2022-08-12, 19:28
Medlem
fernebos avatar
Den dumma jävla muslimen verkar inte ha haft allah med sig. Rushdie lär av allt att döma klara sig även om skadan var livshotande.

Fördelen med en knivskada i hals eller nacke är att så länge man hinner stoppa blodflödet så är prognosen långt bättre än för bukskador:

Citat:
Hochul commented further on Rushdie’s stabbing, confirming that the author is alive and receiving treatment at a local hospital.

“He’s getting the care he needs,” said Hochul, who also praised a state trooper at the event for saving Rushdie’s life.

The governor also confirmed that the event moderator was also attacked, with the New York state police previously saying that the interviewer sustained a minor head injury.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2022/aug/12/salman-rushdie-attack-stabbed-onstage-new-york-latest-updates#top-of-blog
Citera
2022-08-12, 19:28
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är boken bra för att muslimer är vidriga?

Hur ska jag veta om den är bra eller ej, jag har ju inte läst den. Men den är en klassiker och har något som gör att mussarna går bananer, så den ska bli intressant.
Citera
2022-08-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Jag börjar inse det… Vilket svin

Du börjar inse det NU?

Godmorgon stolpskott

Gud välsigne Salman Rushdie. Har lyssnat mycket på honom sista tiden. Han vet allt om Islam.
Senast redigerad av HeilSeiGegrust 2022-08-12 kl. 19:31.
Citera
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Hur ska jag veta om den är bra eller ej, jag har ju inte läst den. Men den är en klassiker och har något som gör att mussarna går bananer, så den ska bli intressant.

Att någonting provocerar muslimer säger inte mycket, då muslimer är så lättkränkta.

Men det är inget viktigt. Vi kan släppa det. Jag ville bara skriva lite mer sanna grejer om muslimer.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Undrar hur många som egentligen vet vad romanen Satansverserna handlar om?

”Romanen är ett verk inom magisk realism som utspelar sig på flera berättarnivåer. Huvudpersoner är två indiska muslimer som är bosatta i England, Gibrel och Saladin. De möts på ett flygplan på väg från Bombay till London som kapas av terrorister. Av misstag detonerar terroristerna en sprängladdning över engelska kanalen som spränger planet. Som de enda överlevande faller Gibrel och Saladin mot havet. Gibrel förvandlas till ärkeängeln Gabriel och har en serie drömmar, bland annat en alternativ historia om hur islam grundades. Saladin förvandlas till djävulen. De tar sig i land i England och upplever en rad verkliga och drömlika händelser.”
Citera
2022-08-12, 19:30
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
puckad eller?
Det finns ju en Fatwa på honom,

Ja verkligen! Naturligtvis handlar det om terrorism när en av världens mest hotade personer knivhuggs och det finns en Fatwa utfärdad. Hur många är det som har mördats i kretsen kring Rushdie till följd av denna Fatwa?
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita

Den skulle nog framstå som ett sömnpiller om man orkade läsa den. Brottet som han har begått är att han skrev om Muhammed som en fiktiv person och därmed smädade koranen som är den absoluta sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Liknelsen här är att Paludan är den som tränger sig före i kön (onödigt, men inte straffbart) och muslimen som attackerar Paludan är glassbarnets pappa (blir uppretad, begår en brottslig handling).
"Det var han som började" hörs ofta i sandlådan. För de som ser allt som en oförrätt eller förolämpning går nästan vilken handling som helst att rationalisera som försvarbar.
Citera
2022-08-12, 19:31
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Skiter i vad en efterbliven sjuk människa som Breivik påstår. Men däremot undrar jag, anser du inte att kristna världen är under hot? Tänk Pride, där barn dansar med vuxna nakna män. Tänk idrottare som tävlar med tjejer fast dom är män. Tänk alla muslimska dåd. Tänk alla vuxna män som gått i skola med våra barn! Är det det inte ansett som ett hot?

Det fetade är faktiskt tok-lustigt!! Tror du alltså inte att personen som attackerade Rushdie var en sjuk människa också?

Nej Kristna världen (eller menar du värden?) är inte under hot. Inte ett enda dugg, inte ett smack. Du får gå i kyrkan precis lika mycket som du vill, dina barn kan döpas och konfirmeras, du får fira jul och påsk precis lika mycket som du någonsin har gjort. Detta är den absoluta, >95% majoritetskulturen i Sverige alla kategorier. Du är inte hotad på ett enda litet sätt.

Jag säger som en gammal slogan "sköt dig själv och skit i andra"
Citera
2022-08-12, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
MGM ser inte direkt biffig ut. Nu kan han se fram emot att sitta resten av livet i ett federalt fängelse, där han ständigt och jämt kommer att tappa tvålen i duschen. Och Allah kommer aldrig förlåta honom får att vara den "mottagande".
Tveksamt. Muslimerna har egna gäng på kåken.
Citera
2022-08-12, 19:35
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
MGM ser inte direkt biffig ut. Nu kan han se fram emot att sitta resten av livet i ett federalt fängelse, där han ständigt och jämt kommer att tappa tvålen i duschen. Och Allah kommer aldrig förlåta honom får att vara den "mottagande".
Ja, det kommer alltså "bevisas" att han är bög, och då blir det inte ens några oskulder i helvetet sen.. Den gudfruktiga lille bögen är nog nöjd med sin dag trots allt..
Citera
2022-08-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
Yes jag är 100 på att han dog och hoppas han fick enorm smärta också 👌🏽

Motivera. Är du rädd för böcker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto