2022-08-13, 17:13
Medlem
Helt otroligt att någon ska dö för något man skrivit i en bok. Hörde på nyheterna en teheranbo uttrycka glädje över attentatet. Det är så sjukt hela grejen. Hoppas han vaknar ur respiratorn snart och att skadorna han fick läker med tiden. Tydligen riskerar han att delvis bli blind.
Undrar om attentatsmannen belönas i pengar även om Salman överlever?
Citera
2022-08-13, 17:15
Medlem
Fan, hoppas han klarar sig
Citera
2022-08-13, 17:16
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Förstår jag dig rätt att det är "sjukt bortom alla gränser" att SVT rapporterar samma sak och på samma sätt som i stort sett alla media i hela världen gör. Dvs redovisar att Rushdie levt under hot i 30 år sedan Fatwan, samt att motivet till detta dåd ännu är okänt och är under utredning. Så rapporterar som sagt alla stora media i hela världen.

Hur borde de rapportera? En karikatyr på en muslim på framsidan, och sen rubriken "den hemska muslimen terrordödade Rushdie". Samt en stående text längst ner på sidan "Die Muslimen sint undsere ungluck". Då nöjd?

"Hjälten Salman Rushdie utsatt för mordförsök, gm är med största sannolikhet slav under en sjuka krigsideologin som kallas för islam"
Något sådant.
Citera
2022-08-13, 17:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Om exempelvis Nazityskland hade existerat när Breivik utförde sitt dåd i Norge så är det nog extremt sannolikt att regimknutna tidningar i Nazityskland hade hyllat Breiviks dåd.

Iran är en extrem diktatur, om du inte visste det.
Varför skulle de ha hyllat Breiviks dåd? Nog för att de var galna men ändå - varför? Han dädade socialdemokratiska ungdomar som hörde till samma samhälle som han själv.

Ditt skeva och knäppa snack visar dig bara som den knäppgök du är.

(Bl a dödade inte Breivik i kristendomens namn, han hade inte en massa überreligösa anhängare bakom sig och som sedan hyllade honom. Han blev istället avskydd för sina hemska dåd och störda idéer.)
Citera
2022-08-13, 17:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Helt otroligt att någon ska dö för något man skrivit i en bok. Hörde på nyheterna en teheranbo uttrycka glädje över attentatet. Det är så sjukt hela grejen. Hoppas han vaknar ur respiratorn snart och att skadorna han fick läker med tiden. Tydligen riskerar han att delvis bli blind.
Undrar om attentatsmannen belönas i pengar även om Salman överlever?

GM blir nog utan pengar oavsett hur det går för Rushdie. Det skulle inte förvåna mig om USA klassar hans påhitt som ett terrordåd och vips får han spendera resten av livet i en etta i Florence Colorado. Har GM några släktingar kvar i Iran kanske de däremot får någon belöning av mullorna, men för GM själv blir det nog inte så roligt framöver.
Citera
2022-08-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du har INGET att lära mig, allt som kommer ur ditt anus till käft går mig förbi.

Jag kan inte föra ett samtal med dig för du har mer främmande tankar än en alien i min värld.

Lär mig inget om kristendom då du inte behärskar de centrala delarna i den,det är därför du länkar till wikipedia.

Åter till topic var det rätt att angripa Salman Rushdie för dig som muslim?

Klart du inte kan föra ett samtal med mig när jag visar svart på vitt vilken terrorist religion ni tillhör. Dödar barn och spädbarn. Inte ens djuren blir fredade.

Tänk om ni kunde inse det också. Dvs att ni har inget att lära ut om islam.

Det var rätt att angripa Rushdie och det var rätt att angripa Lars Vilks. Har du problem med det eller? Vi lever i en demokrati och jag utnyttjar bara min grundlagsskyddade yttrandefrihet. Det går åt andra hållet också om du inte visste det. Era äckliga svennefittor. Snart är det Paludans tur också. Jävla kräk hela bunten.
Citera
2022-08-13, 18:09
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
GM blir nog utan pengar oavsett hur det går för Rushdie. Det skulle inte förvåna mig om USA klassar hans påhitt som ett terrordåd och vips får han spendera resten av livet i en etta i Florence Colorado. Har GM några släktingar kvar i Iran kanske de däremot får någon belöning av mullorna, men för GM själv blir det nog inte så roligt framöver.
Tror du har rätt och att han räknade med det.
Citera
2022-08-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Du förstod inte vad jag menade

Förklara gärna då
Citera
2022-08-13, 18:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Det var rätt att angripa Rushdie och det var rätt att angripa Lars Vilks. Har du problem med det eller? Vi lever i en demokrati och jag utnyttjar bara min grundlagsskyddade yttrandefrihet. Det går åt andra hållet också om du inte visste det. Era äckliga svennefittor. Snart är det Paludans tur också. Jävla kräk hela bunten.

Jag tolkar det här som hets mot folkgrupp och inte yttrandefrihet.
Citera
2022-08-13, 18:13
Medlem
Citat:
Du älskar uppenbarligen mig? Fattade du inte poängen när jag blockade dig på PM?

Ni stödjer ju bombandet i Mellanöstern. Det förklarar er inställning till muslimer.

Inställning till muslimer har nog inte riktigt enbart med bombande att göra, finns mycket därtill som är en bidragande faktor till inställningen
Citera
2022-08-13, 18:20
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Klart du inte kan föra ett samtal med mig när jag visar svart på vitt vilken terrorist religion ni tillhör. Dödar barn och spädbarn. Inte ens djuren blir fredade.

Tänk om ni kunde inse det också. Dvs att ni har inget att lära ut om islam.

Våldsbejakande ingår inte under yttrandefriheten och har en egen brottsbalk i alla länder med långtgående yttrandefrihet. Du får kritisera saker, men du får inte mana för våld mot någon
Varför är du så efterbliven att du tar hoppet från att vara arg över att någon kritiserar en religion till att tro att våldtäkt och mördande är OK?
Citera
2022-08-13, 18:24
Medlem
Conams avatar
Snyggt jobbat, ställa till det för sig själv så att man har ett pris på sitt huvud och sedan rymma till ett annat land så nån annan får städa upp skiten efter nåt jävla pucko, fy fan för den sorten, hoppas de snart lyckas ta kål på avskrädet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in