2022-08-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har det lite med jante-tänket att göra i Sverige må tro? Jantelagen.

Tänk ett samhälle där alla såg likadana ut med strukna skjortor, slips och perfekt hy och gör allt rätt ifrån sig. Det skulle vara riktigt skrämmande.

Nej, det är så alla samhällen fungerar. Djur närbesläktade till människan fungerar likadant. Forskaren Jane Goodall ska tydligen vänt upp- och ner på vetenskapens bild av människan när hon visade att apor går i strid med andra apor utanför gruppen. Intolerans är en mänsklig egenskap. Inte en svensk egenskap.

Dessutom har du den spelteoretiska forskningen kring gemensamma överenskommelser i fångarnas dilemma. Man kommer längre genom att samarbeta och övertyga andra om ens lojalitet.

Ett homogent samhälle där människor är som myror må vara skrämmande, men bara om du går emot det. Annars är det extremt rikt, tryggt och produktivt. Tyskland byggdes upp på 5 år efter vk2.

Sverige och Japan är två enormt homogena länder som länge varit bland världens rikaste per capita. Jämför det med Jugoslavien, Rwanda, Sydafrika, USAs segregerade områden, Mexico, Brasilien och alla klanstrider i mellanöstern (landsgränserna är dragna genom de traditionella samhällena för att söndra och härska).
Citera
2022-08-12, 17:12
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Så Zlatan är white trash? Eller Ronaldo oh Messi? Eller kanske våra svenska hockeystjärnor som har tatueringar? Jag är ingen förespråkare för tatueringar men jag vet att skriva som en del gör här, att man måste vara white trash om man har en tatuering är såååå fel och EFTERBLIVET.

Viss kultur inom sporten värld. Dessutom är deras tatueringar oftast på den högre skalan.

Tatueringar måste va som tavlor ( som någon nämnde). Finns billiga, och dyra….
Citera
2022-08-12, 17:15
Medlem
grungewhores avatar
Jag var på badhus förra veckan, inte en jävel med tatuering, så jävla förbannad. Vafan, man betalar för att få titta på halvnakna människor och så har de inga tatueringar liksom. Så jävla trött på pensionärer och alla andra fattiglappar som inte har råd.
Citera
2022-08-12, 17:19
Medlem
Prokloss avatar
Viktigt att komma ihåg i sammanhanget är att majoriteten av tatueringar som svenskar har är lågbudget tatueringar . Någon nämnde Messi och Zlatan, dessa herrar har råd med dom bästa tatuerarna i världen.

Det är en jävla skillnad

Tydligen lönsam branschen dessutom:
”1. Ed Hardy ($ 1,500 per timme) Don Ed Hardy är inte bara den högst betalda tatueraren utan också den rikaste. Hans nettovärde uppskattas till 250 miljoner dollar.”
Senast redigerad av Proklos 2022-08-12 kl. 17:24.
Citera
2022-08-12, 17:21
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Jag tror du missuppfattat begreppen, man behöver inte vara white trash för att ha tatueringar. Men tatueringar är trash.

Tragiskt att så många unga tatuerat sönder sina kroppar, vet inte hur många donnor som sett bra ut med kläder för att sedan ta av sig och sjunka med flera pinnar på utseendeskalan på grund av detta.

Jag förstår vad du menar och jag håller med dig, white trash har väldigt fula och trashiga tatueringar som inte alls ser bra ut. Men det folk skriver här som jag tycker är skrattretande är att ALLA som har minsta lilla tatuering är automatiskt white trash, och det är ju bara heeeeeelt fel
Citera
2022-08-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag var på badhus förra veckan, inte en jävel med tatuering, så jävla förbannad. Vafan, man betalar för att få titta på halvnakna människor och så har de inga tatueringar liksom. Så jävla trött på pensionärer och alla andra fattiglappar som inte har råd.

Var låg det ärofyllda badet?
Citera
2022-08-12, 17:49
Medlem
Citat:
Så Zlatan är white trash? Eller Ronaldo oh Messi? Eller kanske våra svenska hockeystjärnor som har tatueringar? Jag är ingen förespråkare för tatueringar men jag vet att skriva som en del gör här, att man måste vara white trash om man har en tatuering är såååå fel och EFTERBLIVET.

Ingen tvekan om att tatueringar är deklasserande. Det luktar Ullared köpcentrum, Skara Sommarland och campingplats lång väg. Härligt när alla dessa söndertatuerade loosers blir äldre, färgerna flyter ut och allt ser ännu värre ut.
Citera
2022-08-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Låter snarare som du har fastnat på 50talet
Så utveckling för dig är allt som inte var legio på 50-talet? Är det att fastna i utvecklingen att inte blint följa vad idiotprogram på gratis tv-kanaler pumpar ut som häftigt? Typ att tatuera sig eller att välja partner enbart på grund av könsorganens utseende? För några decennier sedan kunde jag reagera positivt då jag såg en (då sällsynt) tatuering, väl utförd, på en vacker kropp. Nu för tiden kan vem som helst försörja sig som nålartist och det syns verkligen på alla fula alster som folk smetar sig fulla med och sedan tvingas asa runt på i en livstid. Det är häftigt att vägra tatuera sig eller pierca sig!
Citera
2022-08-12, 18:58
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Tatueringar betyder inte att man är white trash det finns inom alla olika grupper

Du har fel. Tatueringar är en viktig och högst valid markör för låg samhällelig status. Du kommer inte finna många tatueringar hos överklass (dvs den klass som härstammar från industrialister och patroner osv). Hos adel är det noll % som är tatuerade. Men det betyder inte att de som ej är tatuerade tillhör någon sorts elit. Sverige är världens högst belånade land, världens mest tatuerade land osv när det gränsar till ren idioti.
Citera
2022-08-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Tjejer gillar tatueringar det är fakta.

Hmm, i så fall kvinnor med minimal hjärnkapacitet…. Kvinnor med smak och bildning ser tatueringar såsom varande enbart vulgära.
Citera
2022-08-12, 19:18
Medlem
Citat:

Ja, definitivt. Bra exempel på nyrik white trash. Alla dessa tre kommer från riktig fattigdom.
Citera
2022-08-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Varför är det helt otroligt? Jag tror de tatuerat sig för att få såna som dig att koka inombords och sedan skratta åt dig. Skit i andra och sköt ditt.

Om det är anledningen så understryker de bara sitt looserbeteende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in