2022-08-12, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Tror man på riktigt att det inte luktar så har man definitivt rökt för mycket.
Jag vet, för jag rökte i flera år, och har umgåtts med rökare både när jag rökt och när jag inte rökt.

För att ta ett exempel hur mycket cigarettrök (och cannabis/haschrök luktar magnituder värre, det är en helt annan nivå på det) luktar så brukar jag kunna sitta vid datorn inne i sovrummet och känna när frun röker av det lilla som far in i ventilationsluckan bredvid fönstret.
Det blåser alltså in i ventilen, genom hela vardagsrummet, genom hallen, och in i sovrummet där jag sitter.
Och det känner jag trots att jag röker ett halvt paket om dagen.

Har även bott i lägenhet med bara ett fönster då det var en sann etta med köksskåp.
Det var totalt omöjligt att få ut röklukt ordentligt på flera dagar om man rökte inne som vanligt.
Enda undantaget var på vintern om man hade det riktigt varmt inomhus. Jag hade högt fönster och marmorfönsterbräda, så då stod jag på fönsterbrädan och rökte längs upp med glipan med fönstret bara lite öppet. Då strömmade kall luft in i nerkanten av fönstret, och varm luft strömmade ut där uppe.

Men man ska ha fortfarande ha tur även med den metoden. Är det övertryck på den sidan huset (alltså att det blåser framifrån när du tittar ut) så kommer röken pressas tillbaka in i rummet och genom ventiler, dörrspringor och hela rasket, oavsett vilka åtgärder du tar.

Enda sättet att vara någorlunda säker på att bli luktfri om man prompt röker i ett rum är om du silvertejpar alla springor i dörren och har fönstret helt öppet i minst 3-5 timmar.
Men som sagt, övertryck pressar lätt in lukt även genom den minsta glipa.

Sedan sätter det sig väldigt lätt i kläder och sängkläder.
Även om jag röker braj utomhus 500 meter bort så stinker det så jag håller på spy när jag kommer in igen om jag glömt luvan uppe medans jag röker, och återigen, det känner jag som rökare som inte känner ens en bråkdel av vad ickeröckare känner.

Nä, rök hellre utomhus.
Det är väldigt respektlöst att syssla med olagliga grejer i en bostad du varken betalar eller står på kontraktet för.
En fråga gällande ditt akrobatrökande på fönsterbrädan, hade du persienner neddragna?

Sen kan jag hålla med om att det är otroligt respektlöst att begå brott som kan göra att hela familjen kan drabbas och riskerar att bli hemlös.

Tips till TS, sluta rök innan du förstör dina chanser till ett normalt liv. Ta vara på ditt enda liv och den hjärna du har kvar.
Citera
2022-08-12, 18:26
Medlem
Hetlas avatar
Ja man känner lukten och ja alla som känner igen den vet exakt vad det är. Jag brukade bara gå ut på balkongen eller röka ut ur fönstret på natten när jag bodde hemma hos min förälder, avundas ändå hur lite den förflutna versionen av mig brydde sig. Men att röka en spliff går ju relativt fort, brukade blåsa ut röken i en burkjävel för att jag trodde att röken inte skulle spridas lika brett och lukta mindre? Jävla rikspucko?
Iallafall, Jag hade bara gått ut. Då försvinner lukten med vinden.
Citera
2022-08-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetla
Ja man känner lukten och ja alla som känner igen den vet exakt vad det är. Jag brukade bara gå ut på balkongen eller röka ut ur fönstret på natten när jag bodde hemma hos min förälder, avundas ändå hur lite den förflutna versionen av mig brydde sig. Men att röka en spliff går ju relativt fort, brukade blåsa ut röken i en burkjävel för att jag trodde att röken inte skulle spridas lika brett och lukta mindre? Jävla rikspucko?
Iallafall, Jag hade bara gått ut. Då försvinner lukten med vinden.

Hade en granne (typ 20 bast, mörkhyad åt afrikanhållet) när jag var ung som rökte på balkongen. Jag tror jag kände det nästan varje gång! Det var irriterande men okej. Varje person bör få göra det de själv behagar på sin balkong typ...

Ett större problem var att han spelade musik med mycket bas, han hade antagligen en subwoofer. Så jag låg sömnlös ett antal nätter innan jag ringde på och sade att han måste sluta med musik dygnet runt! Vilket han gjorde!

Dock blev han vräkt kort därefter, antar att andra grannar inte var lika liberala som mig.

