2022-08-12, 23:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Nån kanske postat redan, finns bild på expressen nu, gärningsmannen leds bort, ser ut att vara en mellanösternkille i +25 årsåldern bärandes typ ortenoutfit..svarta gympabraller med vita sidostripes

"Det där ser ut som en opålitlig blatte." Hade man tillåtit screening baserat på enkla fördomar skulle dådet inte ha skett.

Jag säger det jag sagt många gånger: Fördomar kan rädda liv. Det är därför vi har dem.
Citera
2022-08-12, 23:28
Bannlyst
MGM är libanesisk arab varför han hade passerkort till https://www.chq.org/ vet jag ej?? kan han jobbat där??
Citera
2022-08-12, 23:30
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Hmm om hans förnamn är Hadi. Hittar bara turkisk betydelse av ordet inte arabisk.
Hadi

Hadi or Hady (Arabic: هادي) is an Arabic/Persian/Turkish/Urdu masculine given name.

Hadi comes from the Arabic triconsonantal root of ه د ي‎. It is a name derived from the word Hidayah (Arabic: هداية, romanized: Hidāyah).

Al-Hadi is one of the 99 Names of God in Islam meaning The Guider
https://en.wikipedia.org/wiki/Hadi

Namnet förefaller förekomma som förnamn i Iran, Irak, Syrien, Turkiet, o.s.v.

Matar är ett muslimskt efternamn som förekommer i Irak, Syrien, Libanon, Egypten, Palestina, o.s.v.

https://forebears.io/surnames/matar
Citera
2022-08-12, 23:37
Medlem
Smutzs avatar
Usch vilken trist nyhet. Hoppas gubben repar sig och ger de släthjärnade islamisterna fingret ännu en gång.

Stöd gubben genom att köpa och läsa midnight’s children, den är skitbra.
Citera
2022-08-12, 23:39
Bannlyst
bilder pa mgm bla en selfie https://twitter.com/lesliemack/status/1558206223195029505
Citera
2022-08-12, 23:43
Medlem
welcometorealitys avatar
I Helsingborg så bor det också en med samma namn som GM i detta fall.
Citera
2022-08-12, 23:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
"man använde" skriver du, men detta kan ju mycket väl ha varit ett vansinnesdåd som utfördes i stunden, kanske uttänkt bara timmar innan. Inte alla i New York har skjutvapen, tack och lov.

Det behöver inte vara planerat som Breiviks "kristna" dåd som han hade planerat i veckor/månader.

Märkligt att så fort en Islamist begår terror så måste någon ta upp Brevik.

1. Brevik var en ensam galning med vanföreställningar. O få om ingen försvarar hans massmord på socialdemokratiska barn o ungdomar.

2. Breviks agenda o motiv var så vitt jag vet politisk og ikke religiöst.

3. Ingen ”ledare” hade lagt ut en dödsdom på barnen o ungdomarna på utöya

O nu åter fokus på problemet.

Salman skrev en roman.
En skäggtomte i Iran ogillade boken o ansåg den hedisk o utlyste en dödsdom på författaren.

Prästerskapet i Iran har alltså uppviglat o beställt ett mord på en brittisk indisk kulturarbetare.
Ett hot mot Rushdie som efter 30 år fortfarande nu visar sig vara påtaglig.

Författaren har (likt den svenska konstnären Vilks) levt med ett faktiskt dödshot sedan 1989.

Terror ideologin Islam har detta förfarande som sitt signum.
Att kritisera terrorideologin är förenat med fara för hälsa o liv.
Att påpeka detta är enligt terrorsekten Islamofobi o bör enligt dem bli straffbart enligt lag.

Islam o Islamism har fått ett fast fotfäste i Sverige. Faran o insatserna har höjts med att de även går in i partipolitiken.

Kulturvänstern tittar åt andra hållet. O tycker att man inte ska provocera islam. O väljer istället att utmåla allt höger om Liberalerna som extremhöger Nazister.
Det tycks svårt att tänka tanken att: muslimer måste lära sig att i ett öppet västerländkt samhälle sä får man inte utöva väld o hot bara för att man känner sig kränkt.

Den svenska HBTQ rörelsen vet att de alla står på imanernas dödslistor. Men de väljer att förneka det o har sina pride parader i de helvita trygga stadsdelarna.

Det är dags att terrorstämpla islam.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Du verkar lite förvirrad. Jag känner många muslimer och inga av dem skulle "begå våldsbrott i religionens namn". Det är lika avlägset som att jag skulle göra det, dvs totalt noll.

Hur många muslimska vänner har du?
Och hur många muslimer känner dessa muslimer i sin tur som nog skulle begå våldsbrott om deras profet skändas?
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
33 år gammal är belöningen, till slut kom den ikapp?
Hur länge överlevde Lars Vilks (Utan sk.fatwa)? Boken Satans verser var modig och tidig. Nu ser vi att det inta var något internt, i Mellanöstern, utan också något som påverkar oss alla.
Citera
2022-08-12, 23:47
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Usch vilken trist nyhet. Hoppas gubben repar sig och ger de släthjärnade islamisterna fingret ännu en gång.

Stöd gubben genom att köpa och läsa midnight’s children, den är skitbra.

Satansverserna som fick mullorna i Iran att utförda döds -fatwan ( obegripligt varför, såvida man inte är en paranoid islamist såklart) är väldigt bra den också.
Dock är Salman Rushdies litterära berättarstil - mest i en litteraturgenre som kallas för "magisk realism" lite speciell och passar inte alla.
Citera
2022-08-12, 23:47
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Du verkar lite förvirrad. Jag känner många muslimer och inga av dem skulle "begå våldsbrott i religionens namn". Det är lika avlägset som att jag skulle göra det, dvs totalt noll.

Hur många muslimska vänner har du?

Hur vet du det? För de troende är islam störst. Kritiserar någon ska de straffas
Citera
2022-08-12, 23:48
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gistgucker
bilder pa mgm bla en selfie https://twitter.com/lesliemack/status/1558206223195029505

Han kommer bli världskändis nu efter ett ynkligt liv innan.. Alltid ett steg upp för en åsneknullare! HurraAllahu akbar (selfies å allt wooaow) !!!

Det där med frihet, med allt vad det innebär, verkar inte vara deras grej. Varför tar vi in dom i parti och minut till Sverige och övriga civiliserade världen ändå? Jag fattar ingenting!
Senast redigerad av Erik Öst 2022-08-12 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in