2022-08-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gistgucker
Vet man om mgm tillhör fredens?
Det är väl ganska uppenbart att det är fråga om en av allahs finest. Vem annars?
Citera
2022-08-12, 19:41
Medlem
Salman Rushdie var ingen fredsfågel. Han var för kriget i Irak där 100 000-tals irakiska barn dog av svält pga av de ekobomisks sanktionerna. Om han nu tyckte illa om Islam så kunde han väl ha kritiserat USA som sålt vapen till gulf-länderna och Saudia Arabien som ägnat sig åt terrorism.
Citera
2022-08-12, 19:41
Medlem
En författare som få läst är attackerad. Ni som läst, har ni en egen recension? Jag är för honom men aldrig läst.
Hans historik är väl lik Wilks. Alla har en åsikt om personen men få har någon relation till hans konst.
Jag är för Wilks också, bör nämnas.
Citera
2022-08-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Tveksamt. Muslimerna har egna gäng på kåken.
Är det så många muslimer i amerikanska fängelser ?
Citera
2022-08-12, 19:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
En författare som få läst är attackerad. Ni som läst, har ni en egen recension? Jag är för honom men aldrig läst.
Hans historik är väl lik Wilks. Alla har en åsikt om personen men få har någon relation till hans konst.
Jag är för Wilks också, bör nämnas.

Skillnaden är väl att Rushdie var berömd innan Satanverserna. Ett ältat namn åtminstone inom det litterära världen. Därav också att det blev så stort. Vilka var mer en okänd konstnär som ingen även inom konstvärlden visste om innan rondelhunden.
Citera
2022-08-12, 19:46
Medlem
[quote=heggenes|81229989]Det fetade är faktiskt tok-lustigt!! Tror du alltså inte att personen som attackerade Rushdie var en sjuk människa också?

Nej Kristna världen (eller menar du värden?) är inte under hot. Inte ett enda dugg, inte ett smack. Du får gå i kyrkan precis lika mycket som du vill, dina barn kan döpas och konfirmeras, du får fira jul och påsk precis lika mycket som du någonsin har gjort. Detta är den absoluta, >95% majoritetskulturen i Sverige alla kategorier. Du är inte hotad på ett enda litet sätt.

Jag säger som en gammal slogan "sköt dig själv och skit i andra" [/QUOTE

Nej, han var en muslim.
Citera
2022-08-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Är det så många muslimer i amerikanska fängelser ?
Han blandar ihop muslimer med svarta
Citera
2022-08-12, 19:47
Medlem
Kh4ns avatar
"Förvånansvärt" att muslimer och svenska och andra västerländska dhimmis antingen direkt försvarar detta dåd eller försöker förminska det.
I väntan på nästa slakt av muslimer...
Citera
2022-08-12, 19:48
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Salman Rushdie var ingen fredsfågel. Han var för kriget i Irak där 100 000-tals irakiska barn dog av svält pga av de ekobomisks sanktionerna. Om han nu tyckte illa om Islam så kunde han väl ha kritiserat USA som sålt vapen till gulf-länderna och Saudia Arabien som ägnat sig åt terrorism.

Det är väl just det som är poängen med yttrandefrihet, att till exempel du inte ska bestämma vad han ska tycka. Men det är en kamp att försöka förklara grundläggande demokratiska värderingar för en muslim/vänsterdåre.
Citera
2022-08-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det fetade är faktiskt tok-lustigt!! Tror du alltså inte att personen som attackerade Rushdie var en sjuk människa också?

Nej Kristna världen (eller menar du värden?) är inte under hot. Inte ett enda dugg, inte ett smack. Du får gå i kyrkan precis lika mycket som du vill, dina barn kan döpas och konfirmeras, du får fira jul och påsk precis lika mycket som du någonsin har gjort. Detta är den absoluta, >95% majoritetskulturen i Sverige alla kategorier. Du är inte hotad på ett enda litet sätt.

Jag säger som en gammal slogan "sköt dig själv och skit i andra"

Och nej, han var ändads övertygad att Mohammed är
Den största 🤦‍♂️
Citera
2022-08-12, 19:50
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Han blandar ihop muslimer med svarta
Finns ju en del svarta mussar i USA, om de är många vet jag dock inte.
Citera
2022-08-12, 19:50
Medlem
heggeness avatar
[quote=Yankee.|81230167]
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det fetade är faktiskt tok-lustigt!! Tror du alltså inte att personen som attackerade Rushdie var en sjuk människa också?

Jag säger som en gammal slogan "sköt dig själv och skit i andra" [/QUOTE

Nej, han var en muslim.

Så du tycker att det är så här:
- Breivik dödar folk med argumentet att kristendomen är under hot. Brevik är en galning.
- Person X dödar folk med argumentet att islam är under hot. Person X är en muslim.

Förstår du hur sjuk du är? Det finns bra avhoppsprogram du kan söka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in