Om du ska röka så är det nog bäst att röka utomhus. Inte på din balkong utan att du går en bit från huset du bor.
Citera
2022-08-13, 21:26
Bannlyst
Min grannar brukar röka på dagligen, så jag märker de i alla fall.Stör dock inte mig fast kanske stör de andra människor.
Citera
2022-08-13, 22:10
Bannlyst
Vad är det här med svenskar och röka spliff egentligen? Cannabis röks rent. Vill man inte att det ska lukta så är spliff det sista man röker. Rök pipa eller bong, lägg i så mycket du kan ta i ett bloss, (det är när det ryker från koppen som det luktar som mest), sen blåser du ut röken i en smokebuddy om du vill ha 100% luktfritt alternativt håll in röken i 10 sekunder så luktar det inte så farligt.

Vaporizer fungerar säkert också men kommer lukta mer och ge dig ett svagare rus.
Citera
2022-08-14, 02:34
Medlem
Rökte dagligen weed hemma på kvällar och nätterna.
Hade fläckar på och fönster öppna samt köksfläkt på högsta och luft renare.
Hade alltid luft fräschare igång och samt luftfuktare med Ättika i för att neutralisera lukten.
Så med andra ord allt man kan göra för att minska doften.

Folk kände det endå för efter 420 satt en stor lapp i trappan att rökning innom hus är inte okej då grannar stördes utav de.

Så riskera inget är inte värt att åka fast.
Ta en sköning ute ist

TIPS om du är rädd att kläder luktar weed ha lite Ättika i när du tvättar.
Rökt weed varje dag i 2 år nu och aldrig varit någon som märkt de som ja inte vill då jag inte luktar weed trots att ja kan röka en påse på min lediga helg.
Citera
2022-08-14, 12:36
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Vad är det här med svenskar och röka spliff egentligen? Cannabis röks rent. Vill man inte att det ska lukta så är spliff det sista man röker. Rök pipa eller bong, lägg i så mycket du kan ta i ett bloss, (det är när det ryker från koppen som det luktar som mest), sen blåser du ut röken i en smokebuddy om du vill ha 100% luktfritt alternativt håll in röken i 10 sekunder så luktar det inte så farligt.

Vaporizer fungerar säkert också men kommer lukta mer och ge dig ett svagare rus.
EXAKT! Man tar one hitters och håller inne röken och om man ska va super safe genom smokebuddy men annars så försvinner det lilla man andas ut ändå med en vindpust eller två. varför envisas med joints eller spliffar om man inte vill bli upptäckt... (om nu TS ens gör det, han nämnde ju faktiskt inte vilket sätt han röker på...)
Citera
2022-08-14, 16:39
Medlem
Det enda riktigt bra tipset som framkommit i tråden:

Köp en vaporizer, t.ex. en Boundless CFX.
Citera
2022-08-14, 16:42
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Jag rökte ibland genom fönstret. Jag rökte oftast så mycket inne också att det luktade i trappuppgången. Mina grannar har aldrig känt lukten av weed så de vet inte vad det är som luktar. Jag har rökt inne vart jag än bott. Brydde mig inte. Hände aldrig nått på 12 år konstant rökande. Så med det sagt, folk bryr sig inte. Det är bara att röka på.

Nu är jag drogfri dock.
Citera
2022-08-14, 16:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Det enda riktigt bra tipset som framkommit i tråden:

Köp en vaporizer, t.ex. en Boundless CFX.

Eller inta det oralt. Luktar inget i form av rök.
Citera
2022-08-14, 17:06
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Jag rökte ibland genom fönstret. Jag rökte oftast så mycket inne också att det luktade i trappuppgången. Mina grannar har aldrig känt lukten av weed så de vet inte vad det är som luktar. Jag har rökt inne vart jag än bott. Brydde mig inte. Hände aldrig nått på 12 år konstant rökande. Så med det sagt, folk bryr sig inte. Det är bara att röka på.

Nu är jag drogfri dock.
Folk vet mer än du tror. Du har väl haft turen att ha "trevliga" grannar som inte sagt något. Men du gick garanterat under namnet "pundargrannen" i trappen.
Citera
2022-08-14, 17:11
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Folk vet mer än du tror. Du har väl haft turen att ha "trevliga" grannar som inte sagt något. Men du gick garanterat under namnet "pundargrannen" i trappen.
Även kompisar jag var hos rökte vi hos. Det hände aldrig nått för dem heller. Aldrig varit med om, trots att då jag var pundare bara umgicks med pundare. Ja jag gick garanterat under namnet pundaren.

Jag tror man kan röka från fönstret och vara safe. Det skulle jag ha gjort i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in