• 2
  • 3
2023-04-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkrigaren
Osäker riktigt vad som används nu, Kivra eller Billo.. eftersom på Billo står det jag kommer få digital post, men gick in i Kivra och de står likadant där även, antar det tar en tid och blir kanske blandat.

Loggade med in men har inte tänkt käka på Max, men om du loggar in, kollar "Mitt konto" så har i alla fall jag under avdelningen "Tjänster"

Myndighetspost Ej aktiv
Särskild postadress Ej aktiv

Antar att det innebär att mitt Kivra gäller fortfarande och att det inte finns någon "Boilloadress"
Citera
2023-04-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilt
Tjänsten uppges vara gratis. Och om någonting är gratis förutsätter jag att det på något sätt är jag som är varan. Vad är haken? Ska de sälja info om mig till kreditbolag etc?

Läser avtalet som har en länk till "prislistan" som dom inte verkar nämna någon annanstans:

https://billo.life/price-list

För att snabba på digitaliseringen av post erbjuder vi även tjänsten ”All Post” så att även din fysiska post automatiskt hamnar i din mobil. ”All post” är helt gratis t o m 1 mars 2024, så att du i lugn och ro får chansen att uppleva känslan av att ha all post samlad på en plats - i mobilen. Därefter kommer vi ta betalt 29 kr/mån, så länge du själv vill och självklart utan bindningstid. Hoppas det känns okej!
Citera
2023-08-10, 01:44
Medlem
Två frågor

1.
Intressant att de skickar hem vissa brev till en och scannar bara in det mesta. Med tanke på att portot är från 15 kr per brev kan det lätt bli pengar av det. Säg att 20 brev i månaden inte scannas utan postas hem till en och portot gåt på från 15 kr till 45 kr. Kostnad för Billo 5 000 kr per år per kund. Stora pengar i omlopp här. Intressant om de ska jobba så och få det att fungera.

2. hur fungerar det med tex förenklad delgivning. Brev anses mottagna automatiskt efter 14 dagar. Nu ska det gå omvägen via Billo och det blir 12-13 dagar, dvs från 10 vardagar ner till 8-9 vardagar man har på sig. Sen ökar risken för att post försvinner ju fler moment och parter inblandade. Vem tar ansvar den dagen något viktigt brev försvinner som tex leder till tredskodom etc
Citera
2023-08-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NerdCharlie
Två frågor

1.
Intressant att de skickar hem vissa brev till en och scannar bara in det mesta. Med tanke på att portot är från 15 kr per brev kan det lätt bli pengar av det. Säg att 20 brev i månaden inte scannas utan postas hem till en och portot gåt på från 15 kr till 45 kr. Kostnad för Billo 5 000 kr per år per kund. Stora pengar i omlopp här. Intressant om de ska jobba så och få det att fungera.

Billo går inte och köper frimärken på kiosken. Är du avtalskund och lämnar in posten sorterad får du helt andra priser.
Citera
2023-08-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Billo går inte och köper frimärken på kiosken. Är du avtalskund och lämnar in posten sorterad får du helt andra priser.
visst men 250 000 kunder 1000 spänn per kund och år . Blir 250 miljoner det. Antar att de börjar med en avgift då utöver de 29 kr /mån
Citera
2024-11-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NerdCharlie
visst men 250 000 kunder 1000 spänn per kund och år . Blir 250 miljoner det. Antar att de börjar med en avgift då utöver de 29 kr /mån

Såg tråden och blev nyfiken. Tror de höjt priset till 45 kr per månad nu för scannad post. Är det någon här som fortfarande använder Billo?
Citera
2024-12-12, 02:21
Medlem
Inslag hos SR P1 Plånboken om Billo:

https://sverigesradio.se/avsnitt/leo...os-kronofogden
Citera
2024-12-19, 08:53
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Fifflare som lurat folk att köpa lägenheter som inte fanns, och blivit dömda för miljonbelopp i tingsrätten är huvudägare i Billo!
Myndigheten som kontrollerar har "slarvat".
Återigen, jävla korruption! Ett under att Tingsrätten dömt tjuven iallfall.
https://www.dagensps.se/bors-finans/...aren-fifflade/
Citera
2024-12-19, 12:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Tror Billo kommer tyna bort.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto