2009-07-08, 03:20
Medlem
Drapåtrissors avatar
Även i Finland är ordet tydligen negativt laddat. Någon som vill bo i "Negerby"? http://folkbladet.nu/?p=150396 Börjar det inte bli lite löjeväckande när gamla ortsnamn helt plötsligt blir väldigt tabu?
Citera
2009-07-08, 04:08
Medlem
TheKimpeNs avatar
Färgad funkar visst inte heller.

http://www.huffingtonpost.com/2008/11/11/lindsay-lohan-calls-obama_n_143087.html
Citera
2009-07-08, 10:08
Medlem
wretchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKimpeN
Färgad funkar visst inte heller.

http://www.huffingtonpost.com/2008/11/11/lindsay-lohan-calls-obama_n_143087.html
Äh, huffingpoo är bara vänstersmörja.
Senast redigerad av wretch 2009-07-08 kl. 10:18.
Citera
2009-07-19, 16:35
Bannlyst
Kommer aldrig sluat säga neger, så sjukt skönt ord, det är negativt laddat dock. Om jag pratar med någon och han använder ordet "neger", så lägger man till det i minnet, samma sak med förolämpningen "rasist".
Citera
2009-07-20, 17:27
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Många av er verkar uppenbarligen inte förstå att det spelar noll roll vad ni tycker om ordet neger. Vad som spelar roll är hur de som blir kallade för ordet uppfattar det. De flesta mörkhyade anser att ordet neger har en uppenbart negativ, nedvärderande innebörd och är ett glåpord. Vad mer finns det att diskutera? Det är en jäkla brist på respekt och vanligt, hederligt hyfs att förolämpa andra, det där "hyfset" som "negrerna" saknar, men ni säger er inneha. Och jäkligt inskränkt att sedan inte heller fatta att man just gjort det.

Resonerar ni på samma sätt när ni brukar kalla er mamma för fitta, hora eller slyna? Er farsa för bögjävel? Eller er chef för sumprunkare?

"Jag tycker inte ordet har en negativ klang, så då kan jag ju kalla dig för det". Rent och skärt skitsnack. Jag hoppas den sortens resonemang är något sorts tafatt rättfärdigande för er själva, för så dum kan ju ingen vara på riktigt.

Visst, ni är rasister som hatar eller starkt ogillar mörkhyade av någon outgrundlig anledning. Något annat skäl för att konstant förolämpa och nedvärdera dem kan ju inte finnas. Men så stå rakryggat för det då och sluta linda in det i smygrasistiskt trams.

"Nää, jag tycker inte illa om negrer." Grattis, du har just slagit en logisk kullerbytta på dig själv och brytit nacken. "Nää, jag har ingenting emot bögjävlar."

Eller nähä? Du hävdar fortfarande bestämt att du kan kalla mörkhyade för negrer, fastän du inte hatar dom? Jamen så trevligt, vi ska rucka på gängse språkkonventioner och överenskommelser för att kommunicera i språk också. Jag vill göra mig omöjlig för min omgivning och inte mena vad jag säger, eller att jag här och nu vill ändra min betydelse för ordet "stol". "Stol" ska numer ersättas med ordet "Hägnäfyåmsö". Jag ska dra mig tillbaka och fylla anteckningsblock med egna påhittiga konsonanter.

Någon som fortfarande inte fattar varför journalister inte skriver ordet "neger"? Kanske för att de inte tycker illa om mörkhyade? Eller så är de skickligare smygrasister än vissa andra.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2009-07-20 kl. 17:47.
Citera
2009-07-20, 20:38
Medlem
En negerboll är en negerboll. Punkt slut. Vi lever faktiskt i Sverige och vilka säger inte NEGERBOLL???????????????????????

För fan vakna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2009-07-20, 20:40
Bannlyst
Citat:
En negerboll är en negerboll. Punkt slut. Vi lever faktiskt i Sverige och vilka säger inte NEGERBOLL???????????????????????

För fan vakna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neger är offensivt, det får du inte använda. Använd kokosboll/chokladboll om du är i närheten av en afro-amerikan.

Det är det som skiljer en civiliserad människa från en primitiv människa, som du verkar vara.
Citera
2009-07-20, 20:44
Medlem
Är man från den Afrikanska kontinenten så är du AFRIKAN och oftast NEGER eftesom man är mörk. Inget fel i det egentligen, alla har vi vårt ursprung i denna värld. Låt oss bleka fisar vara stolta över vårt bleka skinn osv, det är inget fel i det,,,,eller huR?????
Citera
2009-07-20, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MinSpegelbild
Är man från den Afrikanska kontinenten så är du AFRIKAN och oftast NEGER eftesom man är mörk. Inget fel i det egentligen, alla har vi vårt ursprung i denna värld. Låt oss bleka fisar vara stolta över vårt bleka skinn osv, det är inget fel i det,,,,eller huR?????

Med stolthet menar du att gå runt med t-shirts med herr Adolfs solsymbol och mumsa negerbollar?
Citera
2009-07-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0126
Neger är offensivt, det får du inte använda. Använd kokosboll/chokladboll om du är i närheten av en afro-amerikan.

Det är det som skiljer en civiliserad människa från en primitiv människa, som du verkar vara.

Behövs inte. För det är ju inte dom som höjer rösten över ordet "negerboll". Det är ju nån vit stackare som vill göra negrerna en "tjänst" och minsann bevisa för andra att dom är emot slaveriet.
Citera
2009-07-20, 21:02
Medlem
Man kan ju fråga sig varför just ordet NEGER är så KÄNSLIGT för vissa.... Det är faktiskt bara ett ord....Menar man något negativt med detta... Känner en massa ÁFRIKANER och du skulle bara veta vad dessa individer säger om människor från samma kontinent som de själva kommer ifrån. Oavsett var du kommer ifrån har du åsíkter om andra människor...
Citera
2009-07-20, 21:11
Bannlyst
Kom på en rolig sak. Vi var 4 pers på ett nattåg någonstans i stockholm. En i sällskapet får ett sms, vilket resulterar i att hans telefon börjar skrika "seg jävla neger alltså, man får dra på utav helvete får att dom ska slockna" (antagligen från nattbussfilmen)

Bakom oss sitter.. ja ni förstår väl säkert vem

efter det försökte vi bjuda på daim eftersom vi hade vunnit en hel del på gröna lund, men ack nej han gick därifrån. Vi kände oss lite dumma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in