• 1
  • 2
2022-08-12, 05:02
Medlem
https://youtu.be/JM8qB-ajzA0
Ett integrationsprojekt ska nu sätta in ensamkommande män som tågvärdar.
Är det rätt att dessa får gå före i kön till skattefinansierade arbeten?
Kommer våra döttrar (och söner) vara trygga på tågen?
Citera
2022-08-12, 05:02
Medlem
Zilvios avatar
Att man söker ensamkommande som tågvärdar diskuteras en bit in i klippet som ts länkar.
Ni hittar diskussionen här: https://youtu.be/JM8qB-ajzA0?t=1248
/MOD
Citera
2022-08-12, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Väldigt märkligt att man kan öronmärka tjänster för vissa grupperingar. Det är nya tider och jag hoppas inga arbetssökande känner sig förfördelade? Man FATTAR att man ska stå tillbaka och se glad ut?
Citera
2022-08-12, 06:47
Medlem
De betalar ändå ingen biljett, de arbetar inte i normala fall, det är dom som utför en mängd brott. Så det kan knappast bli sämre?

Eller jo nu får de lagligt fortsätta med sin brott! Sverige i ett nötskal..
Citera
2022-08-12, 06:51
Medlem
Många tror att det enda en tågvärd gör är att kontrollera biljetter, men det handlar väldigt mycket om frågor och situationer som uppstår när ett tåg är försenat eller liknande.

När allt fungerar krävs inte mycket kunskaper, men när det uppstår problem någonstans så krävs det att en tågvärd har förmågan att lösa situationer.

Frågan är om de ensamkommande får en tillräckligt bra utbildning och har rätt psyke/språk och attityd att klara jobbet som tågvärd.

Är svaret ja och passagerarna upplever att allt funkar, ja då har jag inga problem med ensamkommande förutom möjligen att ensamkommande väl är ett begrepp som avser barn? När blev det så att man tvingar barn att jobba?
Citera
2022-08-12, 06:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Låter märkligt...

"Ensamkommande" har ju syftat till barn (även om de inte alltid varit barn) men hur länge ska man använda det begreppet? Ska man om 50 år fortsätta kalla samma person ensamkommande? Vore ju lika logiskt som att jag kallar mig barn.

Att vara tågvärd handlar väl mkt om kommunikation och kunna läsa av situationer? Undra när vi får första rubrikerna om "tågvärdsgäng"?

Kommer mina barn också garanteras en statlig lön eller är det förbehållet utifrånkommande?
Citera
2022-08-12, 07:01
Medlem
gofigurs avatar
Är det humorprogram du vill vi ska se på?

Finns inte något om detta på annat ställe.
Citera
2022-08-12, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Många tror att det enda en tågvärd gör är att kontrollera biljetter, men det handlar väldigt mycket om frågor och situationer som uppstår när ett tåg är försenat eller liknande.

När allt fungerar krävs inte mycket kunskaper, men när det uppstår problem någonstans så krävs det att en tågvärd har förmågan att lösa situationer.

Frågan är om de ensamkommande får en tillräckligt bra utbildning och har rätt psyke/språk och attityd att klara jobbet som tågvärd.

Är svaret ja och passagerarna upplever att allt funkar, ja då har jag inga problem med ensamkommande förutom möjligen att ensamkommande väl är ett begrepp som avser barn? När blev det så att man tvingar barn att jobba?
Min erfarenhet av dessa är inte så positiv då det under några år fanns ett boende för dessa och antalet våldtäkter ökade drastiskt.
Det yngsta offret var åtta år det äldsta 58 år och därefter stängdes boendet.
Min tanke och fråga är hur trygg är en lagom lättklädd kvinna ensam i en vagn med dessa ”trygghetsvärdar”?
Citera
2022-08-12, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Är det humorprogram du vill vi ska se på?

Finns inte något om detta på annat ställe.
Arbetsförmedlingens projekt.
Citera
2022-08-12, 07:05
Citat:

Svenne ska veta sin plats och hålla trut. Helt rätt att svenne i banan får smaka på det svenne i banan röstat på i decennium efter decennium. Vem vill inte ha ensamkommande män som tågvärdar?
Citera
2022-08-12, 08:29
Medlem
Bananboxens avatar
Gillade Riks förut men tycker tyvärr de börjar bli lite tramsiga och "mobbarattityder" och "spyr" ut sig videos med upprepningar hela tiden, börjar påminna om sådana där SD-grupper på facebook. Man gillar SD men tröttnar då det bara ska spys galla över invandrare hela tiden. Jag är inte så mycket för invandrare heller men det bli märkligt när man ena stunden skriker de jobbar inte går bara på bidrag och våldtar men sen när de får ett arbete så ska det gnällas där också att de tar våra jobb och annat skitprat.

Rebeccas videos där hon alltid tycker kul mobba Annie. Nej jag gillar inte heller rödtåtten och tycker hon ska avgå men Rebeccas videos börjar jag tröttna på också. De tjatar om samma saker dag ut och dag in.

Det blir konstig bara för mig som tidigare sa, att gnälla de jobbar inte, när de får jobb ska man gnälla. Håller ni med?
Senast redigerad av Bananboxen 2022-08-12 kl. 08:32.
Citera
2022-08-12, 09:18
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Arbetsförmedlingens projekt.

Finns inte info om det. Hittar du något annat än ditt program?

https://arbetsformedlingen.se/for-ar...er/prognos/136

"Arbetsförmedlingen bedömer att det kommer vara konkurrens om jobben för tågvärdar och ombordansvariga under det närmaste året. Det innebär att personer som har den utbildning eller erfarenhet som krävs kommer ha små till medelstora möjligheter till arbete.

Även på 5 års sikt bedömer Arbetsförmedlingen att möjligheterna till arbete för tågvärdar och ombordansvariga kommer vara små till medelstora."

Varför vill AF ha projekt med små möjligheter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in