2022-08-12, 19:41
Medlem
Lmnade ett positivt pissprov fr ngon mnad sedan och blev precis inkallad till ett bedmningssamtal med verlkare p psykiatri. Jag var helt sker p att han skulle anmla mig till transportstyrelsen och skicka mig till beroendemotagning efter alla stories man har lst p Flashback om folk som blir helt fucked nr de erknner missbruk till psykiatrin.

Istllet kommer jag in, han frgar lite ltt "Hur gr livet?" jag frklarar situationen och han tar upp mitt missbruk och jag frklarar hur det ligger till och att jag inte brukat p ett par mnader. Han frgar om missbruk i ungdomen och jag frklarar att jag testat det mesta, han sa sen "S vilken medicin vill du ha?". Jag frgar lite om de olika medicinerna och han frklarar att Elvanse haft bst effekt fr mnga av hans patienter och ifall jag lmnar ett negativt prov efter mtet s pbrjar vi behandling.

Jag gr och pissar och allt blir negativt, tack och lov. Han kommer sedan in och sger att k till utredning r ver ett r lngt men att han har rtt att stta en diagnos sjlv och har redan frt in det i journalen. Jag fr fylla ut en sjlvskattningsblankett med de olika symtomen och mtet avslutas med att han etablerar en permanent vrdkontakt och att jag fr komma in p en full hlsokontroll om ett par veckor.

Vad fan hnde precis?
Citera
2022-08-12, 19:56
Medlem
Gridiots avatar
Ja tekniskt stt kan din lkare eller vilken som helst bara knappa in diagnoskoden F90. 0. Och det kan rcka rtt lngt. Du kan f medicin ocks andra typer av kontakter p samma mottagning.

Men egentligen r det fel av din lkare d du inte genomgtt en ordentlig bedmning. Avsaknad av bedmning samt dess resultat skulle det kunna bli krngligt men andra mottagningar som kan vilja titta p utredningen innan de tar emot fr specifikt ADHD. Beror p hur noga de r.

Visserligen en annan diagnos men detta frekommer ven fr diagnosen autism. Knner till flera fall personer utan utredning nekats habiliteringsinsatser nr utredning inte funnits utan endast lkare knappat in diagnoskoden.

Kan frst lockelsen hos en psykiatriker som tycker att de ha mycket erfarenhet och kanske vill bespara dig att vnta p lng ktid och tror att du kan bli hjlpt bara du fr medicin. Kanske blir rtt, kanske blir fel. Men gr som Ken Ring sa TARE LUNGT
Citera
2022-08-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Ja tekniskt stt kan din lkare eller vilken som helst bara knappa in diagnoskoden F90. 0. Och det kan rcka rtt lngt. Du kan f medicin ocks andra typer av kontakter p samma mottagning.

Men egentligen r det fel av din lkare d du inte genomgtt en ordentlig bedmning. Avsaknad av bedmning samt dess resultat skulle det kunna bli krngligt men andra mottagningar som kan vilja titta p utredningen innan de tar emot fr specifikt ADHD. Beror p hur noga de r.

Visserligen en annan diagnos men detta frekommer ven fr diagnosen autism. Knner till flera fall personer utan utredning nekats habiliteringsinsatser nr utredning inte funnits utan endast lkare knappat in diagnoskoden.

Kan frst lockelsen hos en psykiatriker som tycker att de ha mycket erfarenhet och kanske vill bespara dig att vnta p lng ktid och tror att du kan bli hjlpt bara du fr medicin. Kanske blir rtt, kanske blir fel. Men gr som Ken Ring sa TARE LUNGT

Visdomens ord. Jag tar det lugnt tack broshan
Citera
2022-08-27, 10:05
Medlem
Nu brjar min hlsokontroll nrma sig och det r tydligen ett kardiologisk utredning jag skall gra. Antar att det blir EKG och snt. Ngon som har erfarenhet av det som kan bertta?
Citera
2022-09-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammajapp69

Vad fan hnde precis?

Du blev utvald som livslngt (om n att livet blir frkortat av medicinerna) experimentobjekt i statens laboratorier som samlar in data till vra Nationella Kvalitetsregister.

Gratulerar!

Hrligt nd att vi ser sdan spridning av medicinerna som provades ut p soldater under WWII fr att snka empatin och gra dem mer bengna att lyda order.

Efter ett par r fr mnga kroniskt hjt blodtryck av amfetaminer, drfr de kollar hjrtat nu. S att de kan berkna hur lnge du hller som kund samt om det finns mjligheter till merfrsljning.
Citera
2022-09-06, 12:14
Avstngd
troyanhorsefinders avatar
Psykiatriska patienter, svenskar med diagnos/diagnoser som kan utgra en del av sveriges bottenklass (ekonomiskt). I deras strvan att n bttre hlsa och ekonomi stter de nog ofta p att psykiatrin attackerar dem med skadliga psykiatriska medel som de vill att man ska intra eller s sprutar de p psykiatrin in det med sprutor. Om man sger att man inte vill ha psykiatrisk medicin s kan man f sprut-behandling som ven svenska polisen hjlper till med. Om man ljuger att man tar sina tabletter d kan man nog leva mer hlsosamt i teorin.

Svenska psykiatrin i dagslget r skadeverkande mot svenska folkets hlsa och ekonomi! Det r bland annat orttvisa och lgner som satts i system i psykiatrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in