Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Det hjälper om du beskriver dina exakta utsättningssymptom för att man skall kunna ge tips
Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
Jag hade 400 mg Quetiapin som jag slutade cold turkey med efter ca ett års användning. Mådde väl lite skumt typ 3 dygn, sen var det inte mer med det. Så det är ju väldigt individuellt. Vad har du för symtom?
Jadu. Lite svårt att svara på. Dom håller på att göra en ny utredning nu. De diagnoser jag har som nu ses över är, håll i er, bipolär, adhd, ocd, borderline, skitzoaffektiv och Ptsd. Dessa diagnoser är satta när jag hade ett pågående missbruk. Min flickvän är dessutom övertygad om att jag har ett visst mått av autism.
Nu har jag varit nykter i 7,5 månader. Och läget är annorlunda. Visst har jag en viss ocd, men inte så att det tar över tillvaron. Det har minskat väldigt mycket. Ptsd har minskat men behöver terapi för det, och det ska jag få. Adhd har jag, svårt att koncentrera mig på tex studier, men jag klarade ändå B på senaste provet. Utan ritalin. Så gissar att även det minskat. Jag tror dock jag har ett visst mått av paranoia kvar. Och det bipolära kanske visar sig när jag slutar med quetiapin? Återstår att se.
Så, jag gick ner till 200 mg under ca två veckor. Och efter två veckor började jag få lite ångest och tvångstankar. Det är våldsamma bilder och katastrof tankar som innehåller mycket våld och hemska scener. Så psykiatrikern sa åt mig att börja med 400 mg igen och två propavan.
Jag har dock gett mig fan på att ge det ett försök och sluta med dem helt.
Symtomen kommer då bli: ingen sömn. Kanske vaken tre dygn innan jag somnar om jag skulle gissa. Jag kommer nog få oroliga tankar. Kanske i värsta fall så ligger jag i sängen och går inte upp med svår ångest och en slags total tomhet i hjärnan. Den enda känslan jag kan känna är ångest och mörker. Inte ens så tänker jag tankar. Bara helt svart i sinnet. Väldigt obehagligt. Detta hände när jag slutade med alla piller tvärt och rökte och söp i en vecka istället. Så jag vet inte vad som gjorde vad.
Jag har slutat med piller ibland och bara tagit benso och rökt och druckit och tagit tjack och då har ju livet varit party. Men sen när man lägger ner knarkandet ett tag så börjar man direkt äta medicinerna igen.
Så, jag tror jag kommer ligga sömnlös och ha svåra sömnproblem om jag slutar tvärt. Jag tror också jag kommer bli orolig och få en del tvångstankar. Ångest. Att ta benso för att gå av det eller röka eller dricka för att dämpa det är inget alternativ. Kanske, kanske kan jag tänka mig att ta imovane några dagar. Helst inte.
Jag får väl uppdatera om hur jag mår när jag tagit 200 mg en vecka. Det var första dagen igår natt. Jag ska fan klara det. Men frågan är hur sakta man ska fasa ut det. Jag tror som sagt det är quetiapinet som skapat tvångstankar osv. Jag tror hjärnan måste återställa sig från quetiapin innan man kan börja avgöra vad som är psykiska problem pga pillerna eller om det är mina problem liksom.
Äter hälsosamt och ska börja med meditation också tänkte jag. Jag vill vara drog och pillerfri. De skadar min kropp och jävlas med körtlar i kroppen och massa annat. Och hjärnan.
Blev en lång text här men det är som det är...