXY2F9sShFk

Handlar sammanfattningsvis om hur albanerna har tagit över stora delar av kokainhandeln i Europa genom att ha tagit sig till Sydamerika och kapat alla mellanhänder.

Hur ser det egentligen ut med albanska klaner i Sverige och hur uppstyrt är det?

Självklart har man hört talas om Valdet Kupa och Kupa-familjen i Malmö som var på den ena sidan i konflikten mellan K-falangen och M-falangen.

I Göteborg har vi Kastrati-familjen som uppmärksammades kanske främst i mordet I Gamlestaden på Blerim som utfördes av de tidigare vännerna i Södra Biskopsgården.

Innan det så har vi såklart Naserligan eller Albanligan i Göteborg som tidigt 2000-tal hade konflikter med OG.

Hur ser det ut egentligen, håller dessa allt inom sina familjer och klaner? Jag har inte sett några albaner uppmärksammas i de krypterade chattar som avslöjats senaste åren.

Dom verkar vilja hålla låg profil och inte drabbas av konflikter med andra grupperingar.
Albanerna, eller ska kanske säga vissa Klaner, är aktiva i skåne och halland, dom jobbar under radarn, vet några familjer, några av dom är aktiva i bl.a knarksmuggling, kastrati familjen är töntar, dom andra albanerna vägrar hjälpa dom Kupa familjen är tydligen tillbaka i malmö, och finns som sagt andra klaner som är aktiva, men dom vill ej synas
Senast redigerad av SwedishCRACKHEAD 2022-08-13 kl. 19:47.
Citera
2022-08-14, 01:25
Medlem
Landskrona/Helsingborg har ju en del familjer, vet inte riktigt hur tunga dom är.
Tänker Bordoniqi, Hasanaj och Qupeva bland annat.
Citera
2022-08-14, 03:33
Medlem
Lundbondens avatar
Accepterar de serber i sin organisation?
Citera
2022-08-14, 12:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Flamur Beqiri är väl ett bra exempel på högt uppsatt narkotikasmugglare King pin verksam i Sverige, som jobbat med hans landsmän i Albanien.
Flamur föddes i Albanien.

Hans frus (änka) familj sägs vara kriminella på hög hög nivå och oerhört rika.

https://www.thesun.co.uk/news/107963...-misse-beqiri/
https://www.dailymail.co.uk/news/art...anted-men.html
Citera
2023-02-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
serberna kan inte vara in i Albansk mafija,,,, vi accepterar inte såna serbiska slaviska spioner. 🇦🇱🇦🇱🇦🇱🇦🇱
Citera
2023-02-23, 19:14
Medlem
Var inte han som låg bakom stashen som beslagtogs i Gbg (140kg-nånting) alban?
Där en väktare greps som var den som levererade?
Citera
2023-03-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Citat:
Ursprungligen postat av Albano-Skopje
serberna kan inte vara in i Albansk mafija,,,, vi accepterar inte såna serbiska slaviska spioner. 🇦🇱🇦🇱🇦🇱🇦🇱
Serber vill inte vara med där.
Citera
2023-03-03, 18:43
Medlem
Jag tror inte det finns nån albansk maffia i Sverige.
Citera
2024-12-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaGosT
Jag vet att albaner definitivt har etablerat sig olika städer i ganska stora grader. Då flyktingvågen kom för några år sedan blev det t.o.m. konflikter mellan syrierna och albanerna som delvis var ganska våldsamma.
Kan du hå in lite mer på "etablerat sig" några speciella branscher etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in